آژانس مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد:

با تشدید درگیری ها در مارب یمن ۱۰ هزار نفر آواره شدند

آژانس مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که درگیری ها در اطراف شهر اصلی مأرب در یمن ماه گذشته نزدیک به ۱۰ هزار نفر را آواره کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، این سازمان اعلام کرد که با افزوده شدن آوارگان جدید در ماه گذشته که بالاترین آمار ماهانه را در سال جاری ثبت کرده است، تعداد افرادی که در نتیجه درگیری ها در استان مأرب و اطراف آن آواره شدند به حدود ۱۷۰ هزار نفر از ابتدای سال ۲۰۲۰ می رسد.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنین اظهار داشت که بسیاری از آوارگان جدید در اردوگاه های برپا شده در مارب زندگی می کنند که سبب تشدید ازدحام جمعیت شده است.

این سازمان تصریح کرد که عده ای از آوارگان نیز یا به ساختمانهای عمومی متروکه و یا به خانه بستگان خود پناه برده اند و یا اینکه پس انداز خود را برای اجاره مسکن صرف کردند.

«کریستا روتنشتاینر»، رئیس مأموریت IOM یمن گفت: این خشونت دوباره در مارب زندگی هزاران نفر را بی ثبات می کند و منجر به مرگ و زخمی شدن غم انگیز غیرنظامیان از جمله کودکان می شود.

از بهمن ماه گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به «جنبش انصارالله» با شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی» در مأرب درگیر شدند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها