یک مطالعه نشان می دهد مشکلات سلامتی چشم به طور قابل توجهی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، به گفته محققان  افراد مبتلا به مشکلات بینایی با اختلال در به خاطر سپردن ، فکر کردن یا تصمیم گیری مواجه می شوند.

این محققان داده های مربوط به 12 هزار و 364 فرد 55 تا 73 ساله را بررسی کردند و دریافتند خطر زوال عقل در افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا (شایع ترین علت کوری ) 26 درصد بیشتر است.

این رقم معادل 11 درصد برای مبتلایان به آب مروارید و 61 درصد برای افراد مبتلا به بیماری چشمی مرتبط با دیابت بود.

محققان ، از آکادمی علوم پزشکی گوانگدونگ در چین ، گفتند که نمی توانند دلایلی برای این ارتباط بگویند.

با این حال ممکن است شرایط چشمی با عوامل خطرات شناخته شده برای زوال عقل مانند بیماری قلبی مرتبط باشد.

نتایج همچنین نشان داد افرادی که از دیابت ، بیماری های قلبی، سکته مغزی و افسردگی رنج می برند - که به بیماری های سیستمیک معروف هستند - در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

این خطر حتی در صورتی که افراد دارای مشکلاتی در چشمان خود بودند بیشتر بود.

محققان گفتند: «دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و بیماری چشمی مرتبط با دیابت با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.»

افرادی که دارای هر دو شرایط نقص چشمی و سیستمیک هستند در مقایسه با افرادی که فقط دارای یکی از دو بیماری چشمی یا سیستمیک هستند ، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

نویسندگان این مطالعه می گویند که مطالعه آنها مشاهده ای بوده است بنابراین نمی توانند دلایلی را مشخص کنند که چرا بیماری های چشمی با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

با این حال ممکن است شرایط چشمی با عوامل پرریسک شناخته شده برای زوال عقل از جمله دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و افسردگی مرتبط باشد.

وخامت بینایی همچنین ممکن است منجر به فعالیت کمتر در بخشهای خاصی از مغز شود که در نتیجه افراد ممکن است در تشخیص چهره دوستان و خانواده خود مشکل پیدا کنند و یا به این معنی باشد که نمی توانند به اندازه خود مستقل باشند.

در انگلستان عارضه آب مروارید حدود نیمی از افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می دهد ، در حالی که تقریباً 40 هزار نفر سالانه دچار دژنراسیون ماکولا می شوند.

این مطالعه در مجله بریتانیایی چشم پزشکی منتشر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها