نگاهی به جنجالی ترین قاتلان سریالی زنان در جهان

نسخه‌های خارجی امید برک

در اغلب قتل‌ های سریالی، زنان قربانیان جنایت‌ها هستند و این انتخاب در تمام کشورها دیده می‌شود. این قاتلان بعد از دستگیری در اعترافات خود به این موضوع اشاره داشته‌اند که انتخاب زنان به عنوان قربانیان، کار را برای آنها راحت کرده تا به جنایت‌هایشان ادامه دهند.
کد خبر: ۱۳۲۵۲۹۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، در این گزارش به مرور پرونده تعدادی از قاتلان سریالی معروف آمریکا و اروپا که قربانیان آنها زنان بودند، پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

قاتل رودخانه سبز

گَری لئون ریگوی که در رسانه‌های آمریکا به عنوان قاتل رودخانه سبز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین قاتلان سریالی ایالات متحده است.

او در ابتدا به قتل 48 زن متهم شد اما در بازجویی‌ها مشخص شد یک زن دیگر هم به دست او به قتل رسیده و به این ترتیب تعداد قربانیان او به 49 نفر رسید. او تمام این قتل‌ها را در سال‌های دهه 80 و 90 میلادی در ایالت واشنگتن انجام داد.

بسیاری از قربانیان گَری، زنان خیابانی و بدون سرپناه بودند. این لقب به این دلیل به او داده‌شد که پنج قربانی نخستش در نزدیکی رودخانه سبز پیدا شد. او بسیاری از قربانیانش را با دست و تعدادی را هم با طناب خفه می‌کرد.

نکته عجیب در مورد گَری این بود که او پس از رها کردن جسد قربانیان در جنگل، چند روز بعد سراغ آنها می‌رفت و به جسدشان تجاوز می‌کرد.

در 30 نوامبر 2001 و در حالی که گَری در حال بازگشت از محل کارش بود، توسط نیروهای پلیس ایالتی دستگیر شد.

پلیس از چند وقت پیش او را زیر نظر داشت زیرا ردی از او در پرونده قتل پنج زن دیده‌شده‌بود. بعد از اعتراف به آن تعداد قتل، او به اعدام و حبس ابد محکوم شد.

قاتل مادربزرگ ها

جوانا برازا را می‌توان معروف‌ترین قاتل سریالی مکزیک دانست. این زن اهل مکزیکوسیتی به اتهام قتل 42 تا 49 پیرزن به 750سال حبس محکوم شد. البته تنها 11 قتل توسط او به تایید مقامات پلیس رسید اما به باور خیلی‌ها تعداد قربانیان این زن بیشتر بود. او تمام قربانیانش را از زنان بالای 60 سال انتخاب می‌کرد و دلیل این کارش، تاثیر مادرش بر زندگی او بود.

مادر برازا اعتیاد شدیدی به الکل داشت و چند بار برای خریدن مشروبات الکلی، دختر خود را به چند مرد فروخت. همین کار باعث شد جوانا برازا به فکر انتقام گرفتن از زنان پیر باشد. نکته عجیب این است که برازا ،کشتی‌گیری معروف در مکزیک بود و تمام جنایت‌هایش را در سال‌های بازنشستگی از ورزش انجام داد. او خود را به عنوان مامور دولتی به قربانیان معرفی می‌کرد و وعده می‌داد خدمات رفاهی در اختیارشان قرار دهد. بعد اعتماد آنها را به دست می‌آورد، وارد خانه‌شان می‌شد و آنها را با دست خفه می‌کرد.

او بعد از قتل از خانه قربانیان سرقت می‌کرد و همین مساله هم باعث دستگیری‌اش شد. پلیس در تحقیقات خود متوجه شد از خانه دو پیرزن 80ساله دو نقاشی نفیس و قدیمی دزدیده شده‌است. با پیگیری همین مساله، پلیس توانست جوانا را دستگیر کند.

موضوعی که باعث عصبانیت مردم مکزیکوسیتی شد، این بود که تا زمان دستگیری برازا، نیروهای پلیس هیچ اخطار یا اطلاعیه‌ای در مورد این قتل‌های سریالی منتشر نکرده بود. او در سال 2008 به اتهام قتل 11 نفر که به تایید نیروهای پلیس رسید، به 750سال زندان محکوم شد.

تِد باندی

تئودور رابرت باندی یکی دیگر از معروف‌ترین قاتلان سریالی آمریکا است که در دهه 70 میلادی بیش از 30 زن را به قتل رساند.

بعد از یک دهه انکار جنایت‌ها، تِد در نهایت اعتراف کرد در فاصله سال‌های 1974 تا 1978 در هفت ایالت آمریکا حدود 30 زن را به قتل رسانده‌است. البته در همان زمان نیروهای پلیس و رسانه‌ها اعتقاد داشتند تعداد قربانیان تِد بیشتر از اینها بوده‌است.

او اغلب در مکان‌های عمومی به قربانیانش نزدیک می‌شد و پس از چند جلسه آشنایی، آنها را به مکان‌هایی مشخص می‌برد و پس از تجاوز به قتل می‌رساند. نکته عجیب در مورد این قاتل سریالی این بود که سر حداقل 12نفر از قربانیانش را با چاقو برید و حتی تعدادی از آنها را در آپارتمانش نگه می‌داشت. او سال 1975 به اتهام آدم‌ربایی در ایالت یوتا دستگیر شد.

در حین بازجویی رد پایی از او در چند پرونده قتل نیز مشاهده شد. با این حال او توانست دو بار از زندان فرار کند و در هر بار قتل‌هایش را ادامه می‌‌دهد. در نهایت او سال 1978 دستگیر و به سه بار اعدام محکوم شد.

آنا رود، نویسنده آمریکایی که در جلسات دادگاهش حضور داشت، تِد را فردی بیمار توصیف کرد که از جان دادن قربانیانش تا آخرین لحظه عمرشان لذت می‌برد. پولی نلسون، دادستان ایالتی نیز تِد را شیطانی بدون قلب معرفی کرد.

قاتل یورکشایر

پیتر ویلیام یکی از سرشناس‌ترین قاتلان سریالی در انگلستان است که در رسانه‌ها با نام « قاتل یورکشایر » شناخته می‌شود. سال 1981 او به‌اتهام قتل 13زن و همچنین تلاش برای قتل هفت‌زن دیگر مجرم شناخته‌شد. او ابتدا به 20 سال زندان محکوم شد اما سال 2010 حکم او به حبس ابد تغییر کرد.

او ابتدا قربانیان خود را از مناطق مسکونی انتخاب می‌کرد اما بعد از چند ماه قربانیانش از میان زنان خیابانی بود. بعد از دستگیری توسط نیروهای پلیس به دلیل رانندگی با ماشین پلاک مخدوش، در مورد قتل زنان خیابانی از او بازجویی شد.

او خیلی زود به انجام این قتل‌ها اعتراف کرد. او سال 1984 و پس از تشخیص پزشکان مبنی بر داشتن بیماری اسکیزوفرنی، از زندان به بیمارستان روانی منتقل شد. بعد از چند سال، دادگاه یورکشایر اعلام کرد او شرایط ماندن در زندان را دارد و دوباره به پشت میله‌های زندان برگشت. او در نهایت 13 نوامبر 2020 و در 74 سالگی به علت ابتلا به کرونا در زندان مرد.

حسین خلیلی - تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها