مالک شریعتی در گفتگو با ما از نظارت مجلس در ماه آخر دولت می‌گوید

مردم به‌ دلیل بی‌ برنامگی دولت دچار سردرگمی شده‌اند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام‌جم:

رهاشدگی کشور توسط دولت در یک‌ ماه پایانی گریبانگیر مردم شده است

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم به تشریح اقدامات نظارتی مجلس برای عبور از ماه‌های پایانی حضور دولت در کشور پرداخت که مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است.
کد خبر: ۱۳۲۵۲۳۶

مجلس در بُعد اقتصادی چه اقداماتی را برای نظارت بر رویکردهای دولت داشته است، چرا که به‌نظر می‌رسد با نوعی رهاشدگی مواجه هستیم؟

این رهاشدگی یک واقعیت است که متاسفانه وجود دارد و ما به‌عنوان مجلس در حیطه خدمت‌رسانی به مردم به‌شدت از دولت گلایه مند هستیم. این موضوع در ماه‌های اخیر در همه حوزه‌ها گریبانگیر مردم شده است و در مواردی که باید ارزاق مردم به‌عنوان کالاهای اساسی تامین شود این موضوع دیده نمی‌شود و در زمینه پشتیبانی دامی هم نهاده‌های دامی دچار مشکل است یا در گمرک فاسد شده و به دریا می‌ریزند. در جایی که آب و برق مردم مرتبط است، زمانی که باید نیروگاه‌های جدید ساخته یا ساز و کار نیروگاه‌های فعلی به‌روز‌رسانی و اصطلاحا اورهال می‌شد، این اقدامات صورت نگرفت و ما به‌عنوان نمایندگان مردم روزی را پشت‌سر نمی‌گذاریم که با گلایه‌های آنها در حوزه بی‌آبی و بی‌برقی مواجه نباشیم.

با توجه به مسأله بی‌آبی و بی‌برقی و تاخت و تاز کرونا در استان سیستان و بلوچستان، به‌نظر می‌رسد نوعی بی‌عملی از سوی دولتمردان وجود دارد. اقدام مجلس برای عبور از این وضعیت چیست؟

این موضوع فقط در یک ماه گذشته نبوده بلکه در حال حاضر آثار خود را نشان می‌دهد، لذا نتیجه رها‌شدگی کشور در ماه‌های گذشته در یک ماه اخیر نمود بیشتری داشته است در حالی‌که نباید نیروگاه را ماه گذشته اورهال می‌کردند اما متاسفانه هیچ برنامه‌ریزی خاصی از سوی دولت صورت نگرفته است.

به عنوان سخنگوی اقتصادی مجلس بفرمایید برنامه نظارتی شما برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت فعلی چیست؟

اگر ما وزیر نیرو را هم به مجلس احضار کنیم اتفاق خاصی نمی‌افتد چرا که ایشان اخیرا به مجلس آمد و کارت زرد گرفت اما به نظر می‌رسد آیین‌نامه مجلس نیازمند اصلاح است، چرا که کارت زرد‌ها هیچ تاثیری نداشته است. وزیر صحبت‌های خود را انجام می‌دهد و نمایندگان هم قانع نمی‌شوند و عملا اقدامی صورت نمی‌گیرد لذا ابزار نظارت مجلس برای مسؤولان متخلف باید گزنده باشد به‌طوری‌که بتوان مسؤول متخلف را از خدمت منفصل کرد و یک مدیر بداند اگر به مجلس برود، عواقب سنگینی در انتظارش است.

‌آقای روحانی اعلام کرد عواملی که باعث مشقت اقتصادی مردم شده کرونا و جنگ اقتصادی است و اگر این‌گونه نبود دلار زیر 5000 تومان بود، نظر شما چیست؟

من به‌عنوان یک کارشناس اقتصادی که ۲۰ سال در این حوزه بوده‌ام با این فرمایش آقای روحانی موافق نیستم. ما نباید مسؤولیت‌گریز باشیم و از مسؤولیت کارهایی که انجام داده‌ایم فرار کنیم. دولت کوتاهی کرده و سوء‌مدیریت و سوء‌برنامه داشته. البته ما قبول داریم که جنگ اقتصادی وجود داشته اما تاثیر کرونا و جنگ اقتصادی دشمن در قیمت ارز، زیر ۳۰ درصد است و قطعا کرونا، بورس را بر زمین نزده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها