مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

صادرات یک میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع دستی استان زنجان

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:عملیات اعطای تسهیلات، صادرات صنایع‌دستی در سطح استان زنجان، به‌وسیله معاونت صنایع‌دستی استان زنجان انجام شد.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:عملیات اعطای تسهیلات، صادرات صنایع‌دستی در سطح استان زنجان، به‌وسیله معاونت صنایع‌دستی استان زنجان انجام شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۱۴
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار ما افزود: استان زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند. صنایع‌دستی این استان ازجمله ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلندآوازه کرده است. بیش از ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان رشته ملیله کاری است که سال ۱۳۹۸ شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد. 

صادرات یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود :صادرات صنایع‌دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به‌حساب می‌آید. در سال ۹۹ صادرات یک‌میلیون ۳۳۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان به‌صورت چمدانی و رسمی انجام شد. صنایع‌دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج‌فارس، صنایع چرمی به کشور ترکیه و ملیله نیز به برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است. 

۱۴۸۹ فقره صدور پروانه و مجوز صنایع‌دستی
وی اضافه کرد: ۱۲۴۱ فقره پروانه تولید انفرادی، ۲۱ صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۶۳ صدور و تمدید کارت شناسایی صنعتگری و ۱۵ فقره پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی، ۱۲۵ مجوز مشاغل خانگی مستقل، چهار مجوز مشاغل خانگی حقوقی و ۲۰ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان حقیقی برای متقاضیان در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی صادر شد که برای ۸۵۷ نفر از طریق صدور مجوزهای صنایع‌دستی اشتغال‌زایی ایجاد شده است. 

۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی تسهیلات کرونا دریافت کردند
امیر ارجمند افزود: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی دراهم برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی است. تعداد ۱۷۶ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، تشکیل پرونده شد سپس از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تسهیلات دریافت کردند. ۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی با میزان اشتغال ۸۸۳ برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کردند که مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و ۵ پرونده صنعتگران خانم فعال از اعتبارات بانوان استاندار تسهیلات دریافت کردند. ۱۲ وام بلاعوض از محل اعتبارات سال ۹۸ و ۱۰۷ وام بلاعوض از محل ۹۹ به صنعتگران صنایع‌دستی پرداخت شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها