کارشناسان سازمان ملل از واتیکان و دولت اتاوا خواستند تحقیقاتی جامع درباره گور دسته جمعی کودکان بومی که در کانادا کشف شده، انجام دهند.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، گروهی از کارشناسان سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات جامع پیرامون کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی، در گوری دسته جمعی در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا شدند.

این گروه از کارشناسان که تعداد آنها به ۹ نفر می رسد؛ از دولت اتاوا و واتیکان (مقر کلیسای کاتولیک) خواستند تا تحقیقاتی سریع و دقیق را درباره این گور دسته جمعی که در محل یک مدرسه شبانه روزی کشف شده، آغاز کنند.

آنها خواستار آزمایشات پزشکی قانونی و تعیین هویت اجساد تازه کشف شده هستند حال آنکه بر انجام تحقیقات قضایی پیرامون شکنجه و آزار جنسی این کودکان نیز تاکید شده است.

به گزارش مهر، این مساله یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می شود که طی آن، کودکان بومی در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از والدین خود جدا و در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک اسکان داده می شدند.

«روزان کازیمیر» رئیس قبیله TteS در شهر «کملوپس» استان بریتیش کلمبیا گفت: آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز توسط مدیران مدرسه ثبت نشده بود.

برخی از اجساد کشف شده متعلق به کودکان سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد مشخص نیست. گزارش‌های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهادهایی منتشر شده است.

اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوآنزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن ۱۹ میلادی، دولت، کودکان بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می‌کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

طبق برخی گزارش ها، کودکان بومی کانادا که از این مدارس فارغ التحصیل شدند، کودکانی با روح مرده و آزرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها