انتشار دومین سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۰
تصویری واضح از وضعیت ایران در مهاجرت‌های بین‌المللی در دسترس قرار گرفت

انتشار دومین سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۰

نظام رتبه‌ بندی تایمز اخیرا رتبه‌بندی اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا و کشورها را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۲۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، رتبه‌بندی تأثیرات دانشگاه‌ها برای اولین بار سال ۲۰۱۹ از سوی نظام رتبه‌ بندی بین‌المللی تایمز انجام شد.

تایمز در این رتبه‌ بندی، دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند.

اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است که موسسه تایمز برای این رتبه‌بندی از آن‌ها استفاده می‌کند.

تایمز از شاخص‌های دقیق برای ارائه مقایسه‌های جامع و متعادل در چهار زمینه گسترده تحقیق، مدیریت، دسترسی و آموزش استفاده کرده است.

fر اساس معیارهای نظام بین‌المللی تایمز اگر داده‌های مرتبط با هر دانشگاه حداقل با ۳ هدف مرتبط بوده در این رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برترین دانشگاه جهان در این رتبه‌بندی دانشگاه منچستر از کشور انگلستان است. دانشگاه سیدنی، دانشگاه غربی سیدنی و دانشگاه لاتروب سه دانشگاه کشور استرالیا هستند که رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ تایمز تعداد یک هزار و ۱۱۷ دانشگاه از ۹۴ کشور جهان بررسی شده‌اند و این رتبه‌بندی به تفکیک هر کشور نیز منتشر شده است.

بر این اساس، رتبه‌بندی اثرگذارترین دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin)

این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌ های برلین است که در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ میلادی در دوران جنگ سرد و با حمایت آمریکایی‌ها افتتاح شد.

دانشگاه آزاد برلین با داشتن ۳۰ درصد استاد زن، بیشترین دانشگاه آلمانی با این تعداد هیات علمی زن است.

تاکنون دانشگاهیان در این دانشگاه ۵ مرتبه موفق به کسب جایزه بزرگ نوبل شده‌اند.

۲- دانشگاه هامبورگ (Hamburg)

این دانشگاه در ۲۸ مارچ ۱۹۱۹ میلادی تأسیس شد و با وجود عمر کوتاه خود ۶ برنده جایزه نوبل و مجموعه زیادی از دانشمندان فاخر را در کارنامه داشته است.

دانشگاه هامبورگ بزرگترین مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی در شمال آلمان محسوب می‌شود و دارای دانشکده‌های حقوق‌، علوم اجتماعی،‌ پزشکی، روانشناسی،‌ تاریخ، فلسفه،‌ مهندسی و کامپیوتر است.

۳- دانشگاه کنستانتس (Konstanz)

این دانشگاه از سال ۲۰۰۷ میلادی به جمع دانشگاه‌ های برتر آلمان پیوست و در حال حاضر با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان از جمله دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه پرینستون همکاری دارد. بنا بر اعلام این دانشگاه،‌ کتابخانه آن به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و بیش از دو میلیون کتاب دارد.

۴- دانشگاه مونستر (Münster)

دانشگاه دولتی مونستر با بیش از ۴۰ هزار دانشجو و ۱۳۰ زمینه مختلف آموزشی (بر طبق آمار ۲۰۰۴) یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آلمان است.

نکته قابل توجه دانشگاه مونستر این است که از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آلمان و سراسر اروپا محسوب می‌شود.

۵- دانشگاه پاسائو (Passau)

دانشگاه پاسائو هدف خود را آینده‌نگری و شهرت جهانی در آینده عنوان کرده است.

این دانشگاه در نظر دارد با ورود به پنجاهمین سالگرد تاسیس خود در سال ۲۰۲۸ میلادی،‌به یکی از برجسته‌ترین مراکز آموزش عالی اروپا در تحقیقات میان رشته‌ای تبدیل شود.

دانشگاه پاسائو تحقیقات خود را بر موضوعاتی مانند دیجیتالی شدن، اروپا و تحول جهانی و مهاجرت، توسعه پایدار و نظم عادلانه متمرکز کرده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها