مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گفتگو با جام جم آنلاین:

بهره مندی روستاهای لرستان از تلفن ثابت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: بیشتر روستاها و مناطق دور افتاده لرستان از تلفن ثابت بهره مند شده اند.
کد خبر: ۱۳۰۹۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، با توسعه ارتباطات و ارائه خدمات الکترونیکی، روز به روز توسعه زیرساخت های ارتباطی و ... در اولویت دولت قرار گرفته است. در این راستا توسعه ارتباطات در شهرها میانگین خوبی دارد اما لازم است تا در روستاها نیز ارتباطات توسعه یابد.


یکی از اصلی ترین موضوعات برای استفاده از دولت الکترونیک، زیرساخت تلفن ثابت است تا با استفاده از آن بتوانند با اتصال به اینترنت، از خدمات دولت الکترونیک بهره ببرند.

لرستان نیز دارای بیش از 2 هزار و 500 روستا است که لازم است در جهت ارائه خدمات به روستاییان و توسعه خدمات و تلاش در جهت ماندگاری روستاییان، اقداماتی در حوزه ارتباطات صورت بگیرد.

به همین منظور ، ارائه خدمات تلفن ثابت برای استفاده از خدمات اینترنتی و دولت الکترونیک در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: برای توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال در تمامی مناطق استان، سه برنامه شامل شبکه تلفن همراه، شبکه فیبر نوری و شبکه اینترنت پرسرعت در دستور کار قرار دارد.

شهاب حیدری افزود: در پروژه توسعه شبکه فیبر نوری تحت عنوان تار، ۲۱۰ کیلومتر فیبر در سطح استان در حال اجرا است و در نتیجه اجرای این پروژه می‌توان به بهره‌مندی ۲هزار و ۳۳۴ روستای این استان از خطوط تلفن ثابت اشاره کرد که در این زمینه شاهد رشد بیش از ۸۲ درصدی تلفن ثابت در روستاها بوده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: در پروژه توسعه شبکه تلفن روستایی، احداث ۱۶ سایت جدید ارتباطی در دستور کار قرارگرفته که از این تعداد ۱۲ سایت به بهره‌برداری رسیده و چهار مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در این زمینه ۲ هزار و ۵۷۸ روستا از مجموع ۲ هزار و ۸۶۱ روستای لرستان بهره مندی کاملی از شبکه‌های ارتباطی دارند که ضریب این خدمت پوشش ۹۱ درصدی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: پروژه تامین اینترنت پرسرعت در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده که با اجرای فاز اول  یکهزار و ۲۴۵ روستای  استان از این سرویس بهره‌مند شده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ۷۵۰ روستای دیگر نیز از این خدمت برخوردار شوند.

حیدری افزود: در این زمینه تکنولوژی ۳۶ سایت ارتباطی ارتقا داده شده که علاوه بر افزایش سطح کیفیت ارتباطی، آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی، پایدار نگه‌داشتن زیرساخت‌های ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی حاصل شده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:  به منظور تحقق دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات اکنون ۸۲ درصد مناطق دورافتاده استان از خطوط تلفن ثابت بهره‌مند هستند.
 
حیدری افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک، توسعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دستیابی به این هدف مهم در گرو توسعه ارتباطات، دفاتر پیشخوان، افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و تحت پوشش قرار گرفتن تمام مناطق روستایی و شهری است.
 
حیدری عنوان کرد: تحقق دولت الکترونیک آغاز اصلاحات ساختاری کشور در انجام امور اداری است.

وی افزود: در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری باید به‌گونه‌ای باشد که امکان ارائه چهار خدمت الکترونیکی دولت شامل سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی حداقل در ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به اهداف دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات دولتی به‌صورت مستقیم و در تمامی روزهای هفته و به‌صورت شبانه‌روزی یکی از اصلی ترین اهداف دولت الکترونیک است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با برون‌سپاری خدمات و واگذاری به دفاتر پیشخوان، الکترونیکی کردن کلیه فرآیندها و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوطه، تحقق دولت الکترونیک را هرچه سریع‌تر ممکن سازند.
 
حیدری اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف دولت الکترونیک ورود کشور به عرصه دیجیتال و افزایش سطح کیفیت خدمات است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات قابل‌ توجه این اداره کل جهت تحقق دولت الکترونیک می‌توان به تحت پوشش بودن ۲ هزار و ۵۷۸ روستا از شبکه‌های ارتباطی، واگذاری ۲ هزار و ۳۳۴ خط ارتباطی روستایی، نصب و راه‌اندازی ۵۲۳ سایت ۲G، ۳۵۰ سایت ۳G، ۲۹۵ سایت ۴G اپراتور اول و ۲۴۲ سایت ۲G، ۲۳۱ سایت ۳G، ۱۷۴ سایت ۴G اپراتور دوم و همچنین تعداد ۴۱ سایت ۳G اپراتور سوم اشاره کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها