۱۱ روز از ناپدید شدن سرنشینان شناور خوارزم گذشت

روزهای بیم و امید خانواده ملوانان (+عکس)

با گذشت ۱۱ روز از واژگون شدن شناور خوارزم در آب‌های خلیج‌ فارس وكشف جسد دو سرنشین آن به نام‌های فرزاد غلامرضایی (مهندس مكانیك) و یاسر ابوحمیدی (آشپز)، جست‌وجو برای یافتن ستار صفری‌سكل، مصطفی بهادری، موید عبدلیان‌پور، محمد عسكرزاده (كاپیتان) و یك تبعه هندی به‌نام اجین جانسون، پنج سرنشین دیگر این شناور همچنان ادامه دارد. حالا به‌جز نهادهای دولتی، حتی خانواده‌ سرنشینان همه‌جا را دنبال پیدا كردن رد و نشانی از آنها می‌گردند.
کد خبر: ۱۲۹۹۷۵۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، بعضی با پرس و جو و عده‌ای هم با قایق‌های اجاره‌ای. محمود عسكرزاده، برادر كاپیتان شناور خوارزم هم جزو کسانی است كه شب و روز دنبال برادر و سایر سرنشینان شناور می‌گردد. دلی پردرد دارد و صدایی پر از غصه.

روزهای بیم و امید خانواده ملوانان (+عکس)

تا یك هفته پس از وقوع حادثه، هنوز هیچ‌كدام از اعضای خانواده كاپیتان از این موضوع خبر نداشتند و برادر كاپیتان به امید این‌كه شاید زودتر از سلامت او باخبر شود، موضوع را مسكوت نگه داشته بود، اما با طولانی شدن بی‌خبری از وضعیت او موضوع را به خانواده‌اش اطلاع داد.

او به جام‌جم گفت: «از وقتی همه فهمیده‌اند، انگار روی آتش زندگی می‌كنیم. حال و روزمان خوب نیست. هنوز در حال جست‌وجو هستیم اما به جایی نرسیده‌ایم. در این مدت، همه‌جا از تنگه هرمز تا آب‌های عمان و امارات و جزیره‌های لارك و قشم و كیش را جست‌وجو كرده، اما چیزی پیدا نكرده‌ایم. من حتی فردی را از طرف خودم به پایگاه نیروی دریایی عمان فرستادم تا اطلاعاتی در مورد پرسنل خوارزم
به دست آورد، اما به او گفتند كه اجازه نداریم اطلاعاتی در این مورد به شما بدهیم. اگر چیزی می‌خواهید بدانید، باید از طریق سفارت ایران در عمان اقدام كنید.»

او ادامه داد: «به محض اطلاع، موضوع را به بندر شهید رجایی خبر دادم. پس از آن، با نماینده وزیر خارجه كه در بندرعباس مستقر است، تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم تا پیگیری‌ها آغاز شود، اما به من گفتند سفارت ایران در عمان، روزهای جمعه و شنبه تعطیل است. حتی روز شنبه، دوباره فردی را به سفارت ایران فرستادم، باز هم نتیجه نداشت و حالا قرار است دوباره اقدام كنم. من سوالم این است، وقتی پای مرگ و زندگی چند انسان در میان است، مگر می‌شود روز جمعه كسی در سفارت پاسخگوی ارباب رجوع نباشد؟! چرا كسی نیست به فریاد ما برسد؟ اگر روز حادثه، شناور ناجی به محض اطلاع از حادثه به كمك شناور می‌شتافت، شاید تمام پرسنل به‌جز مهندس مكانیك كه در كشتی مانده بود، نجات پیدا می‌كردند.»

احمد هلالی، مالك شناور خوارزم هم درست مثل برادر كاپیتان، دلشوره مفقودان شناور را دارد: «وقتی چند روز پیش، شناور به آب‌های كم‌عمق جزیره كشیده شد، غواص خصوصی كه خودمان از او درخواست كرده بودیم، وارد آن شد، اما نشانه‌ای از پنج سرنشین دیگر شناور پیدا نكرد. من پنجشنبه هفته گذشته، دوباره به اداره بنادر هرمزگان مراجعه و درخواست بالگرد كردم كه پذیرفتند.

بعد در ادامه از آنها درخواست كردیم محدوده جست‌وجوی سرنشینان شناور را به جزیره ابوموسی گسترش دهند، چون این احتمال را دادیم به آن محدود كشیده شده باشند كه اعلام كردند نیروهای تجسس در این جزیره مستقر هستند و در عملیات جست‌وجو شركت می‌كنند. علاوه‌بر اقدامات انجام‌شده در نقاط مختلف از جمله چابهار، حتی با دوستان‌مان در كشور عمان هم تماس گرفتیم تا در صورت یافتن نشانه‌ای از سرنوشت پنج سرنشین باقیمانده شناور، ما را از موضوع مطلع سازند. امیدمان به خداست.»

لیلا حسین زاده - حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها