مهدی مستوفی درباره تولید برنامه سلامت محور «انارستان» بیان کرد که تولید این برنامه و برنامه‌هایی مشابه یک نیاز است.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۰۶

ضرورت «انارستان»ها برای تلویزیون/ محتوای ما پشتوانه علمی دارد

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از مهر، مهدی مستوفی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «انارستان» گفت: فصل اول «انارستان» با محوریت کرونا در نوروز روی آنتن رفت. فصل دوم در ماه رمضان به صورت روتین و شبانه پخش شد. فصل سوم نیز مخصوص فصل تابستان تولید شده و هفته‌ای سه قسمت از آن پخش می‌شود که تا آخر ماه صفر روی آنتن خواهد رفت.

این تهیه کننده جوان با اشاره به چالش‌های خود در برنامه‌سازی عنوان کرد: من بیشتر در حوزه مستندسازی تجربه دارم و باید بگویم در این حوزه موانع بسیاری وجود دارد که گسترده و حل نشدنی به نظر می‌رسد و در ساخت مستندهای تاریخی بیشتر است. چالش اصلی هم دسترسی به آرشیو است و در کل هم ملاحظه، مصلحت‌اندیشی‌ها و ممیزی‌ها زیاد هستند. مشتری آخر یک فیلم مستند، تلویزیون است در حالی که این رسانه است که می‌توان برای پخش گسترده و داشتن مخاطب به آن امید داشت. در همه دنیا هم بدین گونه است و مستندها از تلویزیون پخش می‌شوند. در تلویزیون ما مصلحت اندیشی‌ها و ملاحظات بسیار زیاد است و تهیه‌کنندگان را دچار مشکلات جدی می‌کند.

وی درباره تغییرات «انارستان» در فصل‌های آینده نیز توضیح داد: بنظرم لازم است برنامه «انارستان» در کنار توجهی که به سلامت جسم دارد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی به بعد دیگر زندگی یعنی سلامت روان نیز بپردازد. می‌توان در کنار بهره بردن از نظر کارشناسان و پزشکان، از متخصصان روانکاوی و روانپزشکی نیز دعوت کرد تا به مسایل و مشکلات روحی پرداخته و راه‌های درمانی را با توجه به محوریت برنامه مطرح کنند.

مستوفی درباره ضرورت ساخت برنامه‌های سلامت محور در تلویزیون اظهار کرد: خوشبختانه مردم از برنامه استقبال خوبی داشته‌اند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. در این روزها که مساله سلامتی به دغدغه همه مردم دنیا و مردم کشور خودمان تبدیل شده است، به تولید این برنامه و برنامه‌هایی مشابه نیاز وجود دارد و مردم نیز آن را دنبال می‌کنند. طی پیگیری‌هایی که داشتیم متوجه شدیم مخاطبان زیادی برنامه را می‌بینند و آن‌را دنبال می‌کنند و برای‌شان مهم است چه اتفاقی برای این برنامه رخ می‌دهد و چه موضوعاتی قرار است در آن مطرح شود.

وی درباره دستورالعمل‌های غلط پزشکی که بعضاً در برخی برنامه‌های تلویزیونی مطرح می‌شود، بیان کرد: تیم سردبیری برنامه متشکل از افرادی معتبر و حاذق است که در نهادهای پزشکی و طبی سمت دارند. این برنامه کاری مشترک از شبکه افق و «انجمن تغذیه سالم» است و این انجمن مجموعه‌ای کاملاً تخصصی و دانش‌محور است که در حوزه طب سنتی تحقیق می‌کند. محوریت علمی و محتوایی برنامه از این انجمن معتبر وام گرفته شده است. بنابراین برای‌مان بسیار مهم بود که همه مطالبی که در برنامه توسط کارشناسان عنوان می‌شوند به طور حتم با پشتوانه علمی همراه باشند.

مستوفی با اشاره به تیم تولید این برنامه و دیگر همکاری‌های تیمی توضیح داد: تقریباً سه سال قبل به همراه دوستانم یک مجموعه رسانه‌ای را راه‌اندازی کرده و شروع به فعالیت کردیم و تمام کارهای‌مان تحت همین مجموعه شکل گرفت. این مجموعه در حوزه‌های مختلف از جمله مستند، موشن‌گرافیک، تبلیغات و مجموعه‌های تلویزیونی کارهای تولیدی انجام می‌دهد. از همان ابتدا ساخت و تولید مستند را به صورت جدی‌تری دنبال کرده و توانمندی دوستان را به این سمت هدایت کردیم. دو مستند «آسوده بخواب کورش» و «یک ملت» از این مجموعه درسال‌های ۹۸ و ۹۹ اکران شده و از تلویزیون پخش شدند.

وی بیان کرد: ساخت برنامه‌های تلویزیونی را نیز از سه سال قبل با آیتم‌سازی آغاز کردیم و از سال گذشته نیز به صورت جدی وارد عرصه تهیه‌کنندگی شدیم و سال گذشته مجموعه «تک زنگ» را در شبکه امید تهیه کردیم و امسال نیز با برنامه «انارستان» در خدمت مردم عزیزمان هستیم. برنامه دیگری به نام «حسگر» در حوزه زیست فن‌آوری نیز در دست تهیه داریم که هنوز به مرحله پخش نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها