ماجرای تغییر عنوان بیماری کرونا برای گرفتن پول در بیمارستان دولتی چه بود؟!

مسئولان بیمارستان: درج عنوان هیپوفیز برای بیمار کرونایی اشتباه شرکت پشتیبان بود! / پول را پس دادیم

پخش تصاویر مربوط به گواهی ترخیص یک بیمار 70 ساله کرونایی در فضای مجازی از این لحاظ مورد توجه قرار گرفته که عنوان بیماری وی از کرونا به نارسایی هیپوفیز تغییر یافته بود و به همین دلیل هزینه ای 17 میلیونی برای بیمار فاکتور شده بود!
کد خبر: ۱۲۶۴۵۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ، درمان بیماران کرونایی رایگان است اما گفته می شد مسئولان بیمارستان شهدای تجریش به منظور اخذ هزینه از یک بیمار70 ساله در گواهی ترخیص عنوان بیماری را نارسایی هیپوفیز ثبت کرده اند. این موضوع را جواد موگویی مستندساز و کارگردان در صفحه اینستاگرام خود برای نخستین بار منتشر کرد .

خبرنگار جام جم آنلاین برای پیگیری این موضوع با بیمارستان شهدای تجریش تماس گرفت و پس از طرح موضوع اپراتور جام جم آنلاین را به بخش ریاست وصل کرد. فردی که خود را یکی از مسئولان بخش ریاست این بیمارستان معرفی و از گفتن نامش خودداری کرد، می گوید که درج عنوان بیماری «نارسایی هیپوفیز» در برگه ترخیص این بیمار «اشتباه کامپیوتری» بوده است.

وی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: «سایت تیراژه» که بیمارستان را از لحاظ فناوری و اطلاعات IT پشتیبانی می کند این اشتباه را انجام داده است. حتی به این سایت تیکتی هم از طرف بیمارستان ارسال شده است که عنوان بیماری را به اشتباه درج می کنند. این اشتباه از سوی خود شرکت تیراژه پیگیری نشده است.

این فرد شاغل در بخش ریاست بیمارستان تاکید کرد: این موضوع از طریق حراست دانشگاه هم پیگیری می شود و مستندات ما هم دراینباره کامل است. ما تیکت (پیام) خود را به اطلاع این سایت رساندیم که عنوان بیماری اشتباه ثبت می شود.

وی با تکذیب این موضوع که عنوان بیماری آن فرد تغییر کرده تا هزینه از او گرفته شود گفت: ادعای آقای کارگردان (جواد موگویی) نیز از طرف پلیس فتا پیگیری می شود.

وی بیان داشت: یک سری از بیماران کرونایی در این بیمارستان با همین مشکل «کامپیوتری» مواجه شده بودند و جالب این است که به محض اطلاع این موضوع به سایت تیراژه و پیگرد قانونی موضوع، تیراژه اینها {عنوان بیماری} را حذف کرد. ما از آن تیکت هایی که به منظور یادآوری اشتباه برای شرکت تیراژه فرستادیم عکس هم داریم. به آنها اطلاع داده بودیم که این مشکل پیش آمده است و سامانه در حال ثبت اشتباهی عنوان بیماری است.

این فرد مسئول در بخش ریاست بیمارستان شهدای تجریش در پاسخ به سوال دیگر جام جم آنلاین گفت که بیش از این نمی تواند اطلاعات در اختیار بگذارد.

اما یکی از مسئولان بخش ترخیص بیمارستان شهدای تجریش که مسئول صدور برگه ترخیص است در اینباره به جام جم آنلاین گفت: این موردی که شما پیگیر آن هستید را یک آقا در شبکه های اجتماعی یک کار ملی را بد جلوه داده است، حالا دانسته یا ندانسته کار اشتباهی را انجام داده است و باید پاسخگوی اشتباه خود باشد.  

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا پولی که از آن بیمار بابت بیماری نارسایی هیپوفیز گرفته شده به او استرداد شده یا خیر گفت: ما اینجا صورتحساب می دهیم. این فرد بیمه نداشت و به صورت آزاد به بیمارستان مراجعه کرده بود. بیمه آنها از طرف شرکت سپه بود و ما با هیچ نوع بیمه خصوصی مثل بانک ها و سایر بیمه های تکمیلی قرارداد نداریم. کلا بیمارستان های دولتی با تکمیلی ها قرارداد ندارند مگر اینکه بیمه هایی مثل دولتی باشند که ما با آنها قرارداد منعقد کرده ایم. بر اساس وظیفه ای که داریم صورتحساب به همان مریض دادیم تا مبلغ خود را استرداد کند.

وی با تاکید بر اینکه آن فردی که عنوان بیماری اش به جای کرونا ، نارسایی هیپوفیز در گواهی ترخیص درج شده پولش را گرفته گفت: درمان بیماران کرونایی رایگان است اما اینکه چنین اتفاقی افتاد به سیستم پشتیبانی برمی گردد. ما به آن فرد هم توضیح دادیم. البته این مشکل ربطی به ترخیص نداشت و به IT تیراژه که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است، دارد. به او (همان فردی که گواهی ترخیص دارد) گفتیم صبر کند تا مشکل حل شود. اما متاسفانه او دنبال کارهای دیگری رفت و همه پرسنل اینجا را دچار تزلزل کرد. خانواده ها این پرسنل نیز دچار تزلزل روحی شدند. من بیست سال سابقه دارم و حالا شاهد این هستم که برای چنین موردی به نامه زده اند و همه ما را دچار مشکل کرده اند.

این مقام مسئول گفت: پس از انتشار این خبر در فضای مجازی ما این فرد را  با صورتحساب به بیمه فرستادیم تا پولش را پس بگیرد و گرفت. او در این جنجال دخیل بود. کار عبثی کرد و کار ملی ما را زیر سوال برد. ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و او باید پاسخگوی ما باشد.

وی در پایان گفت: من در رابطه با دیگر افرادی که عنوان  بیماری شان به اشتباه درج شده بود اطلاعات دقیقی ندارم و فقط در رابطه با آن فرد اطلاعاتی دارم که خودم برای او صورتحساب صادر کردم که برود و پولش را بگیرد. تشخیص بیماری را واحد ترخیص نمی زند، واحد پذیرش و IT انجام می دهند. ما فقط صورتحساب را اعلام می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها