گفت‌وگوی آدینه این هفته با حسین دهلوی، شاعر

با مزار صائب صفا کردیم

حسین دهلوی از جمله شاعران دهه هفتادی و جوان است. او که متولد سال 72 است، کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دریافت کرده و تا پیش از آن که به خدمت سربازی برود، معلم هنر بوده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۰۹

از او دو مجموعه غزل به انتشار رسیده است. «مجنون در تهران» از انتشارات سپیده باوران که تعدادی از غزل‌های دوران 18 و 19 سالگی اوست و «آشفتگی» که نشر نزدیک‌تر آن را راهی بازار کرده است. کتاب دوم او سال گذشته توانست برنده جایزه ادبی قیصر امین‌پور شود. این جایزه به‌منظور معرفی آثار برگزیده شاعران جوان تحت عنوان جایزه کتاب سال به همت دفتر شعر جوان به مناسبت سالروز درگذشت قیصر امین‌پور در 8 آبان برگزار می‌شود. البته حسین دهلوی علاوه بر کتاب‌های یاد شده به سراغ نثر و داستان نویسی هم رفته است.
او این اواخر یک داستان 70 صفحه‌ای نیز قلم زده است که توسط نشر نزدیک‌تر چاپ شده، اما هنوز توزیع نشده و از همینجا نوید انتشار این کتاب را به مخاطبان می‌دهیم.
«دلتنگی چندم» برداشت آزادی است از مشی شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده. البته رابطه این شاعر جوان با شهدا فقط به این کتاب مربوط نمی‌شود و ریشه عمیمقی در کودکی‌هایش دارد. برای مثال وقتی با او در مورد خاطرات کودکیش و هیا‌ت‌های مذهبی گفت‌وگو کردیم او خاطراتی از کوچه شهید دهلوی را مرور کرد:‌«‌بوی دود اسفند که می‌آید، یاد محرم در دلم زنده می‌شود. شاید خیلی‌ها این‌طور باشند، اما تصویری که در ذهن من می‌آید، محرم‌های محله قدیمیمان است. چهارراه عارف، کوچه شهید دهلوی. تا هفت سالگی مادرم لباس سقایی تنم می‌کرد و شیر پخش می‌کردیم. داخل خیابانمان تکیه زیاد بود. بوی دود اسفند زیاد بود...»

شیما آشتیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها