عصر دیجیتال مرز میان کار و زندگی را برداشته و روز به روز آنها را به‌هم نزدیک می‌کند. این فاصله برای برخی شاغلان حتی مرز مشخصی ندارد و به‌طور کلی از بین رفته است. به گزارش دیجیاتو و به نقل از Forbes، این روزها فعالیت‌های فوق برنامه‌ شما می‌تواند نقش اساسی در بازخورد محیط کاری شما ایفا کند.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۱۶
7 دلیل برای موفقیت ‌در کار با فعالیت‌های فوق برنامه‌
منظور این نیست تمام وقت خود را به فعالیت‌ کاری بپردازید و ساعات اضافه‌ کاری جمع کنید. ممکن است برخی فعالیت‌های فوق برنامه‌ (حتی آنها که تفریح به حساب می‌آیند) موجب شوند نحوه‌ نگرش همتایان و رؤسایتان نسبت به شما تغییر کند. شما می‌توانید با انتخاب درست این فعالیت‌ها موجب شوید باهوش‌تر، بانفوذ‌تر و تاثیرگذار‌تر به نظر برسید. فعالیت‌های فوق برنامه‌ در صورت مناسب بودن می‌توانند به چند شکل به موفقیت تان کمک کنند.

1) فعالیتهای فوق برنامه به شما توانمندیهای جدید اضافه میکند: ارتباطات کاری خود را از طریق آشنایی با افراد جدید در فعالیتهای فوق برنامه گسترش دهید. فعالیتتان را در یک ارگان عامالمنفعه، کمیته‌‌های مختلف یا باشگاه‌‌ها افزایش دهید و از این طریق تواناییهایی جدید کسب کنید. به یقین این تواناییها میتوانند در محیط کاری به یاری شما بیایند.

2) فعالیتهای فوق برنامه خلاقیت شما را تقویت میکند: شبکه ارتباطی شما بهعنوان یک کارمند میتواند همیشه ارزشمند باشد. با گسترده شدن دایره ارتباطیتان میتوانید راهکارهای بیشتری ارائه کرده، در نتیجه مشکلات را سریعتر حل کنید. با درگیر شدن در
دو نوع فعالیت کاری و غیرکاری میتوانید شبکه اجتماعی خود را بالا ببرید، راهحلهای بهتری پیدا و نوع تفکر متفاوتی را به محیط کار خود وارد کنید.

3)فعالیتهای فوق برنامه، منابع بیشتری در اختیار شما میگذارد: اگر صاحب یک برند غیرکاری معتبر باشید، در جامعه‌‌ کاری خود شناخته شدهتر خواهید بود و طرفداران خود را پیدا خواهید کرد. این یعنی دسترسی بیشتری به رهبران کلیدی و افراد اثرگذار در صنعت خواهید داشت. درست است شهرت عواقب خطرناکی دارد، اما شناخته شدن میان فعالان بخش کاری میتواند دسترسیهای خوبی نهتنها در بین همکاران بلکه فعالان بخشهای متفاوت برایتان به ارمغان آورد.

4) فعالیتهای فوق برنامه شما را به فرد اثرگذارتری تبدیل میکند: وقتی شما مطالبی غیرکاری در لینکدین یا شبکههای اجتماعی مختلف منتشر کرده و با کاربران دیگر به اشتراک میگذارید، توجه مخاطبان را به طرز تفکر خود جلب میکنید. افراد به حرف شما بیشتر گوش میدهند و گروهی دنبالکننده پیدا خواهید کرد.

5) فعالیتهای فوق برنامه شما را مفیدتر جلوه میدهند: وقتی با افراد خارج از زمینه کاریتان ارتباط برقرار میکنید میتوانید با توجه به عقاید و تفکرات طرف مقابل درسهای خوبی برای به کار گیری در رسیدن به اهداف کاری خود آموخته و موثرتر عمل کنید. این روش باعث میشود نقطهنظرهای متفاوتی در انجام مسئولیتهای شغلی خود به کار گیرید.

6) فعالیتهای فوق برنامه، شما را به سفیری از محیط کارتان تبدیل میکنند: وقتی اتفاقات کاری خود را با دوستانتان به اشتراک میگذارید به نوعی سفیر محیط کار خود میشوید. در این صورت تبلیغات مجانی برای فعالیت شما و شرکت تان به وجود میآید. البته باید توجه داشته باشید مطالبی را به اشتراک بگذارید که تاثیر مثبتی داشته و محرمانه نباشند. به این شکل اشتیاق شما با توجه به بازخوردی که میگیرید بیشتر میشود.

7) فعالیتهای فوق برنامه، توانایی مدیریتی شما را تقویت میکنند: پذیرفتن مسئولیت یک کلاس یا رهبری فعالیت فوقبرنامه، به شما این موقعیت را میدهد که تواناییهای مدیریتی خود را بهبود ببخشید. در این صورت مجبور خواهید بود برای لذت بردن از فعالیت فوق برنامه خود، اداره یک گروه را به دست بگیرید و مدیریت کنید.

شاید در برخی موارد، عالی بودن در انجام مسئولیتها برای پیشرفت تان کافی نباشد. در این صورت میتوانید تواناییهایی خارج از محیط کار خود ایجاد کنید و با بهرهگیری از این قابلیتها عملکردتان را ارتقا دهید. در این صورت به مهرهای بدون جایگزین در محیط کار و بعکس تبدیل خواهید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها