رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در گفت و گو با جام جم آنلاین:

سهم فروشگاه های زنجیره ای درایران 10درصد، در دنیا بیش از 50درصد است

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گفت و گو با جام جم آنلاین:

فروشگاه های زنجیره ای تعطیل شده دانش کافی نداشتند

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: فقط 8 تا 10 درصد فروشها به صورت زنجیره ای است در حالیکه در یکسری کالا ها جا دارد تا 50 یا 70 درصد فروش به شکل زنجیره ای صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۷۵
فروشگاه های زنجیره ای تعطیل شده دانش کافی نداشتند

امیرخسرو فخریان در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: هم اکنون قریب به ۲۵ هزار نفر در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور به صورت مستقیم به فعالیت می پردازند و بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی در این حوزه انجام گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ شعبه فروشگاهی در مجموعه اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت:برنامه‌های آینده این اتحادیه استفاده از افراد آموزش دیده و آگاه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین دانش بنیان کردن آنها است.‏
فخریان ابراز امیدواری کرد؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانند مسیر توسعه خود را با محوریت اعطای نمایندگی به فروشگاه‌های کوچک و کسبه خرد ادامه دهند.‏
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از فروشگاههای ایجاد شده در سالهای گذشته موفق نبوده و تعطیل شده اند گفت:حدود دو سال پیش شاهد فعالیت فروشگاههایی بودیم که بعد جمع شدند، اینها 13 تا شعبه داشتند اما عضو اتحادیه ما نبودند وصاحبان این فروشگاهها فعالیتی را آغاز کرده بودند که متاسفانه موفق نشدند ودلیل عدم موفقیت اینگونه فروشگاهها نداشتن دانش کار و سرمایه گذاری لازم بود.

فخریان در باره جذب سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد فروشگاههای زنجیره ای گفت: ما اعتقادی به ایجاد یک بازار انحصاری نداریم و در بحث کسب و کار کسی جذب سرمایه گذار خارجی را نفی نمی کند، چرا که آمدن پول و سرمایه ،علاوه بر اینکه می تواند امنیت اقتصادی ایجاد کند می تواند در حوزه های دیگر نیزامنیت در پی داشته باشد، وقتی خارجی ها در ایران سرمایه گذاری کنند، بدون شک در ابعاد سیاسی هم می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد ، اما باید دید که کجا لازم است این سرمایه گذاری صورت گیرد ،‌یک زمانی هست که شما می بینید یکسری توانایی ها یا یکسری امکانات درکشور نیست که اگر بیایند و سرمایه گذاری کنند باعث انتقال تکنولوژی و دانش علاوه بر سرمایه به کشور می شود که برا ی کشور تبعات مثبتی دربردارد ،‌ در بحث ایجاد فروشگاههای زنجیره ای هم به نظر می رسد که در یکسری مدلهای کاری نیاز است که خارجی ها بیایند و کمک کنند اما در برخی از مدلهای کاری که خودمان در حال حاضر داریم کار می کنیم و موفق هم بودیم نیازی نباشد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود پیش روی فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای از قبیل فناوری اطلاعات‌ و نیروی انسانی‌ماهر، گفت: می‌خواهیم از کشورهای خارجی در زمینه توسعه زیرساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده کنیم.‏

وی در پاسخ به این پرسش که در بحث اقتصاد مقاومتی تا چه حد عرضه کالاهای ایرانی در فروشگاههای زنجیرهای رعایت می شود گفت: بستگی به نوع کالا دارد، ‌مثلا در فروشگاههای پوشاک زنجیره ای که برند هستند شاید درصد کالاهای خارجی اش زیاد باشد، اما در فروشگاههای که لوازم خوراکی و مصرفی مردم را می فروشند بیشتر کالاهای شوینده و غذایی داخلی است ، همچنین اگر کسی فروشگاه لوازم ارایشی بزند طبیعی است که درصد کالاهای خارجی اش بیشتراست یا اگرلوازم خانگی عرضه کند درصدش متفاوت است ، ولی خوب ما خیلی تمایل داریم که در فروشگاهای زنجیره ای خودمان حمایت از تولیدات داخلی را دنبال کنیم و مسلما فروشگاههایی که ایرانی هستند دراین زمینه کمک می کنند.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها