به گزارش جام جم آنلاین، در خیابانها اثری از تبلیغات انتخاباتی نیست. بنرها را جمع کرده و پوسترها را کنده اند. به هشت صبح شنبه نرسیده، همه پیاده روها هم از تراکتهای تبلیغاتی، کاملا جارو شده است. در تهران، 2هزار و 311 نفر کاندیدای انتخابات شورای شهر بوده اند. نفر اول توانسته یک میلیون و 750 هزار رأی جمع کند و نفر آخر، فقط 10 رأی!
و البته 164 نفر از نامزدها، کمتر از 100 رأی کسب کردهاند، یعنی احتمالا فک و فامیل و بچه محلها هم به آنها رأی زیادی ندادهاند. البته بعید است این ها هزینه خاصی هم برای انتخابات کرده باشند، فوق فوقش دویست سیصد تا پیامک دادهاند و به عکس پروفایلشان، یک شعار انتخاباتی الصاق کرده و چند هفتهای توی مهمانیهای خانوادگی، کت و شلوار پوشیدهاند!
شگفت آنکه از این جمعیت چندهزار نفره، فقط 500 نفر توانستهاند بیشتر از 1000 رأی کسب کنند و البته رقابت اصلی بین 60 نفر از نامزدها بوده است.
حالا سؤال اینجاست که این حجم اشتیاق مردمی برای ثبت نام در انتخابات، ریشه در کجا دارد؟ و ثانیا با این همه «در صحنه بودن شهروندان» باید چه کار کرد؟ ثالثا آیا این کثرت ثبت نام کنندگان، فرصت بررسی را برای مردم، تنگ و انتخاب دقیق را سخت و دشوار نمیکند؟
در خبرها آمده است یکی از کاندیداهای انتخابات شورا در شهر جوانرود که رأی نیاورده است، در اقدامی مبتکرانه بعد از انتخابات با لباس رفتگری تبلیغات خود را از سطح شهر جمع کرده است.
دستمریزاد به این صفا و مردانگی که درد رفته گران شهرداری را فهمیده و به کمکشان شتافته است. اما یادمان باشد همه پوسترهای تبلیغاتی را از دیوار نکنیم؛ برخی را بگذاریم چند سالی روی دیوارها باقی بماند تا برخی وعدهها فراموش نشود.
| عکس نوشت| شماره بیستم| سید مهدی سیدی|
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد