نیمه اول شهریور در سنندج برگزار می‌شود

بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

معاون امور استان‌های صداوسیما با اعلام زمان برگزاری بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در استان کردستان شهر سنندج گفت: این دوره از جشنواره نیمه اول شهریور در پنج بخش سیما، صدا، خبر، پژوهش و موسیقی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۴۱
بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

به گزارش جام‌جم، مراسم آیین اهدای احکام کمیته‌ها و کمیسیون‌های بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها صبح دیروز با حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی و دیگر مدیران این معاونت برگزار شد.

دکتر دارابی در این نشست عنوان کرد: بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در نیمه اول شهریور در شهر سنندج برگزار می‌شود. با توجه به گستردگی، آثار ارائه شده به جشنواره در ابتدا در کمیته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آن راهی بخش داوری می‌شود. هیات داوران از میان 2000تا 3000 اثر باید 200 تا 300 اثر را انتخاب کنند.

وی با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره در پنج بخش خبر، تحقیق و پژوهش، شعر و موسیقی، صداوسیما برگزار می‌شود.

ابوالقاسم امان‌اللهی قائم مقام دبیر جشنواره و رئیس کمیته استقبال، اسکان و پذیرایی، سیدعباس فاطمی رئیس کمیسیون سیما، وحید کمالی رئیس کمیسیون صدا، سیدداوود موسوی رئیس کمیسیون خبر، سیدحمیدرضا حسینی رئیس کمیسیون موسیقی، دکتر علی طلوعی رئیس کمیسیون پژوهش، محمدصادق کوثری‌فر رئیس کمیته امنیت، مهندس محمد فهمی رئیس کمیته فنی، ابوطالب عیسی‌آبادی رئیس کمیته مالی و پشتیبانی، داوود نعمتی‌انارکی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و انتشارات، مهدی فرجی دبیر جشنواره و رئیس کمیته افتتاحیه و اختتامیه و برنامه‌سازی و علی کریمی عضو شورای برگزاری و رئیس کمیته تشریفات منصوب شده‌اند.

معاون امور استان‌ها با اشاره به هیات داوران گفت: 40 درصد داوران نسبت به دوره گذشته تغییر می‌کنند. ما هم از تجارب و دانش داوران قدیم بهره گرفته و هم گروه جدید به بخش داوران اضافه خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

دارابی درباره حذف بخش انیمیشن و پویانمایی اظهار کرد: بنا به دستور دکتر علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر برپایی جشنواره ملی انیمیشن و پویانمایی به همین دلیل این بخش در این دوره از جشنواره حذف می‌شود. قرار است این جشنواره زمستان امسال برگزار شود و فقط اختصاص به آثار پویانمایی رسانه ملی ندارد و همه تولیدات کشوری را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: تجلیل از مفاخر، مشاهیر، خانواده شهدا و چهره‌های هنری از دیگر بخش‌های جشنواره است. همزمان با جشنواره هفته فرهنگی هنری کردستان را در همه شهرهای استان کردستان خواهیم داشت و برنامه‌سازان برنامه‌های متنوع اجرا می‌کنند. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد رقابت سالم و فرصتی برای دیده شدن هنرمندان مراکز است.

روزهای بیقراری؛ سریالی شاخص و پربیننده

در ادامه این نشست، آیین تقدیر از هنرمندان و دست‌اندرکاران سریال «روزهای بیقراری» از تولیدات مراکز برگزار شد. دکتر دارابی در این مراسم گفت: سال‌هاست که من در بخش‌های مختلف سازمان مشغول خدمتگزاری هستم. سال 84 و 85 معاونت استان‌ها را به عهده داشتم. در آن زمان 26 سریال از تولیدات استان‌ها از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد، اما بعد کم فروغ شد. در مراکز، گنجینه و ذخایر زیادی است و ما با تولید آثار فاخر آنها را باید رونمایی کنیم.

مجموعه روزهای بیقراری جزو کارهای شاخص و پربیننده بود که رضایت بینندگان را در برداشت.

دکتر دارابی افزود: امیدواریم فصل دوم این سریال را به تولید برسانیم تا در زمان مناسب پخش شود. در حال حاضر 30 سریال در مراکز استان‌ها در مرحله طرح و نگارش قرار دارد که با تولید فصل دوم سریال بیقراری، سی و یکمین اثر می‌شود که برای تولید پیش‌بینی شده است.

نقطه عطفی در آثار مراکز استان‌ها

سیدعباس فاطمی، رئیس سیمای مرکز استان‌ها در این نشست گفت: در سیمای استان‌ها از تجربه فیلمسازی سال‌های گذشته بهره می‌بریم، اما تولید سریال روزهای بیقراری، نقطه عطف آثار مراکز استان‌هاست، زیرا تولید دشواری را پشت‌سر گذاشته و در پنج استان تولید شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 سریال در معاونت با محوریت‌های اقتصادمقاومتی، کارآفرینی، شخصیت امامزادگان، زن، خانواده و... مرحله تحقیق و نگارش را سپری می‌کنند. سریال روزهای بیقراری جزو آثار بسیار خوب و ارزشمند مراکز محسوب می‌شود و بسیار هم با اقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

عبدالکریم خیامی، رئیس سابق مرکز سیمای استان‌ها و رئیس مرکز طرح و برنامه سیما در ادامه نشست توضیح داد: سریال روزهای بیقراری رکورد بینندگان را در زمان پخش شکست، حتی در آن مقطع زمانی دو سریال دیگر هم روی آنتن بود که توانست در مقایسه با آنها هم پربیننده‌تر باشد. ضمن این‌که رضایت بینندگان را هم کسب کرده بود.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده روزهای بیقراری با اشاره به حمایت مدیران معاونت امور استان‌ها گفت: تولید این سریال کار راحتی نبود و در استان‌های مختلف تهیه شد و همین کار را سخت می‌کرد، اما ما تلاش کردیم از هنرمندان بومی هر استان استفاده کنیم تا لهجه درست بیاید. در مجموع تولید این اثر سه ماه و اندی طول کشید. امیدواریم فصل دوم سریال را هم بسازیم که البته کارهای اولیه آن صورت گرفته و طرح اولیه نوشته شده و برای تولید در تبریز به صداوسیمای این مرکز ارائه شده است.

در انتهای مراسم لوح تقدیر از سوی معاون امور استان‌ها به عوامل مجموعه روزهای بیقراری اهدا شد. در این مراسم امیرحسین شریفی تهیه‌کننده، کاظم معصومی کارگردان، مهدی بهپور نویسنده و بازیگران سریال از جمله ابوالفضل پورعرب، الهام حمیدی، سارا صوفیانی، حمیدرضا هدایتی، کامران تفتی و... حضور داشتند.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها