قاضی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

نامزدها در مناظره قبل از قرعه کشی از نوع سئوال بی خبرند / بررسی اختصاص زمان در مناظره برای شفافیت

سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مناظره های زنده هیچ سئوالی قبل از قرعه کشی به نامزدها ارایه نمی شود ولی در سایر برنامه های تبلیغاتی در جریان کم و کیف پرسش ها قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۰۵
نامزدها در مناظره قبل از قرعه کشی از نوع سئوال بی خبرند / بررسی اختصاص زمان در مناظره برای شفافیت

«سید احسان قاضی زاده» در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: همه نامزدها در حین مناظره تنها از ماهیت کلی سئوالها( اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و...) اطلاع داشته و از جزییات سئوال و اینکه مشخصا پرسشها به چه موضوعی اشاره دارد بی خبر هستند.

وی در مورد نحوه طرح سئوال از شش رقیب انتخابات ریاست جمهوری، افزود: طرح سئوال زیر نظر هیات نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری انجام گرفته و این کمیته در جریان نوع و جزییات سوال قرار می گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا حین مناظره برای ارایه گزارش از اطلاعات اقتصادی و وضعیت زندگی وقت مجزایی به نامزدها داده می شود، خاطر نشان کرد: مناظره دارای یک ساختار کلی است و آن ساختار تغییر نخواهد کرد ولی کاندیداها این اختیار را دارند در مدت زمانی که برای آنها در قالب مناظره تعیین شده دیگاه های خود را ابراز کنند.

قاضی زاده افزود: شفاف سازی و بطور کلی گزارش از وضعیت مالی نامزدها می تواند در قالب یک سوال از شش سوال مربوط به نامزدها در مناظره پرسیده شود و هنوز در مورد تخصیص زمان جداگانه برای این منظور به جمع بندی نرسیده‌ایم.

سخنگوی هیات نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه پیرو طرح چالش شفافیت صدا و سیما درباره اطلاعات شخصی نامزدها، آیا کمیسیون زمان مجزایی برای ارایه توضیحات در مناظره تخصیص خواهد داد، گفت:البته شفاف سازی در این زمینه از سوی نامزدها اغاز شده و در مصاحبه های مختلف با خبرنگاران برخی کاندیداها به این موضوع پرداخته اند.

وی یادآور شد: موضوع شفاف سازی که برخی از نامزدها مطرح می کنند یک دیدگاه شخصی بوده و کمیسیون در این ارتباط تنها برگزار کننده و ترتیب دهنده برنامه های تبلیغاتی رسمی و مناظره های تلویزیونی با امکانات رسمی سازمان صدا و سیما است و همواره سعی دارد بدون جهت گیری خط وسط را در پیش گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها