جام جم آنلاین - آرشیو

آگاه سازی کلید کنترل ایدز

آگاه سازی کلید کنترل ایدز

باید جامعه را از این خطر ‌ که علت اصلی انتقال ویروس اچ آی وی در جهان و کشورما از طریق روابط جنسی محافظت نشده است و در این خصوص نیاز است که مسئولان و رسانه‌ها به اطلاع رسانی بپردازند. زیرا بی‌توجهی به مسائل آموزشی و آگاه سازی سبب شده سن افراد مبتلا به این ویروس نیز کاهش پیدا کند و این روز‌ها شاهد باشیم افراد حدود ۲۰ ساله نیز به ‌ اچ‌آی‌وی مبتلا می‌شوند.

هوای تهران به باد رفته

هوای تهران به باد رفته

‌این روز‌ها نباید به بهبود کیفیت هوای کلانشهر‌های کشور امیدوار بود، زیرا مدیران اراده‌ای برای کاهش آلودگی‌هوا ندارند و آن‌ها سال‌هاست که مدیریت آلودگی هوای تهران را به باد و باران سپرده‌اند.

رفع کمبود شیرخشک با تولید داخل و واردات

رفع کمبود شیرخشک با تولید داخل و واردات

تاکید کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌بر این است که برای رفع مشکل کمبود شیر خشک واردات لازم برای تنظیم بازار و رقابت، بموقع انجام شود و همزمان ‌نیز از تولیدکنندگان داخلی حمایت‌های لازم به عمل آید.

آیا برای طغیان دوباره کرونا آماده هستیم؟

آیا برای طغیان دوباره کرونا آماده هستیم؟

تجربه فراگیری کرونا در سال‌های گذشته ثابت کرده است که وقتی سویه یا زیر سویه‌ای در دنیا فراگیر می‌شود سرانجام وارد همه کشور‌ها می‌شود. به همین دلیل این احتمال که کشورمان نیز درگیر این سویه  جدید شود دور از انتظار نیست و در چنین شرایطی باید برای طغیان بیماری آماده بود.

گران‌ترین داروی جهان تاییدیه گرفت

گران‌ترین داروی جهان تاییدیه گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به‌تازگی داروی جدیدی را برای بیماری نادر انعقادخون تایید کرده است که قیمت بالایی دارد. این دارو به‌ازای هر دوز، 3.5 میلیون دلار آمریکا هزینه خواهد داشت که آن را به گران‌ترین دارو در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

تاثیر گرمایش جهانی بر خواب

تاثیر گرمایش جهانی بر خواب

تیمی از محققان دانشگاه کپنهاگ (دانمارک) در بررسی‌های خود دریافتند افزایش دمای ناشی از تغییرات آب‌وهوا و گرمایش‌زمین اثری منفی روی کیفیت و زمان خواب‌مان گذاشته است. نتایج بررسی این محققان نشان می‌دهد دمای بالا و هوای گرم باعث می‌شود ۷۰ یا ۸۰سال دیگر، سالانه حدود ۵۰ تا ۵۸ساعت از زمان خواب خود را از دست بدهیم. درواقع هفته‌ای تقریبا یک ساعت کم‌خواب‌تر شویم.

اعتیاد، ایستگاه آخر سراب باربی شدن‌!

اعتیاد، ایستگاه آخر سراب باربی شدن‌!

ورزش کردن و داشتن تناسب اندام بی‌تردید رویکردی درست و مثبت است و برای داشتن زندگی سالم و حتی جوان‌تر به‌نظر رسیدن تنها راهکار معقول و مناسب، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم و روزانه است.

خطر خیز دوباره کرونا

خطر خیز دوباره کرونا

کم نیستند افرادی که نگران طغیان دوباره کرونا در کشور هستند، چراکه به‌تازگی تعطیلات و سفرهایی را پشت‌سر گذاشته‌ایم که شواهد نشان می‌دهد سهل‌انگاری و عادی‌انگاری بسیاری در آن اتفاق افتاده است و خیلی از مردم دغدغه و ترس‌شان نسبت به این بیماری کمرنگ شده است اما اهمیت این موضوع چیست؟ تجربه کشورهای دیگر نشان داده است کشورهایی که محدودیت‌هایشان را بدون زمینه‌سازی برداشته‌اند، شاهد افزایش موارد ابتلا بود‌ه‌اند.

سلامت روان، قربانی بحران کرونا

سلامت روان، قربانی بحران کرونا

دو سال پیش درست از روزی که ورود ویروس کرونا به کشورمان تایید شد ما با یک بحران تمام عیار روبه‌رو شدیم که در قرن اخیر منحصر به فرد بود.

ابرسویه كرونا امیكرون در راه است؟

ابرسویه كرونا امیكرون در راه است؟

به‌تازگی مدیر ارشد یکی از شرکت‌های غربی سازنده واکسن کرونا نسبت به ترکیب سویه‌ های امیکرون، دلتا و تولید یک ابرسویه جدید هشدار داده‌ است که هشداری به‌ واقع جدی است.

شرایط شکننده کرونا

شرایط شکننده کرونا

پس از ۲۳۴روز سرانجام دیروز‌‌ آمار فوتی‌ های ناشی از کرونا‌ دو رقمی شد و به عدد ۹۷ رسید؛ عددی که اولین‌بار در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۸ و در نخستین روزهای التهاب‌آور کرونا نیز به ثبت رسیده بود.

واکسیناسیون، هنجار جامعه امروز

واکسیناسیون، هنجار جامعه امروز

مدتی است بحث‌هایی درباره واکسینه شدن اجباری ‌‌و اعمال برخی محدودیت‌ها برای افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند مطرح می‌شود؛ موضوعی که می‌توان از جنبه‌های متفاوتی به آن نگاه کرد.‌

1 صفحه

نیازمندی ها