به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ هویدا تزار درباره متمرکز شدن آزمون گواهینامههای رانندگی گفت: تغییر شیوه آزمون گواهینامه ها در دست کارشناسی است تا آزمون ها به صورت مکانیزه و همچنین در محلی خارج از آموزشگاه ها برگزار شوند.
وی با اشاره به اینکه به زودی بررسی این طرح نهایی و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد، توضیح داد: به این ترتیب محل آموزش از محل آزمون ها جدا میشوند بدین شکل که متقاضی به آموزشگاه مراجعه میکند و فقط در آموزشگاه آموزش میبیند و پس از طی دوره آموزشی و صدور گواهی آموزش، ارتباط هنرجو با آموزشگاه قطع و آزمونها به صورت مکانیزه و تحت وب در محل دیگری غیر از آموزشگاه برگزار میشوند.
رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا همچنین با بیان این که آزمونهای دریافت گواهینامه رانندگی سختتر میشوند، گفت: در این حالت امکان تقلب به حداقل ممکن میرسد. البته اگر کسی آمادگی داشته باشد و مطالعه کافی انجام دهد، نباید نگران باشد چرا که تمام سوالات از کتاب آیین نامه طراحی شده اند.
سرهنگ تزار تصریح کرد: با مکانیزه شدن آزمونها دیگر نیروی انسانی در نتیجه آزمون دخل و تصرفی ندارد و سیستم، قبولی یا مردودی متقاضی را اعلام میکند و بدین ترتیب هر سیستم برای هر متقاضی سوالات متفاوتی به صورت رندوم تولید می کند و متقاضی ٢٠ دقیقه برای پاسخگویی سوالات، زمان خواهد داشت.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
چرا اینقدر سخت میگیرید؟
با همهی این احوال گواهینامه بیش از یكماه و برای من ۴۵ روز طول میكشد كه به دست متقاضی برسد و متقاضی در این مدت طولانی حق رانندگی ندارد. وقتی هم گواهینامه آمد همه آنچه كه یاد گرفتیم بواسطه این مدت طولانی از سرمان پریده است. البته هستند افرادی هم كه به محض قبولی و بخاطر دیررسیدن گواهینامه اقدام به رانندگی میكنند و بخاطر اینكه در اینگونه حوادث چون گواهینامه دیر به دست متقاضی میرسد بیمه از پذیرش خدمات خودداری میكند و منجر به زندانی شدن راننده و از هم پاشیدن كانون خانواده میگردد و برای كسانی كه شانس داشتند و دچار حادثه نشدند حداقل قانون را دور زده و راههای دیگر قانونگریزی را هم امتحان میكنند.
من یك سؤال دیگر هم از جناب سرهنگ دارم. در اربعین امسال دو هفته در عراق اكثر شهرهای عراق را رفتم اما یك قبض جریمه دست پلیس ندیدم. با وجودی هم كه رانندگان به سرعت خاصی پایبند نیستند با سرعت ۱۸۰ و حتی ۲۰۰ رانندگی میكنند پس چرا آمار تلفات و حوادث در عراق اینقدر پایین بود و من اصلاً هیچ حادثه تصادفی ندیدم.
قانون زیاد گذاشتن موجب قانونگریزی مردم میشود. به نوعی هر چه مانع بیشتر باشد احتمال برخورد به موانع بیشتر میشود. هرچند برای پلیس بعنوان راه درآمد بد نیست اما عواقب دیگری هم خواهد داشت كه مسؤولین امنیتی و كشوری روزی به آن خواهند رسید.