محافظت از کودکان در برابر محتوای نامناسب وب، یکی از دغدغه‌های والدین به شمار می‌رود. سامانه گریفون (Gryphon) که ترکیبی از روتر وای‌فای و اپلیکیشن ساده است، می‌تواند راه‌حلی موثر برای این مساله باشد.
کد خبر: ۹۷۲۴۰۵

گریفون به عنوان رابطی بین گوشی یا رایانه کودکان و اینترنت عمل می‌کند و والدین می‌توانند با استفاده از آن بر محتوایی که فرزندانشان مشاهده می‌کنند، نظارت داشته باشند. اپلیکیشن این سامانه امکان تعریف زمان خواب و زمان انجام تکالیف مدرسه کودکان را به والدین می‌دهد. در این بازه‌های زمانی، ارتباط دستگاه کودک یا نوجوان با اینترنت به‌صورت خودکار قطع می‌شود. همچنین فهرست وبسایت‌هایی که توسط فرزند خانواده مشاهده شده به اطلاع پدر یا مادر می‌رسد. افزون بر این، والدین می‌توانند فهرستی از وبسایت‌های دارای محتوای نامناسب و نیز وبسایت‌های سودمند برای کودکان را با هم به اشتراک بگذارند.

نخستین روکش هوشمند آیفون

در سال‌های اخیر اندازه آیفون به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و به همین دلیل امکان رها شدن از دست کاربر، افتادن به زمین و در نتیجه شکستن شیشه آن وجود دارد. هالو بک (HALO BACK) روکشی شفاف است که می‌تواند از صفحه نمایش آیفون محافظت کند. اما هالو بک یک ویژگی متمایز با دیگر روکش‌های محافظ دارد و آن هم امکان افزودن دکمه برگشت (back) به صورت هوشمند به آیفون است. برخلاف بیشتر گوشی‌های اندرویدی که به‌صورت پیش‌فرض دکمه برگشت دارند، آیفون از این قابلیت بی‌بهره است و به همین دلیل کاربر در بیشتر موارد باید از طریق دکمه موجود در اپلیکیشن مورد نظر (نظیر مرورگر اینترنتی) به عقب بازگردد. روکش هالو بک به گونه‌ای طراحی شده که این قابلیت به سمت چپ پایین صفحه نمایش آیفون افزوده می‌شود و کاربر براحتی می‌تواند از این دکمه مجازی استفاده کند. هالو بک 50 دلار است.

هوا، صدا و نور

ایرسنس (AirSense) در نگاه اول بیشتر شبیه یک شیء دکوری فانتزی به نظر می‌رسد، اما این دستگاه کوچک کاربردهای متعددی دارد. ایرسنس در اصل دستگاهی برای ارزیابی کیفیت هواست. حسگرهای این گجت می‌تواند انواع گازها و مواد آلاینده و مضر موجود در هوا را تشخیص دهد و به همین دلیل می‌تواند برای همه کسانی که به کیفیت هوای درون خانه یا محل کار خود اهمیت می‌دهند سودمند باشد. اندازه‌گیری دما و رطوبت نیز از دیگر کارکردهای این دستگاه است. از سویی دیگر، ایرسنس به یک اسپیکر داخلی مجهز بوده و به کمک آن می‌توان انواع فایل صوتی مورد نظر را پخش کرد. علاوه بر اینها، ایرسنس چند لامپ درون خود دارد و کاربر با استفاده از اپلیکیشن ویژه آن قادر به تنظیم رنگ و شدت نور آن است. این گجت 450 گرمی 150 دلار قیمت دارد.

همه چیز همراهم است

برخی افراد نظیر عکاسان به مجموعه‌ای از تجهیزات مختلف برای انجام کار خود نیاز دارند. اگر این افراد حتی یکی از وسایل ضروری خود را به همراه نداشته باشند، شاید روند انجام کارهایشان بکلی مختل شود. اینجاست که گیرآی (GearEye) می‌تواند سودمند باشد. گیرآی سامانه‌ای برای شناسایی سریع وسایل مورد نیاز و همچنین تعیین مکان وسایل گمشده است. ابتدا کاربر باید برچسب‌های RFID را روی وسایل مورد نیاز خود بچسباند و پس از قرار دادن همه وسایل در کیف خود، سخت‌افزار گیرآی را که به شکل یک استوانه کوچک است نیز در گوشه‌ای از کیف قرار دهد. این سخت‌افزار با تک‌تک برچسب‌ها ارتباط برقرار کرده و حضور آنها را از طریق اپلیکیشن ویژه به اطلاع کاربر می‌رساند. همچنین در صورت گم شدن یکی از این وسایل، با کمک این اپلیکیشن می‌توان موقعیت آن را شناسایی کرد.

تمرین گلف در خانه

گلف یکی از ورزش‌های محبوب در بسیاری از کشورهای دنیاست. با وجود این انجام این بازی دردسرهای زیادی دارد. نیاز به حضور در زمین ویژه گلف و صاف بودن هوا از جمله پیش‌نیازهای گلف است. در این میان، یک تیم نوآور راه‌حلی برای تمرین این ورزش در فضایی غیر از زمین گلف طراحی کرده است. تیتل ایکس (Tittle X) دستگاهی کوچک است که کاربر می‌تواند آن را روی چوب گلف خود نصب کند. این دستگاه هشت گرمی سرعت و شتاب حرکت چوب را ارزیابی کرده و آن را به اپلیکیشن گوشی هوشمند ارسال می‌کند. سپس نرم‌افزار شبیه‌ساز گلف نیز می‌تواند مسیر حرکت توپ مجازی با این ضربه را تعیین کند. این سامانه امکان نمایش این صحنه شبیه‌سازی شده سه‌بعدی را روی یک صفحه بزرگ نمایش نظیر تلویزیون فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب امکان تمرین گلف در هر جا و هر زمان برای علاقه‌مندان فراهم می‌شود.

صفحه نمایش دوم

با این‌که پروژه عینک گوگلی با شکست روبه‌رو شد، اما به نظر می‌رسد ایده دسترسی به یک صفحه‌نمایش دوم در جلوی عینک جذابیت زیادی برای بسیاری از افراد داشته باشد. ویوفاین پلاس (+Viofine) محصولی است که امکان نمایش تصاویر از خروجی‌های مختلف نظیر گوشی هوشمند، تلویزیون یا حتی دوربین پهپاد را برای کاربر فراهم می‌کند. ویوفاین پلاس وسیله‌ای کوچک است که جلوی عینک نصب می‌شود. این گجت به هیچ اپلیکیشن یا تنظیمات خاصی نیاز ندارد و می‌تواند تصاویر با کیفیت HDMI را به‌صورت مستقیم برای کاربر نمایش دهد. کاربر با نمایش نقشه آنلاین روی ویوفاین پلاس می‌تواند بدون نیاز به مراجعه مکرر به گوشی، مسیر خود را بیابد. همچنین با استفاده از این گجت پوشیدنی، امکان تماشای همزمان فیلم‌های مختلف آموزشی (نظیر آشپزی با ورزش) و اجرای آن برای کاربر فراهم می‌شود. ویوفاین پلاس 199 دلار قیمت دارد.

قند خون سنج همراه

بیماران دیابتی و برخی مبتلایان به بیماری‌های دیگر باید به صورت منظم میزان قند خون را بررسی کنند. در این میان، استفاده از گجت همراه شرکت آی‌هلث (iHealth) می‌تواند بسیاری از دشواری‌های پیش روی این افراد برای سنجش قند خون را از بین ببرد. کافی است کاربر این گجت 300 گرمی را به گوشی خود متصل کرده و اپلیکیشن ویژه آن را باز کند. در گام بعد نیز کاربر باید نمونه خون خود را روی حسگر این دستگاه قرار دهد. این دستگاه برای ارزیابی میزان قند خون فقط به 7 میکرولیتر خون (که مقدار کمی است) نیاز دارد. به‌این‌ترتیب میزان قند خون کاربر بسرعت اندازه‌گیری شده و به صورت آنی از طریق اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. این اپلیکیشن می‌تواند سابقه دفعات پیشین ارزیابی میزان قند خون را ثبت کرده و آن را در قالب نموداری برای کاربر نمایش دهد. قیمت گجت 17 دلار است.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها