محمدرضا سکوت، مدیر تصویربرداری سریال «سرزمین کهن» درباره سختی‌ها و شرایط تصویربرداری در این سریال تاریخی به مهر گفته است: ما این کار را از آذر 87 شروع کردیم و بعد از آن همان‌طور که می‌دانید چند سالی کار متوقف و با مشکل مواجه شد. با این حال تصور من و کمال تبریزی کارگردان سریال از همان ابتدا بر این بود که قالبی جدی و متفاوت برای اثر در نظر داشته باشیم تا یک قصه درجه یک را به تصویر بکشیم.
کد خبر: ۹۶۳۹۶۶

وی در ادامه گفته: از همان ابتدا فرمت بالاتری را نسبت به دیگر آثار تلویزیونی استفاده کردیم و سریال را به صورت 4k ضبط می‌کنیم که کیفیت تصویر آن دو برابر اچ دی است و لازم است نور بیشتری استفاده کنیم که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. تبریزی سریال را به شکل یک اثر سطحی که فقط داستانی را تعریف کند، ندید. در این اثر همه بخش‌ها به لحاظ صحنه، موسیقی، صدابرداری، تصویر و... با زحمت کار شد و هر قسمت از سریال می‌تواند به عنوان یک فیلم سینمایی باشد؛ چراکه بسیار جدی به آن نگاه شد.

مدیر تصویربرداری سرزمین کهن درباره سختی‌هایی که در این سریال داشته، هم گفته است: سخت ترین شرایط ما زمانی بود که در شب‌های زمستان کار را تصویربرداری کردیم یا تصاویری از بمباران و حضور 1000 یا 2000 نفره مردم داشتیم که باید بتوان اینها را در قاب دوربین مدیریت کرد.

وی درباره صحنه‌هایی که در آینده قرار است ضبط و تصویربرداری شود، نیز خاطر نشان کرد: بخش‌های خارجی کار هنوز باقی مانده است و باید تصاویری از دانشگاه تهران ضبط کنیم. از امروز هم دوباره به شهرک سینمایی غزالی می‌رویم و کار را در آنجا ادامه می‌دهیم.

سکوت درباره تصویربرداری این سریال عنوان کرد: من سعی کردم دقت و ظرافتی را در نورپردازی سریال رعایت کنم که کار به صورت طبیعی باشد. گاهی تصاویر در سریال‌ها حجم و بُعد ندارد، اما این کار را به شکلی سینمایی‌تر نگاه کردیم و خواستیم عمق تصاویر به چشم بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها