یک مرد کفاش که سه سال قبل به اتهام قتل یک عکاس دستگیر و پس‌ از محاکمه به اعدام محکوم شده بود، صبح دیروز با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران بی‌گناه شناخته و آزاد شد. وی پیش‌تر به قصاص محکوم شده بود اما قضات دیوان عالی کشور حکم اعدامش را نقض کرده بودند.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۱
اشتباه مخابرات، یک جوان را تا پای چوبه دار برد!

به‌گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به پرونده این جنایت شامگاه 28 آبان سال 92 و همزمان با کشف جسد مرد جوانی توسط خواهرش آغاز شد. دختر جوان که پس از پایان کار خود، شب‌هنگام به‌خانه‌شان رفته بود، پس از ورود به خانه برادرش را صدا زد اما جوابی نشنید. تا اینکه پس از ورود به اتاق برادر 26 ساله‌اش، با پیکر بی‌جان و خون آلود او روبه‌رو شد.


پس از اعلام این جنایت، تیم جنایی راهی محل حادثه در حوالی خیابان پیروزی شد و پس از بررسی‌های مقدماتی، جسد مرد عکاس با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

تحقیقات پلیسی برای افشای راز این جنایت مرموز ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان از شرکت مخابرات خواستند فهرست آخرین تماس‌های قربانی را در اختیارشان قرار دهد. به این‌ ترتیب، مرد جوانی که آخرین بار با مقتول تماس گرفته بود شناسایی و دستگیر شد اما وی در بازجویی‌ها منکر قتل شد و گفت که مقتول را نمی‌شناخته و روز حادثه نیز اشتباهی با وی تماس گرفته است. با وجود این، وی به‌خاطر تناقض‌گویی‌هایش به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم شد اما قضات دیوان عالی کشور پس‌ از بررسی دقیق پرونده، این حکم را نقض کردند و پرونده را به دادگاه کیفری بازگرداندند.

صبح دیروز بار دیگر متهم به‌ قتل از زندان به دادگاه منتقل شد تا از خود دفاع کند. او گفت: روز حادثه حدود ساعت چهار بعدازظهر برای فروش کفش به بازار تهران آمده بودم که موقع برگشت در ایستگاه 15 خرداد با «مقتول» آشنا شدم. او وقتی فهمید شغل من کفاشی است، شماره‌اش را داد و گفت که آشناهای زیادی دارد و می‌تواند در این زمینه کمکم کند. من نیز شماره‌اش را در گوشی تلفن‌ همراه ثبت کردم. ساعتی بعد او به‌ من زنگ زد و موضوعی را مطرح کرد و بعد هم خداحافظی کردیم. سپس از مترو آزادی بیرون آمدم و راهی شهرستان سلماس شدم.

قاضی گفت: آن‌ روز خط تلفن همراه شما در ورامین ردگیری شده است اما شما مدعی هستید به سلماس رفته‌اید؟

متهم گفت: من هرگز آنجا نرفتم و مطمئنم شرکت مخابرات اشتباه کرده است.

سپس وکیل متهم در جایگاه ایستاد و در دفاع از موکلش گفت: با بررسی‌های دقیق متوجه شدیم که شرکت مخابرات در ردیابی تلفن اشتباه کرده است.

وی سپس به تشریح ابعاد فنی اشتباه در ردیابی تلفن همراه متهم پرداخت.

به این‌ ترتیب بی‌گناهی متهم برای دادگاه ثابت شد و قاضی عبداللهی و قاضی کیخواه از شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و پس از برگزاری جلسه‌ای با اولیای دم، رأی خود را صادر و متهم را تبرئه کردند.

گفت‌وگو با متهم

* چند ساله‌ای؟

32 ساله و دارای همسر و دو فرزند هستم.

* شغلت چیست؟

کفاشی.

* اهل کجایی؟

شهرستان سلماس.

* آن‌ روز در تهران چه می‌کردی؟

برای فروش کفش آمده بودم که با مرد عکاس در مترو آشنا شدم و بعد هم تا یک‌قدمی مرگ رفتم و برگشتم.

* حالا که تبرئه شدی چه احساسی داری؟

من قربانی‌ اشتباه شرکت مخابرات شدم و سه سال از بهترین لحظه‌های زندگی‌ام نابود شد. به محض آزادی این موضوع را پیگیری خواهم کرد اما خدا را شکر می‌کنم که با لطف خدا و تلاش‌های وکیل پرونده‌ام از چوبه‌ دار نجات یافتم. هر چند که من همیشه ایمان داشتم که بی‌گناه تا پای دار می‌رود اما بالای دار نمی‌رود. حالا هم خدا را شکر می‌کنم که بی‌گناهی‌ام ثابت شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
بنده خدا:جواب این بی گناه را چه كسی خواهد داد!!!!!؟؟؟؟؟ هیچ كس هیچ مسئولیتی قبول نخواهد كرد.مخابرات اشتباه نكرده.میخواست به یارو زنگ نزنه.مخابرات تقصیر كاره.حرفا میزنیا!!!!!!!!!!
شهروند
-
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
خاك بر سرت ...
من سر همین بی لیاقتی تو برام سوء پیشینه درست شد
اونوقت ادعامون میشه هواپیما می سازیم
123
-
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
موندم مخابرات چطور میخواد جبران كنه سه سال از بهترین عمر این مرد رو !!!!!من هنوز بعد از گذشت 3/5 ماه حق 5 هزار تومنی خودم رو از مخابرات نتونستم بگیرم و الان سه ماه هست كه هر روز پیگیرشم و دیگرهیچ!!!!!!!!!!!!
پناه بر خدا
-
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
سماجت و اصرار بازجوها و جناب قاضی كه خیلی‌هاشان خدا را هم بنده نیستند جوان زحمتكش مردم را تا پای چوبه اعدام كشانده است. چند سال زندگی جوان و همسرش و فرزندانش تضییع شده است. خانواده و بستگانشان چه خون دل‌ها خورده‌اند. چه شب و روز بی‌خوابی‌‌ها و بی‌تابی‌هایی داشته‌اند.
عجب دوره زمانه‌ای شده. به صنعت ساخته شده از دست بشر اعتماد می‌كنند ولی به خود بشر نه...!  بت‌پرستی به چه می‌گویند؟
خدا لعنت كند مقصرانش را.
یوسف
-
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
این ماجرا اگر در المان یا كشورهای اروپائی یا امریكا اتفاق می افتاد شركت مخابراتشان اپراتورهای خاطی رامواخذه و اخراج وبه ان شخص جریمه مورد درخواستش را میپرداختند ولی اینجا چون ایران است اب از اب تكان نمیخورد واگر ان شخص لب بگشاید چنان او را پشیمان میكنند كه بعمرش دیگر هوس اشتباه بزرگ بسرش نزند.
ی
-
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
خدا اون قاضی بی سواد رو لعنت كنه چه مدلی برای این بنده خدا كیفرخواست صادر شده مگر نباید صحنه جرم بازسازی میشد مگر نه اینكه پزشك قانونی.. پس علم قاضی كجا رفته بود نمیدونم اون دنیا چه مدلی میخوان جواب بدن حالا این بنده خدا شانس آورده و وكیل خوبی داشته. خدا میدونه چقدر آدم بی گناه رفتن بالای دار... دوست عزیز حتماً از قاضی پرونده در دادسرای انتظامی قضات و حتما حتما از افسر بی سواد آگاهی و حتی صادر كننده كیفر خواست شكایت كن هر چند... ولی شما شكایت كن و حتما رسانه ای كن.
وكیل پایه یكم دادگستری
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
شما در مورد قضاوت نه چیزی میدانی و نه در مورد اداره آگاهی پس اظهار نظر بی خود نكن شما خودت از همه بی سواد تری كه اینگونه اظهار نظر كردی - وكیل و وكالت برای دفاع و دیوان عالی كشور برای بررسی دقیق و حرفه ای همین جور حكم ها است .
ایرانی
-
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
سه سال زندگی خودش خراب شد سه سال زندگی همسرش و سه سال زندگی بچه هاش كه چه سختی هایی رو كشیدن اونم فقط به خاطر یه اشتباه............. متاسفم. خدا بهت صبر بده تا بتونی در این اوضاع اقتصادی بحرانی زندگیت رو بسازی
من
-
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
یعنی به همین كشكی مردم بیچاره را بدار می آویزند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب محكمه ای و عجب استدلالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
به همین راحتی؟
مظلوم كیه
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
میشه یكی بگه این وسط خسارت وارده به این مرد از نظر معنوی و مادی رو كی باید پرداخت كنه؟؟؟

یكشب هم تو بازداشتگاه اشتباهی وحشتناكه چه برسد به 3 سال
علی اكبر
-
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
باید اون كارمند مخابرات رو اعدام كنند . اگه به خاطر اشتباه یه نفر بیگناه اعدام می شد جواب خانواده اون بیچاره رو كی میداد ؟؟؟
یا صاحب الزمان قربونت برم كی ظهور میكنی ؟؟؟
آریا
-
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
سلام
كار به این سادگی رو اشتباه انجام داده این شركت ، اشتباهی كه ممكن بود به قیمت جان یك انسان بی گناه تمام بشه یا بهتر بگم تباه شدن زندگی یك خانواده و تبعات اون هم بی حد و مرز بوده قطعا.
خداروشكر كه دیوان عالی حكم رو برگشت زد و این شخص الان بعد از تباه شدن 3سال از عمرش باز جای شكر داره كه به پیش خانوادش برگشت.
قطعا اكثر نقاط جهان در صورت شكایت شخص شركت مورد اشتباه غرامتی رو باید پرداخت كنه كه كمی جبران خسارتهای مالی باشه فقط و خسارتهای معنوی در مدت این سه سال حالا بماند. اما معمولا اینجا شخص رو باز به گناه نكرده دیگه متهم نكنند باز جای شكر داره!
التماس تفكر ، یا حق
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
باید خسارت این سالها رو بگیره
معراج
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
عجبا!!!!!!یعنی قضات محترم و دستگاه قضایی كشور بدون اعتراف متهم و دلایل كافی و متغن وبعداز همه اینه بازسازی صحنه قتل توسط متهم و......... فقط به دلیل تماس تلفنی با مقتول و اعلام(درست یا غلط)شركت مخابرات حكم به اعدام یه نفر میدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با این حساب پای بیگناه پای دار كه میره هیچ بخاطر اشتباه بعضیا بالای دار هم میره!!!!!!!!!بنده خدا به نظر من نمیخواد پیگیر مقصر باشی چون نتیجه ای نداره.فقط برو یه خرما بخور هزارتا خیرات كن كه یه كوچولو دیگه طول میكشید دور از جونت الان مرحوم شده بودی!!!!!!!!!!!!
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
سلام با توجه به قبض های كه جدیدا اشتباه صادر شده باید تشویق كرد
عمو هادی
-
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
باز خدا رو شكر قاضی های دیوان عالی حكم رو تائیید نكردن
كاربعضی از قضات رو كه میشنوم یاد شریح قاضی می افتم
مصطفی
-
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
حالا بالاخره قاتل چه كسی بوده
قاضی شارع
-
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
خیلی عجیبه !!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
-
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
از همینجا سلامی بكنیم به سیستم قضایی كشورمون......
سلام..... خسته نباشید.... خدا قوت....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها