الگوی مردمی اقتصاد مقاومتی

دیگر به شغل نگهبانی فکر نمی‌کنم

جوانان نمونه و فعال عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه، اقدام و عمل را به صورت کاربردی و عملیاتی به نمایش گذاشته اند و در این میان، بسیج سازندگی به دور از شعارگرایی با حمایت همه‌جانبه خود، عرصه را برای رونق اقتصادی و تولیدات بومی فراهم ساخته است. جاوید عبدالهی، متولد 1365 و دارای مدرک تحصیلی لیسانس عمران است که شغل قبلی وی، نگهبانی با حقوق ناچیز بود.
کد خبر: ۹۲۸۸۵۱
دیگر به شغل نگهبانی فکر نمی‌کنم

این تولیدکننده نمونه می‌گوید: بر اساس این‌که من علاقه زیادی به پرورش ماکیان داشتم و با توجه به زمینی که از پدرم به ارث مانده بود، با برادرم شروع به ساخت سوله برای پرورش ماکیان کردیم که بعد از مدتی با پرداخت حق برادرم، مدیریت اینجا را بر عهده گرفتم و مستقل شدم.

عبدالهی با بیان این که وقتی این مجموعه را احداث کردم، دیگر به نگهبانی فکر نمی‌کردم، افزود: بسیج سازندگی، مرا در راه اندازی این مجموعه بسیار یاری کرد و با اخذ وام خوداشتغالی و خرید سه دستگاه جوجه‌کشی توانستم در کار پرورش ماکیان موفق باشم.

وی با بیان این موضوع که از کار و حرفه خود بسیار راضی هستم، یادآور شد: با علاقه بسیار حتی شب‌ها ساعت دو یا سه بیدار می‌شوم و به حیوانات سر می‌زنم که دچار مشکل نشوند.

این تولیدکننده نمونه گفت: انواع ماکیانی که در حال حاضر پرورش می‌دهیم شامل مرغ، خروس، بلدرچین، کبک، غاز، اردک و کبوتر هستند.

وی در رابطه با تولید خود با اشاره به این موضوع که تولیدی که در هر دوره از بلدرچین‌ها داریم 10هزار عدد است، افزود: این بلدرچین‌ها بعد از 40 روز هر عدد به قیمت 3500 تومان فروخته می‌شود.

عبدالهی با بیان این که تولید هر دوره خروس مجموعه وی500 عدد است، اظهار کرد: هر خروس بعد از دوره شش‌ماهه به قیمت 25هزار تومان به فروش می‌رسد.

تولید مرغ محلی نیز در هر دوره شش‌ماهه 500عدد است که این مرغ‌ها هر کدام به قیمت 20هزار تومان به فروش می‌رسد.

جاوید عبدالهی،‌ تولید هر دوره شش ماهه غاز و چهار ماهه اردک را به ترتیب 60 و 1500 عدد عنوان کرد و گفت: هر عدد غاز 45 هزار تومان و هر عدد اردک 15هزارتومان به فروش می‌رسد. همچنین در هر دوره 1000عدد کبک پرورش می‌دهیم و هر کدام به قیمت 16هزار تومان فروخته می‌شود که طول هر دوره پنج ماه است.

این تولیدکننده نمونه حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: مشکلات ما در حال حاضر، نبود سوخت گاز و نیز نبود مکانی برای فروش و قبول نکردن کشتار بلدرچین در کشتارگاه است.

در حال حاضر، مجموعه پرورش ماکیان آقای عبدالهی سودی معادل هرماه 4 میلیون برای وی دارد و برای دو نفر به‌طور مستقیم و چند نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها