صادرات لوازم خانگی قاچاق به خارج از کشور

بازداشت متهم اصلی پرونده لوازم خانگی قاچاق

انهدام بزرگ‌ترین شبکه قاچاق کالا

اعضای شبکه بزرگ قاچاق کالا که با جعل اسناد اقدام به وارد کردن کالا به کشور می‌کردند، در هرمزگان دستگیر شدند. متهمان قصد فرار از کشور را داشتند که ناکام ماندند.
کد خبر: ۹۲۳۶۴۸

به گزارش جام‌جم، سردار عزیزالله ملکی، فرمانده استان هرمزگان در این باره گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری، برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. چند ماه پیش ماموران اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد، چند شرکت کاغذی که اطلاعات بسیاری در زمینه واردات کالا‌ها دارند، در زمینه قاچاق کالا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بررسی ‌ها نشان می‌داد مدیران این شرکت‌های کاغذی، با جعل و استفاده از سندهای جعلی، اقدام به قاچاق کالا در سطح کلان می‌کنند.

ماموران در قالب چند گروه عملیاتی تحقیق در این زمینه را ادامه دادند.

سرانجام چند روز پیش در جریان نخستین عملیات، 11 دستگاه کانتینر که حامل لوازم خانگی و ظروف قاچاق بود، کشف شد. قاچاقچیان با سندهای جعلی در حال جابه‌جایی این کانتینرها بودند.

ملکی تصریح کرد: در ادامه نیز ماموران موفق شدند، 210 دستگاه کانتینر قاچاق دیگر را با محموله‌های لوازم خانگی، ظروف شیشه‌ای، اسباب‌بازی و لوازم خودرو شناسایی و تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی را نیز کشف کنند. این کانتینرها نیز توقیف شدند. در همین زمینه قاچاقچیان قصد خروج از کشور را داشتندکه با عملیات به موقع پلیس و هماهنگی‌های قضایی 17 نفر از صاحبان محموله‌های قاچاق که ارزش آن به 190 میلیارد تومان می‌رسید، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: علاوه برافراد بازداشت‌شده 23 نفر از افرادی که با قاچاقچیان کالا از سازمان‌های متعدد در سطح کشور همکاری داشتند، شناسایی شدند و اقدامات قانونی برای دستگیری و تحقیقات از آنها نیز ادامه دارد.

سردار ملکی بالاترین میزان پرداخت رشوه در این پرونده را بیش از 400 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این افراد در مراحل مختلف اقدام به پرداخت رشوه به دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط کرده‌اند که پرونده این افراد همچنان در دست بررسی است.

متهم اصلی کیست؟

ایرنا هم در این باره به نقل از فرمانده انتظامی استان هرمزگان اعلام کرد، 23 نفر از متهمان دستگیر شده مامور دولتی بودند. متهم اصلی این پرونده هم یکی از بازاریان بزرگ تهران با نام اختصاری (م ـ ف) و از واردکنندگان عمده اسباب‌بازی است که در پوشش واردات اسباب‌بازی، سایر کالاها را با استفاده از اسناد جعلی و تبانی و تطمیع و پرداخت رشوه، بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کرده است.

جلسه اضطراری متهمان

این تخلفات گسترده در قالب یک باند سازمان‌یافته از شهرهای مختلف کشور انجام می‌شد که به‌دنبال ورود نیروی انتظامی هرمزگان به این پرونده، سرشبکه‌های اصلی اقدام به فراخوان و تشکیل نشست اضطراری در بندرعباس کردند که با توجه به شناسایی‌ها و تعقیب و مراقبت‌های قبلی، بسیاری از افراد این باند در محل تشکیل این نشست در بندرعباس دستگیر شدند. میلیاردها تومان اموال منقول و غیرمنقول از اعضای این شبکه کشف و ضبط شده و از محل تجمع اصلی آنان، مقدار قابل‌توجهی اسناد و مدارک جعلی شرکت‌های صوری، پلمب تقلبی کشورهای مختلف کشف شد و صورت حساب‌های گردش مالی و اسناد پرداخت رشوه نیز به‌دست آمد.

در پی افشای این پرونده قاچاق کالا و دستگیری 23 مامور دولتی در این ماجرا، معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: ‌هیچ‌یک از کارکنان سازمان بنادر و اپراتور‌ بندر شهید رجایی جزو بازداشت‌شدگان باند قاچاق کالا نیستند.

از سوی دیگر راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده است که این موضوع ارتباطی با شرکت راه‌آهن ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها