گزارش جام‌جم از چگونگی گرفتن بن کتاب، اسکان رایگان و... در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مسافران شهرآفتاب بخوانند

شهر آفتاب این روزها آخرین مراحل آماده‌سازی خود را برای میزبانی بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پشت سر می‌گذارد. کارهای غرفه‌آرایی آغاز شده و قرار است غرفه‌ها پنج روز مانده به آغاز نمایشگاه تحویل ناشران شود. در چنین شرایطی کمیته اجرایی و رفاهی این رویداد از اسکان 4000 دانشجو در ایام نمایشگاه خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۷۷۹۶
مسافران شهرآفتاب بخوانند

به گزارش جام‌جم، شمارش معکوس برای آغاز بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مکان جدید خود یعنی شهر آفتاب آغاز شده است و با توجه به نگرانی‌ها درباره مشکلات ناشی از رفت و آمد بازدیدکنندگان، کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه امسال تمهید ویژه‌ای را اندیشیده است و قصد دارد 4000 دانشجو را در کنار شهر آفتاب اسکان دهد.

شرایط اسکان دانشجویان

حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و رفاهی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دراین باره به خبرنگار ما گفت: با هماهنگی شهرداری تهران قرار شد زمینه‌های اسکان رایگان 4000 دانشجو در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران فراهم شود تا این دانشجویان یک‌شب در این مکان اسکان داشته باشند.

به گفته او، دانشجویانی که در قالب تور و کاروان به نمایشگاه کتاب تهران می‌آیند برای استفاده از این امکان می‌توانند با شماره‌های 66466290 و همچنین 66467615 تماس بگیرند و ضمن ثبت‌نام از تسهیلات این مجتمع‌های اقامتی استفاده کنند.

آن طور که مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه عنوان کرد، این مجتمع‌های اقامتی به صورت مسقف تعبیه شده است و فضای چادری نیست. به گفته او، این طرح فعلا برای دانشجویانی که به صورت کاروان و تور به نمایشگاه می‌آیند در نظر گرفته شده و قرار است پیش‌بینی‌هایی هم برای دانشجویانی که از شهرهای مختلف به‌صورت فردی به شهر افتاب می‌آیند، در نظر گرفته شود.

صفری درباره آخرین مراحل آماده‌سازی شهر آفتاب هم بیان کرد: براساس صورتجلسه با شهرداری تهران، سالن‌هایی که آماده شده به ستاد نمایشگاه تحویل داده شده و ستاد هم کار غرفه‌بندی و غرفه‌آرایی را آغاز کرده است. این غرفه‌بندی بنا بر نقشه‌ای انجام می‌گیرد که توسط تشکل‌های نشر ارائه شده است.

غرفه متری چند؟

اما پرسشی که ممکن است برای علاقه‌مندان و تشکل‌های نشر وجود داشته باشد، قیمت واگذاری غرفه‌ها
از سوی ستاد نمایشگاه است. صفری در این باره تاکید کرد تعرفه‌ها نسبت به دوره قبل هیچ گونه افزایشی نداشته و ناشران به ازای هر متر غرفه، مبلغ 30 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

او درباره نگرانی‌ها مبنی بر تردد بازدیدکنندگان و غرفه‌داران و به تبع آن ریزش احتمالی مخاطبان نمایشگاه عنوان کرد: با توجه به افتتاح ایستگاه متروی شهرآفتاب این نگرانی‌ها تا حد زیادی مرتفع شد، همچنین با توجه به مکاتبات شهرداری تهران و وزارت ارشاد با وزیر محترم راه قرار شد عوارضی تهران ـ قم در این ایام پولی دریافت نکند، اما با توجه به اخباری که قبلا منتشر شده، جابه‌جایی فیزیکی عوارضی صحت ندارد.

به گفته صفری، اتوبوس از هفت میدان تهران به سمت نمایشگاه تردد داشته و ایستگاه‌های تاکسی هم در این زمینه در نظر گرفته شده و تاکسی ویژه برای بانوان هم در نظر گرفته شده است.

اما کسانی که بخواهند با خودروهای شخصی به نمایشگاه بیایند، آیا مانند ادوار گذشته از مشکل جای پارک رنج خواهند برد؟ مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب در این باره توضیح داد: پارکینگ شهرآفتاب دو برابر مصلاست. فضایی برای پارک 12 هزار خودرو از سوی شهرداری در سمت دانشگاه شاهد در نظر گرفته شده است و بجز آن یک پارکینگ دیگر هم با ظرفیت 3000 خودرو برای غرفه داران تعبیه شده است.

آغاز ثبت‌نام برای بن کتاب

در چنین شرایطی از امروز (شنبه)هم ثبت‌نام بن کتاب برای استادان، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه آغاز می‌شود. امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه در مورد نحوه توزیع بن گفت: در این مرحله هر یک از این گروه‌ها باید به سامانه اینترنتی www.tibf.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

شهرام‌نیا در ادامه گفت: در این مرحله برای هریک از این گروه‌ها مبلغ دو میلیون و 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است که از این مبلغ 30 درصد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت یارانه و 70 در صد نیز توسط شخص ثبت‌نام‌کننده و به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود.

پوستر پرحاشیه

در آخریــن جلســه شورای سیاستگذاری بـیســت و نهمیــن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پوستر این رخداد به تصویب اعضای شورا رسید. در این پوستر که با زمینه نارنجی رنگ طراحی شده است، شعار نمایشگاه امسال یعنی «فردا برای خواندن دیر است» جلوه گری می‌کند. با توجه به همین شعار نیز در طراحی پوستر از جلد کتاب به عنوان عقربه‌های ساعت استفاده شده است و گویی روبان نشانه‌گذار در کتاب حکم ثانیه شمار را دارد. با این حال جالب است که در اخبار هیچ نامی از طراح پوستر برده نشده و جالب‌تر این که در شبکه‌های اجتماعی صحبت از کپی بودن ایده طراحی این پوستر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها