اندونزی با 240 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان است و حدود 90 درصد مردم این کشور مسلمان هستند. این کشور، مجمع الجزایری است که 300 گروه نژادی در آن دیده می‌شود. هر استان، زبان و تاریخ منحصر به خود را دارد. فرهنگ‌های متفاوتی از جمله چینی، اروپایی، هندی و مالایایی در این کشور دیده می‌شود. بافت خانواده در این کشور سنتی است و اعضای خانواده به یکدیگر بسیار وابسته هستند.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۱
اندونزی و بافت سنتی خانواده

اخلاق مسلمانان اندونزی

مردم اندونزی به وجهه و آبروی خود بسیار اهمیت داده‌ و‌ رفتار دور از شأن و مایه شرمندگی از خود بروز نمی‌دهند،‌ بویژه که هنگام گفت‌وگو با یکدیگر مراقب نحوه گفتار خود هستند. یکدیگر را دست نمی‌اندازند و نمی‌رنجانند. آنها برای نه گفتن به خواسته دیگران روشی غیر مستقیم برمی گزینند. در حقیقت روش‌های مختلفی برای گفتن نه به‌طور غیرمستقیم دارند.

خوراک

مسلمانان اندونزی مانند مسلمانان کشورهای دیگر، نوشیدنی الکلی مصرف نکرده و از غذاهای حلال استفاده می‌کنند. هنگام صرف غذا بویژه در مهمانی‌ها منتظر می‌مانند تا جایشان را به آنها نشان دهند. معمولا مهمان‌ها جای ویژه دارند. در مراسم رسمی، آقایان قبل از خانم‌ها غذا می‌خورند.

جشن‌ها

مهم‌ترین جشن مسلمانان اندونزی، مذهبی و مربوط به مراسم ماه مبارک رمضان است. مردم در شب‌های ماه رمضان جشن می‌گیرند و به تفریحات شبانه و مصرف غذاهای متنوع می‌پردازند. آنها مراسمی هم به نام حلال به معنای روز صلح و آشتی دارند که در مساجد برگزار می‌شود. مسلمانان اندونزی معتقدند، در یک شبانه‌روز قرآن نازل شده و آن شب و روز خاص را گرامی می‌دارند. در ضمن مراسم ویژه‌ای هم به مناسبت آن در کاخ ریاست جمهوری اندونزی برگزار می‌شود. همچنین مراسم احیاء، عبادت و آداب مربوط به نزول قرآن از رسانه‌های صوتی و تصویری این کشور پخش می‌شود. مسلمانان اندونزی، ۱۰ شب آخر ماه را به شب زنده‌داری و عبادت می‌گذرانند و معتقدند یکی از این شب‏ها شب قدر است.

همچنین جشنواره بزرگی در این کشور، هنگام تولد حضرت محمد(ص) برگزار می‌شود که مردم در اکثر شهرها، از یک ماه قبل تدارکات مربوط به آن روز را می‌بینند. این جشن هم یکی دیگر از جشن‌های مذهبی است که مسلمانان اندونزی برگزار می‌کنند. در پایان این جشن و دعا و شکرگزاری، میان مردم غذا پخش می‌شود. آنها معتقدند خوردن این غذا موجب سلامت و خوشبختی می‌شود.

مترجم: نادیا زکالوند

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها