تازه‌های تلویزیون جهان

سفر پرچالش «برادران گریم»

تازه‌های تلویزیون جهان

افشاگری علیه سازمان سیا

فیلم جنجالی و پرسروصدای دهه 70 میلادی به صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آید. «سه روز کندور» محصول سال 1975 صنعت سینما ـ‌ که در زمان نمایش عمومی با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شد ـ قرار است در یک نسخه تلویزیونی تازه به طرح برخی پرسش‌های سیاسی و اجتماعی بپردازد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۴
افشاگری علیه سازمان سیا

با اعلام خبر تولید نسخه تلویزیونی این فیلم سینمایی جنجالی، اهل فن می‌گویند دست‌اندرکاران رسانه کوچک تلاش تازه‌ای برای ساخت یک درام پرتنش سیاسی آغاز کرده‌اند. فیلمنامه اقتباسی نسخه تلویزیونی براساس نوول پرخواننده سیاسی و دلهره‌آور جیمز گریدی به نام شش روز کندور نوشته می‌شود. فیلمنامه نسخه سینمایی هم براساس داستان همین نوول نوشته شد. به این ترتیب، نسخه تلویزیونی بیشتر به حال و هوای نوول گریدی وفادار خواهد بود تا داستان فیلم سینمایی سال 1975. خط اصلی داستان نوول درباره یک تحلیلگر سازمان جاسوسی سیا است که پس از قتل همکارانش در دفتر یک اداره کوچک، ناگهان خودش را درگیر یک تئوری توطئه ناشناخته و خطرناک می‌بیند. این شخصیت طی چند روزی که پیش‌رو دارد، راه فرار را در پیش گرفته و می‌کوشد خود را از خطر مرگ نجات دهد. در عین حال، وی تلاش دارد تعقیب‌کنندگانش ـ که از ماموران سازمان سیا هستند ـ را شناسایی کند و بفهمد چرا او و همکارانش طعمه آنها شده‌اند. واحد تلویزیونی شرکت پارامونت، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی است و قصد دارد آن را در یک فصل 12 قسمتی تولید کند. گفته می‌شود موفقیت مالی و انتقادی مجموعه فیلم «بورن» با بازی مت دیمون (که داستانی شبیه سه روز کندور دارد) عامل مهمی برای تولید این مجموعه تلویزیونی بوده است.

از رابرت ردفورد، بازیگر اصلی نسخه سینمایی دعوت شده به عنوان بازیگر مهمان، نقش کوتاهی در مجموعه تلویزیونی به عهده بگیرد. شایعات از آن حکایت می‌کند که وی نقش منفی داستان را بازی خواهد کرد و در قالب کسی ظاهر می‌شود که دستور قتل شخصیت اصلی داستان و همکارانش را صادر می‌کند. کلید فیلمبرداری مجموعه برای اواسط فصل تابستان آینده در شهر نیویورک زده می‌شود. تهیه‌کنندگان این درام دلهره‌آور سیاسی، هم‌اکنون در حال انتخاب بازیگر اصلی آن هستند. این بازیگر از میان چهره‌های تازه‌وارد عالم تلویزیون انتخاب خواهد شد. چند فیلمساز سرشناس سینما، کارگردانی اپیزودهای مختلف مجموعه را به عهده خواهند داشت. نسخه سینمایی سه روز کندور در دهه 60 از سیمای جمهوری اسلامی ایران چند بار پخش شد.

منبع: هالیوود ریپورتر

مترجم: کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها