چطور بعضی‌ها بیشتر از تعداد انگشتان دست، زبان خارجی می‌دانند؟

قلق‌های یادگیری چند زبان‌ خارجی

بنیاد سعدی با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی موفق شده زبان‌آموزان دیگر کشورها را که برای یادگیری زبان فارسی به ایران سفر می‌کنند، با جاذبه‌های گردشگری کشورمان آشنا کند.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۸

به گزارش ایسنا، بنیاد سعدی به منظور تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود کشور ایجاد شده است تا براساس اهداف، سیاست‌ها، راهبردها و ضوابط حاکم بر روابط فرهنگی بین‌المللی ایران، مدیریت راهبردی و اجرای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای را در حوزه گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهده‌دار شود.

به گفته او تاکنون بازدید از دو شهر اصفهان و شیراز بیشترین داوطلب را داشته است، هر چند تقاضا برای دیدن دیگر شهرها نیز وجود دارد. با این حال دوره‌های دانش افزایی بنیاد سعدی راهی جدید برای جذب گردشگر به کشور است؛ راهی که علاقه مندان خارجی به زبان و ادبیات فارسی علاوه بر حضور در دوره‌های دانش‌افزایی، گزینه‌ای را نیز برای دیدن یکی از قطب‌های گردشگری ایران دارند. حضوری که به نظر می‌رسید ارتباط چندانی با عنوان نمایشگاه ندارد، اما با توضیحات زینب کوشکی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی و کارشناس بخش بین‌الملل بنیاد سعدی، به نظر می‌رسد حضور گردشگری در دوره‌های دانش‌افزایی این بنیاد رنگ دیگری به خود گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها