آیا فدراسیون پرورش اندام نایب‌رئیس بانوان می‌خواهد؟

پورعلیفرد: بحث ما آموزش است

سرپرست جدید نایب‌رئیسی زنان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام منصوب شد. زهره مرزوقی با حکم ناصر پورعلیفرد، جانشین مریم وطن‌دوست شده است.
کد خبر: ۸۷۳۵۷۸
پورعلیفرد: بحث ما آموزش است

این انتصاب‌ها در حالی است که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در زمینه بانوان هیچ‌گونه فعالیتی ندارد. یعنی نه مسابقه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود و نه قرار است در این زمینه مجوزی به دختران ایرانی داده شود. در این شرایط حضور نایب‌رئیس بانوان در فدراسیون کاملا مردانه بدنسازی و پرورش اندام چه موضوعیتی می‌تواند داشته باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش به سراغ ناصر پورعلیفر، رئیس فدراسیون رفتیم تا از انگیزه‌هایش برای چنین اقدامی مطلع شویم.

آقای پورعلیفرد ! فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در بخش دختران هم فعالیت می‌کند؟

نه. چطور؟

خبر انتصاب نایب‌رئیس جدید فدراسیون خیلی عجیب بود. فکر کردیم با روی کار آمدن خانم مرزوقی مجوزی صادر شده و قرار است اتفاقاتی بیفتد و دختران ایرانی هم مسابقه بدهند.

(می‌خندد). قرار نیست مسابقه‌ای برگزار شود و مجوزی هم نداریم.

خیلی‌ها تازه متوجه شده‌اند فدراسیون شما نایب‌رئیس بانوان دارد. وقتی برنامه و مسابقه‌ای در کار نیست به نظر شما چه ضرورتی دارد یک نفر به عنوان نایب‌رئیس بانوان داشته باشید؟

این تصمیم مربوط به الان نیست. از یک سال و نیم پیش ما نایب‌رئیس بانوان داشتیم؛ اما به خاطر مشغله کاری‌ای که خانم مریم وطن‌دوست داشت جابه‌جایی‌هایی انجام شد و یک نفر دیگر از وزارتخانه به فدراسیون آمد.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، فدراسیونی مردانه به حساب می‌آید. چه شد به این فکر افتادید؟

خیلی از باشگاه‌های بدنسازی‌ قبل از ظهر‌ به زنان و دختران اختصاص دارد و آنها از امکانات استفاده می‌کنند. به همین علت ما به این نتیجه رسیدیم که نایب‌رئیس بانوان داشته باشیم.

حالا نایب‌رئیس بانوان قرار است چه کاری برای دختران انجام دهد؟

همه کارهای ما فقط در بحث آموزش است. می‌خواهیم کلاس‌های آموزشی و مربیگر ی باشگاه‌ها اصولی باشد و کسانی که آنجا می‌روند آموزش درست ببینند. در واقع آموزش‌ها برای استفاده درست از دستگاه‌هایی باشد که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منظورتان این است که می‌خواهید مربی‌تربیت کنید؟

می‌خواهیم در آموزش، نیروهایی تربیت کنیم که کارت مربیگری داشته باشند تا به علاقه‌مندانی که مراجعه می‌کنند، آموزش درست بدهند. برای شرکت در سمینارهای تخصصی، فدراسیون برایشان ابلاغیه داده و در چهار بند شرح وظایف آنها تعریف شده است.

قرار است روی کار این باشگاه‌ها نظارت و کنترل هم داشته باشید؟

باشگاه‌ها زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیستند. این مکان‌ها زیرمجموعه ادارات کل ورزش استان هستند و با نظارت آن اداره می‌شوند. در واقع مجوز را ادارات کل می‌دهند.

فدراسیون چه نقشی دارد؟

از نظر فنی اگر هیات‌ها در خواست داشته باشند ما به آنها کمک می‌کنیم.

وظایف نایب‌رئیس

زهره مرزوقی، پیش از این، رئیس گروه استعداد‌یابی وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش بانوان استان تهران، نایب‌رئیس فدراسیون‌های ووشو، بولینگ و بیلیارد بوده است. او در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی بوده و قرار است در چارچوب مفاد اساسنامه به انجام وظایف محوله اقدام کند. این مفاد و شرح وظایف نایب‌رئیس جدید در خروجی سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هم ثبت شده است.

1ـ برنامه ریزی به منظور کار با دستگاه در خصوص تامین آمادگی تناسب جسمانی برای مخاطبان

2ـ برنامه‌ریزی به منظور تربیت مربی بدنسازی تخصصی رشته‌های مختلف ورزشی

3ـ برنامه‌ریزی برای تأمل با بخش بانوان سایر فدراسیون‌ها در امر تربیت مربی آمادگی جسمانی و بدنسازی

4ـ هماهنگی امور مربوط به بانوان استان‌ها در راستای اهداف فدراسیون به‌خصوص آموزش همگانی.

مریم عالیزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها