همکاری تیمی در نقش نیروهای ویژه

نیروهای ویژه و عملیات آنها یکی از جذابیت‌های دنیای واقعی برای جوانان به‌خصوص گیمرها به شمار می‌‌رود؛ هر چند هر کدام از این ماموریت‌ها مملو از استرس و فشار روانی بالاست که ما آنها را به‌درستی درک نمی‌‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۶
همکاری تیمی در نقش نیروهای ویژه

همچنین هر‌کدام از نفراتی که به عضویت نیروهای ویژه درمی‌‌آیند، ماه‌ها آموزش سخت و طاقت‌فرسای مداوم را باید تحمل کنند.

از نظر فیزیک بدنی و سلامت جسمی و روانی در شرایط بسیار مطلوبی قرار داشته باشند و در عین حال لحظه به لحظه بار مسئولیت سنگینی را که بر دوش دارند به خود گوشزد کنند.

زیرا کوچک‌‌ترین اشتباه آنها حین انجام عملیات ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود. در دنیای بازی‌‌ها، ما نیروهای ویژه را بیش از هر چیز با سری بازی‌های Rainbow Six می‌‌شناسیم.

مجموعه‌ای که تمرکز گیم‌ پلی خود را بر نحوه اجرای عملیات‌های نیروهای ویژه قرار داده و به‌خصوص با دو نسخه Vegas یک و‌2 طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرد.

Rainbow Six با وجود اول شخص بودن، تفاوتی اساسی در گیم‌ پلی خود با بیشتر بازی‌های اول شخص دارد و آن هم ساختار تاکتیکی و استراتژیک‌گونه آن است.

در جدیدترین نسخه بازی یعنی Siege تاکتیک، همکاری تیمی و حرکات هدفمند حرف اول و آخر را می‌زند.

اینجا Call of Duty نیست که یک تنه به دل دشمن بزنید و همه را قلع و قمع کنید، قهرمان بازی را فراموش کنید و باید با حساب کتاب و برنامه‌ریزی دست به هر اقدامی بزنید.

در قسمت آنلاین Siege که پیکره اصلی بازی و منبع جذابیت و هیجان فراوان است، دو تیم پنج نفره از بازیکنان در قالب نیروهای ویژه و تروریست‌‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌‌گیرند.

سه نوع ماموریت خاص برای این بخش در نظر گرفته شده که شامل نجات گروگان، خنثی کردن بمب و نبرد کلاسیک تصرف یک منطقه است.

در هر‌کدام از این ماموریت‌ها ممکن است نیروی مهاجم یا مدافع باشید. به‌عنوان نیروی مهاجم، زمان اندکی در اختیار دارید تا با ارسال دوربین‌های پرنده یا Drone حداکثر اطلاعات ممکن را در زمانی کوتاه نسبت به هدف مورد حمله به دست آورید.

سپس باید با توجه به تخصص و نوع نیروهای موجود در ماموریت، با هم‌‌تیمی‌های خود هماهنگی‌های لازم را داشته باشید و تصمیم بگیرید حمله را از چند جناح و به چه شیوه انجام دهید.

داشتن میکروفن و ارتباط صوتی با دوستان به‌صورت آنلاین لذت وصف ‌نشدنی به تجربه بازی اضافه می‌‌کند.

هرچند بدون مکالمه و در صورتی که هرکس کار خودش را بلد باشد هم می‌توان از بازی لذت برد، ولی یک همکاری تیمی تمام‌عیار و گزارش لحظه به لحظه روند پیشروی برای دیگر هم‌تیمی‌ها لذتی است که جز با مکالمه مداوم صوتی حاصل نمی‌‌شود.

از طرف دیگر و در نقش نیروی مدافع، زمان اندکی در ابتدای هر درگیری فرصت دارید تا راه‌های ورود احتمالی را مسدود کرده و موقعیت مناسب برای دفاع از موضع خود پیدا کنید.

فرقی ندارد مهاجم باشید یا مدافع، استرس و هیجان از ابتدای شروع هر ماموریت یا به‌خصوص نبرد آنلاین سراغ شما خواهد آمد و تا پایان اجرای عملیات باقی می‌ماند.

دلیل این امر به‌طور کلی دو عامل اساسی در گیم‌پلی Rainbow Six Siege است؛ اولین عامل فیزیک تخریب و محیط تخریب‌‌پذیر بازی است که باعث شده تقریبا نقطه امن مفهوم خود را در بازی از دست بدهد.

اگر تمام درها و پنجره‌‌ها مسدود بوده یا به‌شدت تحت محافظت باشند، همیشه می‌توانید روی خراب کردن بخشی از دیوار یا سقف برای حمله حساب کنید.

این کارها اگر با برنامه‌‌ریزی و هماهنگی مناسب انجام گیرد، به‌خوبی می‌‌تواند تیم مدافع را غافلگیر کند. هر چند ممکن است آنها نیز از همین مزیت‌‌ها برای غافلگیری تیم مهاجم بهره ببرند.

عامل دیگر تنش‌زای بازی، نبود سیستم respawn یا زنده شدن مجدد در صورت کشته شدن است. هر کدام از بازیکنان تیم مدافع یا مهاجم که کشته شوند، تا آخر آن دست از بازی از صحنه خارج شده و فقط می‌‌توانند نظاره‌‌گر تلاش دیگر بازیکنان باشند.

این مساله منجر شده بعد از چند ساعت بازی کردن و به‌اصطلاح جا افتادن در بخش آنلاین بازی، شاهد رقابت بین بازیکنانی نسبتا حرفه‌ای باشیم که سعی می‌‌کنند حداقل خطای ممکن را انجام دهند؛ زیرا هیچ کس دوست ندارد خیلی زود صحنه نبرد را ترک کند.

بخشی از لذت آنلاین بازی را می‌توانید در مد Terrorist Hunt نیز تجربه کنید که تنها تفاوت آن با بخش آنلاین این است که بازیکنان در قالب یک تیم کنار هم قرار می‌‌گیرند و تیم رقیب توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود.

با این‌که هوش مصنوعی بازی بسیار خوب عمل می‌‌کند، اما هرگز نمی‌تواند جایگزین هوش انسانی شود؛ زیرا متاسفانه در بازی ساختاری برای چیدمان تصادفی دشمنان در محیط وجود ندارد.

در نتیجه چند دست آغازین هر ماموریت، ساختار آزمون و خطا به خود می‌گیرد تا این‌که سرانجام شما موقعیت تمام دشمنان را یاد گرفته و برای تلاش بعدی به حافظه می‌سپارید.

پس می‌‌توان گفت وجود هوش مصنوعی و نبود ساختار تصادفی، تمرکز گیم‌ پلی بازی را به‌جای سرعت عمل و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و دقیق تا حدودی به سمت به یاد سپردن موقعیت‌ها و نوعی پازل حافظه‌ای سوق داده است.

در بخش تک‌نفره و انفرادی بازی نیز می‌‌توانید ده ماموریت اصلی به همراه یک ماموریت جایزه را انجام دهید که در هر یک از آنها با بخشی از مکانیک‌های بازی سر و کار خواهید داشت تا در نهایت آمادگی لازم برای ورود به رقابت‌های آنلاین را به دست بیاورید.

با وجود طراحی خوب مراحل، ولی وجود تنها 11 نقشه برای بازی ممکن است تجربه آن را پس از ساعت‌ها مقداری تکراری کند.

در انتها نیز به سیستم پیشرفت بازیکن اشاره می‌‌کنیم که با انجام هر ماموریت آفلاین یا آنلاین مقداری امتیاز تجربه یا XP برای شرکت در رقابت‌های آنلاین حرفه‌ای‌تر و مقداری واحد پولی موسوم به Renown برای خرید تجهیزات و شخصی‌‌سازی آنها به بازیکن داده می‌شود.

دست یافتن به اهداف جانبی در کنار اهداف اصلی در هر ماموریت می‌تواند پیشرفت سریع‌تر شما در بازی را رقم بزند.

Rainbow Six Siege عنوانی تاکتیکی، مبتنی بر همکاری تیمی و تصمیم‌های تاثیرگذار در گیم پلی است که تجربه آن را به همه دوستداران قرار گرفتن در نقش نیروهای ویژه توصیه می‌‌کنیم، به‌خصوص اگر دوستانی دارید که همراه آنها می‌‌توانید بازی را تجربه کنید، فرصت را از دست ندهید.

Rainbow Six Siege

پلتفرم PC، PS4، Xbox One

ناشر Ubisoft

سازنده Ubisoft Montreal

سبک تیراندازی اول شخص

امتیاز 8

قیمت نسخه اورجینال استیم 99.59$

مجید رحمانی

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها