برگ برنده‌ای به نام خانواده کارآزموده

خانواده به‌عنوان اولین نهاد اجتماعی کشور در سال‌های اخیر با چالش‌های بسیاری رو‌به‌روست؛ چالش‌هایی که نمی‌توان از آنها فقط با عنوان تهدید یاد کرد، زیرا با پیش‌بینی به‌موقع و بومی‌سازی نحوه مدیریت، این مسائل حکم فرصت پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۳۳۵۰
برگ برنده‌ای به نام خانواده کارآزموده

همان‌طور که پیشرفت فناوری، زمینه‌ساز شکل‌گرفتن دهکده جهانی و تغییر سبک زندگی در کشورهای در حال توسعه شده، نحوه مدیریت مسائل و آسیب‌ها نیز به همان اندازه در دسترس است.

برای کاستن از تهدید‌هایی که امروز جامعه را نشانه رفته‌‌اند، باید خانواده‌ای قوی داشت؛‌ موضوع مهمی که این روزها به فراموشی سپرده شده و در سایه آن هر روز اعضای خانواده از یکدیگر فاصله می‌‌گیرند.

این در حالی است که برای حمایت از اعضای جامعه تاکنون برنامه‌ای جامع و هدفمند در کشور اجرایی نشده است. ‌به همین دلیل نباید انتظار داشت سایه آسیب‌های اجتماعی بر سر خانواده سنگینی نکند.

البته نمی‌توان‌ موضوع را به نبود برنامه‌های حمایتی محدود کرد، زیرا عملکرد وضعیت نظام آموزشی کشور ‌سبب شده افراد نتوانند مسائل روزمره خود را با استفاده از روشی مناسب حل کنند. به همین دلیل، زندگی‌شان دستخوش آزمون و خطا شده، هر روز بر دغدغه‌های آنها افزوده می‌شود.

بنابراین تا زمانی که پرداختن به سبک زندگی خانواده‌های ایرانی در حد سخنرانی، نشست خبری و مطرح‌کردن ایده‌های خام باشد، هر روز باید نگران شیوع آسیب‌های جدید بود و از تریبون‌های مختلف شنید که برخی در مواجهه با آسیب‌ها‌، آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و تقصیر را به گردن توسعه و گسترش فضای مجازی می‌اندازند، در حالی که پشت خانواده‌ها را خالی می‌کنند و برای توانمند ‌شدن‌شان قدم از قدم بر نمی‌دارند.

آوید طالبیان

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها