صهیونیست های هاروارد و مایکروسافت:

ما صهیونیستیم اما اسرائیل را تحریم می کنیم

آگهی درخواست دانشگاهیان انگلیسی برای تحریم اسرائیل در روزنامه گاردین

343 عضو دانشگاهی و اندیشمند انگلیسی با انتشار آگهی تمام صفحه در روزنامه گاردین خواستار تحریم دانشگاه های رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۸۵۰۲۷۵
آگهی درخواست دانشگاهیان انگلیسی برای تحریم اسرائیل در روزنامه گاردین

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه انگلیسی گاردین در نسخه امروز (سه شنبه) خود آگهی درخواست 343 عضو دانشگاهی و اندیشمند انگلیسی برای تحریم دانشگاه های رژیم صهیونیستی به دلیل "حمایت از نقض حقوق بین المللی اسرائیل و حمایت از اشغالگری" را به صورت تمام صفحه منتشر کرد .

این آگهی واکنشی مستقیم به آگهی منتشر شده در نسخه روز جمعه همین روزنامه در مورد مخالفت 150 شخصیت فرهنگی انگلیسی با تحریم فرهنگی اسرائیل است.

آگهی روز جمعه باعث جنجال میان خوانندگان این روزنامه شد و در نتیجه نامه ای خشمناک علیه جریان حامی اسرائیل در انگلیس منتشر شد.

این 343 چهره دانشگاهی که در 72 موسسه انگلیس مختلف از جمله دانشگاه های برجسته آکسفورد و کمبریج فعالیت می کنند از خوانندگان درخواست کرده اند تا به فلسطین اشغالی سفر نکنند و روابط با موسسات اسرائیلی و شرکت در مراکز دانشگاهی اسرائیلی پایان یابد.



در مطلب منتشر شده امروز گاردین چهره های دانشگاهی انگلیس تاکید کرده اند دانشکده حیفا در توسعه فناوری های مورد استفاده در تخریب خانه فلسطینیان کمک کرده است.

"پروفسور جین هاردی" یکی از امضا کنندگان این مطلب در توضیحاتی اظهار کرده است: این آگهی فرصتی برای دانشگاهیان بود تا صدای خود را به عنوان بخشی از جریان در حال رشد به گوش جامعه جهانی برسانند. طبق اظهارات وی، اسرائیل از دانشگاهیان و دانشجویان فلسطینی برای شرکت در جوامع جهانی دانشگاهی خودداری می کند.

این مطلب درحالی منتشر شده است که "دیوید کواری" سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی در اظهاراتی تاکید کرد انگلیس مخالف تحریم اسرائیل است. وی در بیانیه ای اظهار کرد: "دولت انگلیس به شدت مخالف درخواست ها برای تحریم اسرائیل است. ما متعهد به بهبود روابط علمی و دانشگاهی با اسرائیل هستیم. انگلیس هیچگاه اجازه نخواهد داد تا طرفداران تحریم اسرائیل این رابطه را تخریب کنند."

گفتنی است تحریمهای رژیم صهیونیستی این روزها از سوی محافل و شخصیت های برجسته در غرب ابعاد ویژه تری به خود گرفته است.

در همین رابطه اخیر دو یهودی معروف و متنفذ آمریکایی که یکی در دانشگاه هاروارد به تدریس مشغول است و دیگری در شرکت مایکروسافت کار می کند اعلام کردند که اسرائیل را تحریم می کنند.

استیون لویتسکی استاد صهیونیست دانشگاه هاروارد و گلن ویل ، صهیونیستی که از چهره های اصلی شرکت میکروسافت است، در گفتگویی با واشنگتن پست اعلام کردند تنها راه مصالحه آمیز برای ایجاد فضایی دموکراتیک در اسرائیل، تحریم این رژیم است. این دو نفر گفته اند اسرائیل باید به فلسطینی ها، حق شهروندی بدهد!

این صهیونیست های ساکن آمریکا، برای تحریم از اصطلاح "بایکوت" استفاده کرده اند که هم تحریم های سیاسی - اقتصادی و هم قوانینی برای کاهش سرمایه گذاری در سرزمین های اشغالی را در بر می گیرد.

لویتسکی 47 ساله و ویل 30 ساله که اکنون مشغول تدریس اقتصاد در دانشگاه شیکاگو است، اعتقاد دارند با گذشت نیم قرن از جنگ شش روزه، چهره رژیم اسرائیل در دنیا به عنوان رژیمی دیکتاتور مآب و زورگو شناخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها