عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پایان انتقادهای کارلوس کی‌روش از پیراهن‌های آل اشپورت اسپانسر تیم ملی با دریافت 100 هزار دلار نمونه بارزی از بی‌اخلاقی در ورزش است بر این‌که بی‌شک بررسی بیشتر این موضوع پشت پرده‌های دیگری را نیز افشا می‌کند٬ تأکید کرد.
کد خبر: ۸۳۷۶۲۷
دریافت 100هزار دلار از آل‌اشپورت ؛ پشت پرده‌های دیگری از رفتار کی‌روش

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از حرکت کی‌روش مبنی بر دریافت 100 هزار دلار از شرکت آل اشپورت و خاتمه دادن به انتقادهایش از کیفیت پیراهن‌های این شرکت اظهار داشت: پیش از جام جهانی کی‌روش از لباس‌های آل اشپورت انتقاد کرد و حاضر به پوشیدن آن نشد ولی به سرعت و با دریافت 100 هزار دلار نظرش تغییر کرد؛ لذا دستگاه‌های نظارتی باید پیگیر این موضوع باشند زیرا حتما موارد دیگری هم وجود دارد که روشن خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این اتفاق درواقع به شأن و شخصیت یک کشور توهین شده است؛ در این شرایط یک سرمربی فوتبال تصمیم‌گیرنده شده و همه موارد را نادیده گرفته است.

مسئولان فدراسیون باید همان برخورد کی‌روش با رحمتی را انجام دهند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: همان‌طور که کی‌روش درخصوص مهدی رحمتی و خط خوردن او از ترکیب تیم ملی روی حرف خود ایستاد، مسئولان فدراسیون هم باید چنین برخورد قاطعی داشته باشند٬ کی‌روش درباره رحمتی بحث اخلاق در ورزش را مطرح کرد اما الان خود او مرتکب بی‌اخلاقی شده است.

اگر شرایط برای کمیته اخلاق مهیا بود این مسائل زودتر روشن می‌شد

زارع با بیان این‌که به‌طورحتم با بررسی این موضوع مسائل پشت پرده دیگری هم روشن خواهد شد٬ گفت: اگر شرایط برای کمیته اخلاق مهیا بود این مسائل زودتر روشن می‌شد٬ این سرمربی همه حقوق یک کشور را نادیده گرفته شده و رفتار تحقیرآمیزی داشته است اگر رفتار مسئولان فدراسیون نسبت به آن ناخودآگاه بوده بی‌تفاوتی آن‌ها را می‌رساند ولی اگر خودآگاه بوده که فاجعه است.

این نماینده تصریح کرد: نباید دست یک نفر آنقدر باز باشد که شرط و شروط بگذارد٬ این مربی زمانی که از آل اشپورت پورسانت نگرفته بود با کیفیت پیراهن‌های تیم ملی مخالفت بود ولی بعد موافقت کرد این یعنی در تصمیم خود ثابت نبود٬ در ورزش اخلاق به ویژه اخلاق حرفه‌ای باید رعایت شود٬اگر واقعا این لباس‌ها بی‌کیفیت بوده که نباید پوشیده می‌شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی اشاره داشت: سرمربی‌ای که مخالف بوده و با گرفتن پورسانت راضی شده یعنی به اخلاق در ورزش اهمیت نمی‌دهد همین که در ورزش به جای دیدن یک فرآیند ویژه و یک کار فرهنگی منافع شخصی در نظر گرفته شده است بنابراین کمیته اخلاق باید به جد پیگیری این جریان باشد.

در گام اول مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تأکید براین‌که مسئولان فدراسیون به طورقطع در این ماجرا مقصر هستند٬ گفت: در گام اول مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند حتماً شروطی در قرارداد کی‌روش وجود دارد که تنها آن‌ها از آن باخبرند و دست این سرمربی را این‌طور باز گذاشته است. متأسفانه ورزش به روزی گرفتار شده که بحث فشارهای سیاسی و خواسته‌ها و منافع شخصی به شدت در آن اثرگذار است بنابراین لزوم رسیدگی بیشتری به این حوزه احساس می‌شود.

به گزارش خانه ملت٬ کارلوس کی روش در اردوی آفریقای جنوبی پیش از جام جهانی 2014 برزیل بود که از لباس‌های تیم‌ملی انتقاد کرد و معتقد بود این لباس‌ها آنقدر بی‌کیفیت است که نمی‌شود در مورد آن صحبت خاصی انجام داد، این انتقاد سرمربی تیم‌ملی سبب شد تا بازیکنان ملی‌پوش هم یکی پس از دیگری به انتقاد از لباس تیم‌ملی بپردازند اما به طرز عجیبی کی روش پیش از سفر به برزیل با مسئولان شرکت آل اشپورت به توافق رسید و پس از امضای قرارداد پیراهن تیم ملی با برند ال اشپورت را بر تن کرد و پس از آن دیگر صحبتی از کیفیت بد لباس های آل اشپورت به میان نیامد.

حال نماینده کمپانی آل اشپورت در خاورمیانه نیز با ارائه اسنادی کرد اعلام کرده که کی روش ١٠٠ هزار دلار گرفته و پیراهن تیم ملی را پوشیده است و این درحالی است که کفاشیان رئیس فدراسیون تاکنون این موضوع را انکار می‌کرد.

این موضوع یکی از موارد مطرح شده در کمیته اخلاق در پرونده کی‌روش است که به نظر می‌رسد نقش مهمی در استعفای رئیس و کمیته اخلاق فوتبال داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها