ملاله یوسف زی را که یادتان هست؟ او یک دختر پاکستانی است و در ۱۲ ژوئیه ۱۹۹۷ چشم به جهان گشود.
کد خبر: ۸۳۷۰۶۱
چرا ملاله یوسف زی اینگونه شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، ملاله دختر نوجوانی است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه مورد هدف گلوله قرار گرفت. او هم اکنون فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران پاکستان است. وی به خاطر این اتفاق علاوه بر شهرت در داخل، شهرت جهانی نیز پیدا کرده و با بسیاری از مقام های جهان از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرده است.

چندی پیش یوسف زی در آستانه هجده سالگی خود کمپینی را راه تحت عنوان "کتاب، نه گلوله" راه انداخت و از همه خواست تا به این کمپین بپیوندند.

گرچه نیت وی از راه اندازی این کمپین بدون شک نیت درستی بود و حرفهای وی برای تشویق دیگران از جمله کاهش بودجه نظامی و صرف هزینه های نظامی برای با سواد کردن افراد در این زمینه قابل تقدیر است اما آنچه که در این مقوله قابل بحث است نه این اقدام بلکه تصویری است که وی از خود برای این کمپین انتخاب کرده است.

وی برای کمپین خود تصویری را منتشر کرده که در آن کتاب "خاطرات آنه فرانک" را به نمایش گذاشته و آن را کتاب مورد علاقه خود عنوان کرده است!

این کتاب، "خاطرات آنه فرانک" دختر یهودی هلندی است که به همراه پدر و مادرش در اردوگاه کار اجباری نازیها بوده که سر انجام در اثر بیماری جان می سپارد. گرچه مرگ هر انسانی آن هم با این وضعیت قابل توجیه نیست و عاملین این کار قطعا جنایتکار هستند اما در باره این کتاب و اعتبار آن به عنوان یک سند تاریخی و اینکه چرا این کتاب مورد تبلیغ و توجه محافل صهیونیستی است، نکاتی مطرح است که باید عنوان شود.

- ملاله به عنوان یک دختر مسلمان چگونه به کتابی علاقه مند شده که مربوط به تاریح اروپاست.

- چرا ملاله کتابی را به عنوان نماد مبارزاتی خود انتخاب کرده که پایه و اساس بسیاری از سوء استفاده ها از سوی سران صهیونیست برای به اثبات رساندن حقانیت خود و به اصطلاح تبلیغ هولوکاست و مظلوم نمایی این قشر در جنگ جهانی دوم شد.

- چرا ملاله کتابی را در تصویر به کودکان جهان نشان می دهد که به گفته بسیاری از محققین مستقل اروپایی و آمریکایی بخش های مهمی از آن بعد فوت ایشان و به شکل ناشیانه از سوی دیگران به رشته تحریر در آمده است؟

- چرا ملاله کتابی را به عنوان کتاب مورد علاقه خود مطرح می کند که این روزها این کتاب در سرزمینهای اشغالی بعنوان کتابی مقدس بشمار می رود.

حسین امیری/ خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
گل
-
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
۱
۱
مگه هر یهودی بده ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها