مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

این اس اس منه ...! +تصاویر

قصیری: جیوجیتسو برزیلی در ایران جا نیفتاده است

جیوجیتسو برزیلی نوعی هنر رزمی و دفاع شخصی است که بر فنون مبارزه در وضعیت خاک تاکید دارد. در مبارزات این رشته هدف نهایی به‌ دست آوردن وضعیت برتر به نسبت حریف و بی‌‌دفاع ساختن او با استفاده از تکنیک‌‌های قفل‌‌کننده ‌است.
کد خبر: ۸۲۴۲۰۴
قصیری: جیوجیتسو برزیلی در ایران جا نیفتاده است

به گزارش جام جم ورزشی ، جیوجیتسو برزیلی در اوایل سده 20 میلادی از هنر رزمی ژاپنی کودوکان جودو تکامل یافت که خود در سده نوزدهم براساس سبک جیوجیتسو ژاپنی برخی مدارس ژاپن طراحی شده بود. از میان فنون جودو و جیوجیتسو، در جیوجیتسو برزیلی تاکید بیشتر بر فنون خاک است. سیروان قصیری دارای کمربند بنفش جیوجیتسو برزیلی در ایران و دارنده دو طلای آسیایی و یک نقره این رقابت‌ها، در گفت‌وگو با جام‌جم درباره جیوجیتسو برزیلی بیشتر می‌گوید.

چرا جیوجیتسو را انتخاب کردید؟

در سال ۲۰۰۴ برای ادامه تحصیل به فیلیپین رفته بودم و در سال ۲۰۰۹ به صورت کاملا اتفاقی با جیوجیتسو برزیلی آشنا شدم. در این مدت این اقبال را داشتم تا در کنار برخی از بزرگ‌ترین استادان این رشته فعالیت کنم، از جمله در کنار استاد بزرگ و افسانه یو.اف‌.سی ‌هویس گریسی. پس از پایان تحصیل به کشور بازگشتم و از آنجا که متوجه شدم این رشته در ایران چندان فعال نیست تصمیم گرفتم این ورزش فوق‌العاده را به هموطنانم معرفی کنم.

پیش از شما هم کسانی در این رشته فعال بودند؟

بله، من نخستین نفری نبودم که جیوجیتسو کار کردم. قبل از من هم افرادی بودند، اما تعداد نفراتی که دارای کمربند بنفش هستند، کم است.

برنامه بین‌المللی جیوجیتسو به چه ترتیبی است؟

این ورزش در سطح ورزش‌های رزمی بسرعت در حال پیشرفت است و هر روز بر تعداد طرفداران آن اضافه می‌شود. علاوه بر رقابت‌های آسیایی و تورنمنت‌های متعدد بین‌المللی در سال یک دوره مسابقه‌های جهانی داریم که بسیار بااعتبار است. دوره بعدی این رقابت‌ها در امارات برگزار می‌شود. متاسفانه جیوجیتسو در ایران جا نیفتاده است.

فلسفه جیوجیتسو برزیلی چیست؟

این رشته تاکید دارد که یک شخص کوچک‌تر و ضعیف‌تر با به‌کارگیری صحیح تکنیک‌ها و شناخت شیوه‌های جابه‌جایی نیرو می‌تواند یک مهاجم بزرگ‌تر و قوی‌تر از خود را شکست دهد. تمرین این رشته برای دفاع شخصی، شرکت در مسابقه‌های ورزشی (جیوجیتسو برزیلی و رشته‌های مشابه) و هنرهای رزمی ترکیبی صورت می‌گیرد. این ورزش شباهتی به ورزش‌هایی مانند تکواندو، کاراته و کونگ‌فو ندارد و براساس اصول گلاویزی بنیان شده ‌است.

برای معرفی بیشتر این ورزش چه توصیه‌ای دارید؟

جیوجیتسو به امکانات معمولی نیاز دارد، مانند لباس جودو و تشک کشتی، اما متاسفانه به این ورزش توجه لازم صورت نمی‌گیرد. امیدوارم با توسعه گسترده جیوجیتسو در دنیا، مسئولان تلاش‌ افراد داخلی مرتبط با این ورزش را ارج نهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها