رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که سال 75 یک میلیون و 200 هزار زن سرپرست خانوار داشته‌ایم و این آمار در سال 85 با 38 درصد رشد به یک میلیون و 600 هزار نفر و در سال 90 با 53 درصد رشد به دو میلیون و 500 هزار نفر رسیده، گفت: سالانه 10 درصد به جمعیت زنان خانوار اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۴۶۴

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی درباره وضع زنان آسیب‌دیده در کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما پیگیری مسائل زنان سرپرست خانوار است. پیشنهاد ما برای بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه آن است که زنان سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: از یک سو آسیب‌های اجتماعی در حال عمیق شدن است و از سوی دیگر آمارهای آسیب در زنان نیز رشد فزاینده‌ای دارد. اگر مرد از زندگی حذف شود، زن می‌تواند قوام زندگی را حفظ کند، اما با خروج زن، لرزش و سست شدن پایه‌های زندگی بیشتر است.

وی درباره آخرین آمار پشت نوبتی‌های بهزیستی نیز یادآور شد: براساس آخرین برآوردها تا دی‌ماه سال گذشته 53 هزار خانوار پشت نوبتی داشتیم که بعد هر خانوار 2/2 است. سعی می‌کنیم عدالت را برای پوشش خانوارهای پشت نوبتی مدنظر داشته باشیم و آنها را که وضعیت‌شان بحرانی‌تر است در اولویت قرار دهیم.

بار مالی افزایش حقوق مددجویان

محسنی‌بندپی درباره افزایش حقوق مددجویان بهزیستی نیز بیان کرد: افزایش حقوق مددجویان بهزیستی یک بار مالی7000 تا8000 میلیاردی ایجاد می‌کند. پیشنهاد ما این است که یارانه 77 میلیون جمعیتی که به صورت غیرکارشناسی از این امکان برخوردار شده‌اند، حذف شود و به جای آن حقوق و مستمری مددجویان مستحق واقعی افزایش یابد. اکنون مستمری خانواده یک نفره 50 هزار تومان، خانواده دو نفره 60 هزار تومان، خانواده سه نفره 70 هزار تومان و خانواده پنج نفره یکصد هزار تومان در ماه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که افزایش مالی حمایت از مددجویان در قانون مورد تاکید قرار گرفته است، ابراز کرد: پیشنهاد ما به وزارت رفاه و دولت این است که طبق قانون 40 درصد از حداقل حقوق برای جامعه هدف بهزیستی لحاظ شود. با راه‌اندازی مرکز اجتماعی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش می‌توانیم آمار مربوط را برای افزایش حمایت‌های مالی در اختیار دولت بگذاریم.

وی با بیان این‌که بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، توضیح داد: از این تعداد یک میلیون و یکصد هزار نفر معلول هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت در نظر داریم کاهش سوءمصرف اعتیاد را در محیط‌های کارگری و صنعتی دنبال کنیم، افزود: قصد داریم شرایط و عواملی را که باعث بروز اعتیاد در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود بررسی کرده و آنها را تحت کنترل دربیاوریم.

وی با اشاره به ضرورت افزایش حمایت مالی از مددجویان اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه تخصیص 40 درصد حداقل حقوق برای جامعه هدف مطرح شده که تاکنون عملیاتی نشده است. پیشنهاد ما به وزارت رفاه و سپس دولت آن است که افراد مستحق دریافت کمک، سهم بیشتری از یارانه‌ها را دریافت کنند. می‌توانیم با راه‌اندازی مرکز اجتماعی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش، آمارهای لازم را در اختیار دولت به منظور افزایش حمایت‌های مالی بگذاریم.

تصویب تعرفه‌های درمان اعتیاد

محسن روشن‌پژوه، مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز از تصویب تعرفه‌های درمان اعتیاد در جلسه گذشته شورای عالی بیمه خبر داد و بیان کرد: هفته گذشته شورای عالی بیمه تشکیل جلسه داد و تعرفه‌های درمان اعتیاد به تصویب رسید و دستورالعمل آن در حال نهایی شدن است. امسال بودجه 30 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و اعتبار تخصیصی سال گذشته نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی درباره آخرین وضع ساماندهی متکدیان یادآور شد: ساماندهی افراد بی‌خانمان در سطح شهرها به عهده چند سازمان و دستگاه است. بخشی از این افراد بی‌خانمان معتاد هستند که ساماندهی این افراد توسط ستاد مبارزه با موادمخدر انجام می‌شود.

روشن‌پژوه عنوان کرد: طی تعاملی که با شهرداری و ستاد مبارزه با موادمخدر داشتیم بناست که برنامه‌های کاهش آسیب را توسعه دهیم تا به این طریق از شمار افراد بی‌خانمان معتاد که در خیابان‌ها و زیر پل‌ها زندگی می‌کنند کاسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها