خبرسازی دروغ ‌علیه صداوسیما

فاز جدید تخریب سازمان صدا و سیما از روز یکشنبه توسط خبرگزاری ایلنا با انتشار خبر کذب تفکیک جنسیتی در معاونت صدا ،کلید خورد و روزنامه آفتاب یزد دیروز با درج این خبر و دادن تیتریک به آن به این شایعه دامن زد. با این شایعه‌پراکنی این دو رسانه الفبای اخلاق رسانه ای را زیرپا نهادند.
کد خبر: ۸۱۰۸۹۹
خبرسازی دروغ ‌علیه صداوسیما

نسرین آبروانی، معاونت صدا وهمین طور روابط عمومی رسانه ملی، دیروز با تکذیب این خبر تاکید کردند که همکاران خانم و آقا به شیوه گذشته در رسانه ملی مشغول فعالیت هستند و این شایعه‌سازی‌ها بی اساس است . به نظر می رسد ریشه شایعه پراکنی برای تخریب رسانه ملی راکه البته مسبوق به سابقه است.

باید در تلاش برخی جریانات سیاسی دنبال کرد که از اطلاع رسانی صداوسیما و انعکاس واقعیات عصبانی بوده به جای پاسخگویی وشفاف سازی سعی می کنند با دامن زدن به شایعات به اعتبار خانواده بزرگ صداوسیما لطمه بزنند.

برای مثال مذاکرات هسته‌ای مدت‌هاست در جریان است.اما در دور آخر مذاکرات که در لوزان برگزار شد، آمریکا و متحدانش نشان دادند زیاده‌خواهی‌‌شان پایانی ندارد و تصورشان این ‌است هر زمان بخواهند ،می‌توانند جهت مذاکرات را به نفع خود تغییر دهند.

رسانه ملی در چنین شرایطی و با هدف کمک به دیپلمات های هسته ای وافزایش قدرت چانه زنی آنها وبا افشا کردن زیاده خواهی های آمریکا و اروپا وارد عمل شد که البته با استقبال افکار عمومی نیز روبرو گردید.

برگزاری میزگرد‌های کارشناسی، گفتگو‌های تخصصی و پخش فیلم‌های مستند بود که چهره واقعی غرب را به مردم نشان داد.

به نظر می رسد این رویکرد سازمان صدا و سیما به مذاق برخی از جناح‌های سیاسی خوش نیامده است به همین دلیل است که گاه و بی‌‌گاه با فضا‌سازی‌های بی‌اساس و شایعه‌پراکنی‌های ناشیانه تلاش می‌کنند، نظر و دیدگاه مردم را نسبت به رسانه ملی مخدوش کنند.

در دوره‌ای که برخی شبکه‌‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن صحت و سقم اخبا‌ر، آن را منتشر می‌کنند، برخی خبرگزاری ها وروزنامه هابا انتشار خبر کذب تفکیک جنسیتی در معاونت صدا نشان داد ند چندان به اعتبار خود پایبند نبوده و به مصداق «هدف وسیله را توجیه می کند» حاضرند شأن خود را در حد برخی شبکه‌های مجازی پایین بیاورند تا جایی‌که یکی از روزنامه هامتوسل به کاریکاتور شد.

برای بی اساس جلوه دادن این خبرسازی دروغ و سایر شایعات نظیر بیرون کردن نیروها و غیره فقط به این بسنده می کنیم که در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مجریان زن و مرد در کنار هم و در محیطی کاملا سالم در تولید و پخش برنامه‌های مختلف همکاری‌ می‌کنند.

این برنامه‌ها از تلویزیون و رادیو پخش می‌شود و سند زنده‌ای است بر رد این گونه شایعات .یا در بخش‌های خبری شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، گویندگان خانم بنا به تخصص خود با مهمانانی که آقا هستند به گفت‌وگو می‌نشینند و همه این‌ها نشان می‌دهد که تفکیک جنسیتی در سازمان صدا و سیما کذب محض است.

دروغی که هدفش فقط تخریب رسانه ملی و آدرس غلط دادن به مردمی است که به صدا و سیمای کشورشان اعتماد دارند و ترجیح می‌دهند اخبار را از این رسانه دریافت کنند و درگیر اختلافات جناحی نشوند. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها