الان چه می‌کنند؟

پرافتخارترین مربی ایرانی

در گزارش اصلی صفحه به شخصیت «ناصر حجازی» پرداخته‌ایم و حالا برای آن‌که بار فوتبالی صفحه‌مان را سنگین‌تر کنیم، در این ستون می‌رویم سراغ ستاره محبوب قرمزها؛ ستاره‌ای مهربان و دوست‌داشتنی که در کارنامه‌اش کلی قهرمانی در سطح کشور و آسیا دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۷۹۸
پرافتخارترین مربی ایرانی

علی پروین را مردم با لقب «سلطان» می‌شناسند؛ لقبی که تناسب زیادی با روحیات این فوتبالیست دارد. علی پروین در دوران ورزشی‌اش همیشه مرد شماره یک مستطیل سبز بود. چه زمانی که بازوبند کاپیتانی تیم ایران و پرسپولیس را بر بازو بسته بود و چه زمانی که به عنوان سرمربی هدایت این دو تیم را برعهده داشت؛ البته برای کشف وجه تسمیه سلطان باید دنبال یک دلیل دیگر هم بگردیم. پروین به اصول سنتی خودش پایبند است و خیلی به علم روز و تکنیک‌های مدرن کاری ندارد.

درباره شیوه هدایت او و صحبت‌هایش بین دو نیمه، لطیفه‌های بامزه‌ای ساخته‌اند؛ لطیفه‌هایی با این مضمون که او زبان تند و تیزی دارد و همه بازیکن‌ها را از گل خوردن می‌ترساند! از نظر پروین مربی خوب کسی است که بازیکن‌ها از او حساب ببرند و به خاطرش تا آخرین قطره خون بجنگند.

او معتقد است اگر بازیکن‌ها باغیرت فوتبال بازی کنند و از جان مایه بگذارند، فتح قله‌های پیروزی کار سختی نیست. پروین «پاطلایی» پرافتخارترین مربی ایرانی در جام باشگاه‌های آسیاست. در زمانی که او مربیگری پرسپولیس را برعهده داشت، این تیم در سال 1390 قهرمانی جام در جام را کسب کرد و دو سال بعد هم نایب‌قهرمان جام در جام شد. سومی جام باشگاه‌های آسیا در سال 1999 و سومی جام باشگاه‌های آسیا در سال 2000 از دیگر افتخارات پروین است.

پرسپولیسی‌‌ها برای دوست داشتن بازیکن شماره 7 تیمشان دلایل بی‌شماری دارند. مهم‌ترینش این است که پروین از سال 1349 تاکنون به پرسپولیس وفادار مانده و به هیچ تیم دیگری فکر نکرده است؛ البته بجز آن یک سالی که تصمیم گرفت شعبه دوم پرسپولیس را با نام استیل‌آذین راه بیندازد. او 14 بار با پرسپولیس قهرمان شده و شش بار هم قهرمانی با تیم ملی را تجربه کرده است. آخرین بار در ۷ بهمن ۱۳۹۲، علی پروین رسما به عنوان مدیرعامل پرسپولیس تعیین شد؛ ولی چندماه بعد علیرضا رحیمی جای او را گرفت. هم‌اکنون پروین در پرسپولیس مسئولیتی ندارد. آخرین بار در ماجرای مزایده باشگاه‌ پرسپولیس از حسین هدایتی حمایت کرد و شانس این سرمایه‌دار را برای تصاحب تیم قرمز پایتخت بالا برد.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها