عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بیش از 20 میلیارد دلار کالا و دارو به کشور قاچاق می شود ، گفت : ریشه کنی این پدیده به اراده دستگاه های اجرایی و همچنین همراهی مردمی نیاز دارد
کد خبر: ۷۹۹۵۳۶
مبارزه با قاچاق کالا و دارو اراده اجرایی می‌خواهد

دکتر محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو اقتصاد تصریح کرد: البته هر نوع قاچاق کالا مضر است اما در بخش مواد دارویی و بهداشتی زیان آورتر است و سلامت جامعه را به شدت تهدید می کند.

وی تصریح کرد : در عرصه مبارزه با قاچاق کالا تلاش های زیادی صورت می گیرد و بودجه های کلانی تخصیص می یابد اما چون هم مشارکت مردمی در تحریم این کالاها دیده نمی‌شود، اثر بخشی لازم را ندارد.

قربانی افزود: بخشی از این بیست میلیارد دلار قاچاق را کالاهای دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی تشکیل می دهد که زیان آن بیشتر است.

وی گفت: هنوز هم ناصر خسرو تهران میزبان عرضه داروهای قاچاق هست و این پدیده با تبلیغات ماهواره های خارجی تشدید شده است و مردم باید از استفاده از محصولات به شدت پرهیز کنند برای اینکه کیفیت و بهداشت و سلامت لازم را ندارد و در مواردی خسارت آنها بر سلامتی شهروندان غیر قابل جبران است و مواردی هم گزارش شده است.

وی گفت: مبارزه با قاچاق همراهی همه ی مردم را می‌خواهد و اگر این مشارکت و هشیاری مردم نباشد، مانند مبارزه با مواد مخدر موفق نخواهیم شد و باید هموطنان هم بخواهند از این کالاها پرهیز کنند و تحت تاثیر تبلیغات مسموم کالاهای خارجی قرار نگیرند.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو هم گفت : میزان قاچاق کالا به کشور به 20 میلیارد دلار می رسد اما بخشی از ان سهم داروها و مواد بهداشتی است ، نظارتی بر کیفیت ایمنی این محصولات نداریم و این فرآورده‌ها در بازار سیاه که معلوم نیست در کجا تولید، حمل و نگهداری و در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود ، به سلامت مردم و اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند.

کارشناسان هم هشدار می دهند ترکیبات استفاده شده در داروهای قاچاق دارای ناخالصی و یا آلودگی به انواع سموم و فلزات سنگین است.

این دارو‌ها از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید نمی شود و از مواد افزودنی و رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود که بر سلامت انسان اثر منفی دارد.

صنعتی سازی سازه ها در ساختمان ها به 60 درصد می رسد

عضو سازمان نظام مهندسی ساخت و ساز استان تهران با بیان اینکه صنعتی سازی مسکن هنوز تک رقمی است، گفت: اما در بخش سازه های ساختمانی به 60 درصد صنعتی سازی رسیده ایم که پیشرفت خوبی است.

حسن قربان خانی در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت : اگر در صنعت ساخت و ساز از افراد حرفه ای و دارای مهارت و دانش فنی و گواهینامه صلاحیت استفاده شود و در طراحی محیط درون ساختمان هم از اصول علمی بهره برداری کنیم ، در مسیر صنعتی سازی قرار می گیریم.

وی افزود: اما اگر افراد غیرحرفه ای و بدون صلاحیت و دانش نوین ، وارد عرصه های ساخت و ساز شوند از صنعتی سازی هم استقبالی نخواهد شد.

قربان خانی گفت: البته اگر طرح های انبوه سازی گسترش یابد انگیزه برای صنعتی سازی مسکن هم توجیه بیشتری نزد مردم و سازندگان مسکن خواهد داشت که در طرح مسکن مهر هم مدنظر بود اما کمتر تحقق یافت.

وی گفت: از لحاظ مقررات و قوانین مشکل نداریم اما در اجرا هنوز فاصله زیاد است و قوانین و مقررات فنی ساختمان در سطح اروپایی و جهانی است اما در اجرا مشکل داریم.

قربان خانی گفت: اگر مجری ذیصلاح مسئولیت ساخت و ساز را بر عهده نگیرد نمی توان به افزایش صنعتی سازی امیدوار بود هر چند با رشد صنعتی سازی ؛ کیفیت و مقاومت ساختمان بیشتر و هزینه ها کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد : با صنعتی سازی برافزایش سرعت اجرای طرح ، کیفیت ، مقاومت و طول عمر ساختمان ؛ هزینه تمام شده هم کاهش خواهد یافت و برای تولید ساختمان های نسل جدید و هوشمند چاره ای نداریم که به طرف صنعتی سازی با فناورهای مدرن برویم.

عمر ساختمان های در کشور 30 سال است که با صنعتی سازی تا 10 سال قابل افزایش است

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها