روایت جام‌جم از زندگی 3 زن معتاد به شیشه که راه زندگی را اشتباهی رفته‌اند

تفریح اینها به اعتیاد رسید

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید مواظب باشیم پدیده‌هایی مانند اعتیاد و ایدز، زنانه نشود، البته توانمندسازی، توان‌افزایی و مهارت‌افزایی راهبرد مقابله با این پدیده‌هاست.
کد خبر: ۷۹۳۳۰۴

به گزارش فارس، شهیندخت مولاوردی افزود: اکنون بنا به دلایلی در شرایطی متاثر از تحولات و تغییرات جمعیتی، فرهنگی، اقتصادی، افزایش تعداد روزافزون دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش نرخ طلاق قرار داریم که با زنانه شدن بسیاری از پدیده‌ها از فقر گرفته تا سرپرستی خانوار و سالمندی مواجه هستیم. وی عنوان کرد: باید مواظب باشیم این پدیده‌ها منجر به پدیده‌های دیگری نشود و همچنین مواظب باشیم پدیده‌هایی مانند اعتیاد و ایدز، زنانه نشود. البته توانمندسازی، توان‌افزایی و مهارت‌افزایی راهبرد مقابله با این پدیده‌هاست که در دستور کار بسیاری از دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، اما هنوز نتوانستیم به وضع مطلوب دست یابیم و شرایط مناسبی را برای دسترسی به منابع و فرصت‌ها ایجاد کنیم.

مولاوردی تصریح کرد: باید به سمت سیاست‌های دوستدار خانواده و توانمندسازی زنان حرکت کنیم تا زنان بتوانند نقش‌های چندگانه خود را بدرستی ایفا و توازن لازم را بین کار و زندگی خود ایجاد کنند و زنان نباید بر سر دو راهی انتخاب بین کار و زندگی قرار بگیرند و مجبور باشند یکی را انتخاب کنند بخصوص اگر نیاز مبرم به شغل و فعالیت اقتصادی داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: بدون مشارکت زنان بخصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم. بنابراین باید از سرمایه بسیار بزرگ دانش‌آموختگی دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی بهره گرفته شود، زیرا وقتی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه دانایی‌محور است، نباید نسبت به زن و مرد قائل به تفکیک باشیم و اقتصاد دانش‌بنیان زن و مرد نمی‌شناسد.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد تا بتوانیم با بررسی مشکلات موجود از پدیده زنانه شدن بخش غیررسمی اقتصاد جلوگیری کنیم و شرایط و مزایای بخش عمومی و رسمی اقتصاد را به بخش خصوصی منتقل کنیم تا به نقش زنان در خانواده و جامعه کمک کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها