ناکامی دوباره فلورنتینو پرز در اجرای سیاست نقل و انتقالاتش

شناسنامه رئال دیگر اسپانیایی نیست

سیاست نقل و انتقالات فعلی رئال قرار بود دوبخشی باشد؛ مانند اولین مقطع حضور «فلورنتینو پرز» در سانتیاگو برنابئو که قصد داشت با سیاست زیدان‌ها و پاوون‌ها، تیمی متشکل از بهترین بازیکنان دنیا در کنار بااستعدادترین بازیکنان جوان فوتبال اسپانیا بسازد.
کد خبر: ۷۸۵۸۵۳
شناسنامه رئال دیگر اسپانیایی نیست

وقتی پرز سال 2009 به رئال برگشت، بار دیگر ابراز امیدواری کرد که بتواند چنین تیمی بسازد: «رئال مادرید باید چند نفر از بهترین بازیکنان دنیا و چند نفر از بهترین‌های اسپانیا که در تیم ملی بازی می‌کنند، در اختیار داشته باشد؛ همین طور بازیکنانی از تیم‌های پایه باشگاه.»

در حالی که بخش اول این برنامه، با به خدمت گرفتن تعدادی از بهترین‌های دنیا به اجرا درآمد، اما تعداد بازیکنان اسپانیایی رئال هر فصل در حال کمتر شدن است.

ایکر کاسیاس همچنان دروازه‌بان شماره یک رئال است، اما آینده‌ای نامشخص را پیش روی خود می‌بیند. در حالی که ژابی آلونسو در تابستان گذشته با انتقالی غیرمنتظره راهی بایرن مونیخ شد. آسیر اییارامندی هم بعد از این‌که توسط کارلو آنچلوتی به یک نیمکت‌نشین تمام‌عیار تبدیل شد، قصد دارد در تابستان از رئال جدا شود. «خسه» بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کند و با حضور دانیلوی برزیلی، موقعیت «دنی کارواخال» در سمت راست خط دفاعی هم با تهدید مواجه شده است؛ و البته به خدمت گرفتن این مدافع برزیلی، به معنای به شماره افتادن روزهای حضور آلوارو آربلوا در رئال نیز هست.

در چنین شرایطی، تنها بازیکن اسپانیایی که از حضورش در ترکیب اصلی رئال در فصل آینده می‌تواند مطمئن باشد، سرخیو راموس است. این مدافع باتجربه احتمالا قراردادش را با رئال تمدید می‌کند و در چند فصل آینده همچنان یکی از بازیکنان کلیدی رئال خواهد بود.

کاسیاس با این‌که بازوبند کاپیتانی رئال را به بازو می‌بندد، اما جایگاهش در ترکیب تیم در فصل آینده اصلا تضمین شده نیست. البته در صورتی که او رئال را ترک کند، جانشین احتمالی‌اش، یک اسپانیایی دیگر، یعنی «داوید دخه آ»، دروازه‌بان منچستریونایتد خواهد بود.

«ایسکو» هم می‌تواند در فصل 16 ـ 2015 در ترکیب اصلی رئال قرار بگیرد، اما جایگاه او هم با تهدید روبه‌رو است. بعد از بازی‌های درخشانی که او در ماه‌های اخیر انجام داد، آنچلوتی تاکید کرده بود که با هیچ باشگاهی برای فروش ایسکو مذاکره نخواهد کرد، اما او در ابتدای فصل به نیمکت پیچ شده بود و با بازگشت خامس رودریگز با پایان دوران مصدومیتش، ممکن است این اتفاق بار دیگر برای او تکرار شود. در صورتی که رئال یک هافبک همه‌کاره مانند پل پوگبا را در تابستان به خدمت بگیرد، آنگاه جدایی بهترین تصمیم برای ایسکو خواهد بود. این در حالی است که بیشتر هافبک‌های درجه یک اسپانیایی در اتلتیکو مادرید و بارسلونا بازی می‌کنند و احتمال بسیار کمی برای پیوستن آنها به رئال وجود دارد؛ بازیکنانی مانند آندرس اینیستا، سرخیو بوسکتس و کوکه که بعید است بخواهند از بارسا و اتلتیکو، به سانتیاگو برنابئو بروند.

دیگر بازیکن اسپانیایی که برای فصل آینده مورد نظر رئال است، «خوزه لوئیس گایا»، مدافع چپ والنسیاست که برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی آنچلوتی، باید با «مارسلوی» برزیلی رقابت کند. هرچند مدیران والنسیا سخت در تلاش هستند تا قرارداد این مدافع بااستعداد را تمدید کنند. در خط حمله رئال هم بعید است به این زودی‌ها شاهد درخشش یک ستاره اسپانیایی باشیم. آلوارو موراتا که فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کرد، در تابستان گذشته راهی یوونتوس شد و خسه هم برای بازی کردن، پشت سر کریس رونالدو وگرت بیل قرار دارد.

در گذشته، فلورنتینو پرز علاقه زیادی داشت تا مهاجمان اسپانیایی مانند داوید ویا و فرناندو تورس را به خدمت بگیرد، اما در حال حاضر یک مهاجم مرکزی اسپانیایی با چنین کیفیتی وجود ندارد؛ مگر این‌که موراتا با انتقالی غیرمنتظره به رئال برگردد.

شرایط در رئال همانطوری است که انتظار می‌رفت. در حالی که رقبای این تیم در اروپا یعنی بارسا و بایرن مونیخ، باوجود به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ خارجی، تیم‌هایشان را براساس ستاره‌های بومی شکل داده‌اند. بایرن احتمالا در فصل 16 ـ 2015، پنج یا شش بازیکن آلمانی در ترکیب اصلی‌اش دارد. یوونتوس و لیورپول هم تقریبا نیمی از ترکیب اصلی‌شان را ستاره‌های بومی تشکیل داده‌اند و منچستریونایتد نیز شرایطی تقریبا مشابه دارد. در اسپانیا، اتلتیکو و بارسا فصل آینده با حداقل پنج بازیکن اسپانیایی در ترکیب اصلی بازی می‌کنند.

این در حالی است که باشگاه‌های منچسترسیتی، چلسی و پاری‌ سن‌ژرمن فقط یک یا دو بازیکن ملی‌پوش بومی در ترکیب‌شان خواهند داشت؛ شرایطی که رئالی‌ها هم در آن قرار دارند. به این ترتیب، باشگاهی که زمانی با عنوان باشگاه اسپانیا از آن یاد می‌شد، اکنون به لطف ناکامی در آن سیاست دوبخشی‌اش، به تیمی منتخب از سراسر دنیا تبدیل شده است.

بن هیوارد ـ سایت گل

مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها