حتما می‌دانید فایل‌های پیوست شده به ایمیل‌ها در نرم‌افزار مدیریت ایمیل‌های سیستم‌عامل یوسمیت به‌طور پیش‌فرض در پوشه‌ Downloads ذخیره می‌شوند و این پوشه محل پیش‌فرض ذخیره‌سازی فایل‌های دانلودی توسط دیگر برنامه‌ها همچون مرورگر کروم، فایرفاکس و... است.
کد خبر: ۷۸۵۱۰۸
تغییر پوشه‌ پیش‌فرض پیوست ایمیل‌ها در یوسمیت

بسیاری از کاربران هنگام پاکسازی فضای خالی هارد‌دیسک خود ابتدا سراغ این پوشه می‌روند و فایل‌های دانلودی خود را حذف می‌کنند؛ اما آیا می‌دانید یکسان بودن محل ذخیره‌سازی پیوست‌های ایمیل‌ها با فایل‌های دانلود شده‌ شما ممکن است حذف اتفاقی فایل‌های پیوست ایمیل‌ها را نیز به ‌همراه داشته باشد؟ همچنین گاهی ممکن است به‌دلیل شلوغ شدن بیش از حد این پوشه نتوانید فایلی را که مربوط به پیوست ایمیلتان بوده براحتی پیدا کنید.

بهترین پیشنهاد برای رفع این مشکل، تغییر پوشه‌ پیش‌فرض برای ذخیره‌سازی فایل‌های پیوست ایمیل‌هاست. برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1 ـ ابتدا در محلی دلخواه از هارد‌دیسک، پوشه‌ جدیدی برای ذخیره‌سازی فایل‌های پیوست ایمیل‌ها ایجاد کنید.

2 ـ نرم‌افزار مدیریت ایمیل‌ها (Mail) را اجرا کنید.

3 ـ از منوی Mail روی Preferences کلیک کرده (می‌توانید کلید Command را نیز برای دسترسی سریع‌تر به این بخش فشار دهید) و تب General را انتخاب کنید.

4 ـ گزینه‌ Downloads folder را پیدا کنید و پس از کلیک روی منوی پایین افتادنی مقابل آن، گزینه‌ Other را انتخاب کنید.

5 ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده به محل پوشه‌ ایجاد شده در مرحله‌ یک مراجعه کرده و پس از انتخاب پوشه‌ موردنظر روی Select کلیک کنید. (در صورتی که پوشه‌ موردنظر را ایجاد نکرده‌اید می‌توانید از بخش پایینی سمت چپ همین پنجره روی New Folder کلیک کرده و پوشه‌ دلخواهتان را ایجاد کنید.)

6 ـ پنجره‌ تنظیمات را ببندید و با خیال راحت ایمیل‌ها را مدیریت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها