دبیر بیست و دومین دوره هفته کتاب از تعویق دوباره برگزاری سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۹۸۸
برگزاری جشنواره کتاب و رسانه به تعویق افتاد

برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر اجرایی بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره کتاب و رسانه که قرار بود 30 دیماه برگزار شود، برگزار نشد؟، گفت: متاسفانه مشکلاتی در زمینه برگزاری این جشنواره به وجود آمده است که عمدتاً ناشی از تاخیر در داوری آثار است.

وی مشکلات مالی را بی‌ارتباط با تعویق دوباره سیزدهمین دوره این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره 7 بهمن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی به این سوال هم که با رویه موجود، چه تضمینی وجود دارد این زمان دوباره تغییر نکند و جشنواره برای بار سوم به تعویق نیفتد؟، اینگونه پاسخ داد: این زمان قطعی است اگر مشکل خاص دیگری به وجود نیاید!

پیشتر قرار بود مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، ساعت ۱۴:۳۰ روز گذشته (سه‌شنبه ۳۰ دیماه) در محل تالار ایوان شمس در تهران برگزار شود. تاریخ اولیه اعلام شده برای برگزاری این مراسم ۲۴ آذر بود.

جشنواره مذکور اولین سالی است که برون سپاری شده و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، برگزاری آن را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واگذار کرده است. این جشنواره در هفته کتاب امسال و از سوی این اداره‌کل فراخوان خود را منتشر کرد که در آن، علاوه بر رشته‌های سنتی فعالیت رسانه‌ای در حوزه کتاب، رشته‌هایی نیز برای روزنامه‌نگاری شهروندی پیش‌بینی شده بود.

هم‌چنین اعلام شده بود که در بخش ویژه آن، از فعالیت‌ها و تلاش‌های یکی از پیشکسوتان و فعالان باتجربه در عرصه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی تقدیر خواهد شد و در بخش جنبی نیز، خبرنگاران فعال در هفته کتاب امسال معرفی می‌شوند و جوایزی دریافت خواهند کرد.

بر اساس فراخوان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه، پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در رشته‌های خبر، گزارش، گفتگو، یادداشت و مقاله، معرفی کتاب، گزارش رادیویی و گزارش تلویزیونی می‌توانستند با آثار خود، در جشنواره سیزدهم شرکت کنند.

همچنین فعالان حوزه روزنامه‌نگاری شهروندی نیز می‌توانسند آثار خود را در رشته‌های «وبلاگ‌نویسی»، «فعالیت نوشتاری در شبکه‌های اجتماعی» و «ساخت اپلیکیشن» در حوزه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی، برای شرکت در این جشنواره بفرستند.

مطابق این فراخوان قرار بود داوری آثار و فعالیت‌ها در این جشنواره در دو مرحله مقدماتی و نهایی صورت گیرد و هیات داوران، علاوه بر معرفی خبرنگاران برتر در رشته‌های مذکور، به انتخاب رسانه برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز بپردازند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها