نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش در مدیریت بحران مغفول مانده است و دولت باید برای پیشگیری و کاهش خسارات حوادث مترقبه اعتبارات ویژه‌ای را برای آموزش مردم در نظر بگیرد.
کد خبر: ۷۵۲۹۸۸
آموزش در مدیریت بحران مغفول مانده است

ابراهیم نکو درباره وضعیت مدیریت بحران کشور اظهار داشت: متاسفانه هر چقدر در قالب ستاد و تشکیلات مدیریت بحران اقدام می‌شود ولی آثار مثبتی را ندارد و در حوادث مشاهده می‌کنیم کارآمدی این ستادها قابل قبول نیست.

وی افزود: در گذشته حوادثی مانند زلزله بم و سایر حوادث طبیعی را در کشور اتفاق افتاد ولی تجربیات لازم را برای مقابله با این بحران‌ها کسب نکردیم و در مواقع بحران به خوبی عمل نمی‌کنیم.

نکو با اشاره به اینکه کشور ما جزو کشورهای حادثه‌خیز در دنیا است، گفت: در صورتی که در بحران‌ها موازی‌کاری و ناهماهنگی مابین دستگاه‌های مختلف از بین نرود ما در حواث شاهد گسترش بحران هستیم.

نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: تا کنون هیچ تصمیمی قاطعی در رابطه با بافت‌های فرسوده در کلانشهرها گرفته نشده که قطعا در صورت زلزله بافت‌های فرسوده مشکل‌ساز خواهند شد و تلفات زیادی را در این بخش خواهیم داشت.

وی گفت: دخالت دستگاه‌ها در مواقع بحران نه تنها در بهبود وضعیت کمکی نمی‌کند بلکه موجب ناکارآمدی مدیریت در بحران نیز می‌شود.

نکو درباره اعتبارات سازمان مدیریت بحران اظهار داشت:‌ باید در قالب اعتبارات تجدید نظری صورت بگیرد و اعتبارات لازم در اختیار سازمان مدیریت بحران برای برنامه‌ریزی در پیشگیری، مقاوم‌سازی، نوسازی و از بین رفتن بافت‌های فرسوده داشته باشیم.

وی افزود: آموزش در مدیریت بحران مغفول مانده است و دولت باید برای پیگشیری و کاهش خسارات حوادث مترقبه اعتبارات ویژه‌ای را برای آموزش مردم در نظر بگیرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و اعتبارات کافی برای مدیریت بحران که در حد زنگ حادثه در مدارس است کفاف آموزش بحران را نمی‌دهد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها