مقابله ۷۰۰ میلیون نفر با جاسوسی دولتی در پی افشاگری‌های اسنودن

در پی افشاگری‌های تکان‌دهنده ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا درباره اقدامات پنهانی سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس برای تجسس در زندگی دیجیتال شهروندان و کسب داده‌های خصوصی آنها، ۳۹ درصد کاربران اینترنت در سراسر جهان برای امن‌تر کردن حریم خصوصی خود اقدام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۵۰۴۵۹

به گزارش دویچه وله، این یکی از صدها نتایج پژوهش جهانی درباره امنیت دیجیتال و اعتماد در اینترنت است که نتایج آن بتازگی منتشر شده است. مرکز نوآوری‌های رهبری بین‌المللی این پژوهش را انجام داد و در پی آن به این نتیجه رسیده است که ۴۳ درصد کاربران اینترنت اکنون برای ارتقای امنیت خود، استفاده از برخی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را متوقف کرده‌اند و ۳۹ درصد کاربران هم رمزهای عبور خود را به صورت مرتب تغییر می‌دهند تا از تهدیدات امنیتی در امان باشند. این تحقیقات با پرسش از بیش از ۲۳ هزار کاربر اینترنت در ۲۴ کشور جهان و در فاصله زمانی هفتم اکتبر تا دوازدهم نوامبر ۲۰۱۴ انجام شده است. استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس، ژاپن و آمریکا از جمله کشورهایی بودندکه کاربرانشان در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

بروس اشنایدر، از متخصصان برجسته امنیت دیجیتال، در واکنش به انتشار نتایج این پژوهش از نحوه انتشار آن در رسانه‌ها ابراز تاسف کرده است. به گفته او، رسانه‌ها تلاش کرده‌اند با تاکید بر عدد ۳۹ درصد نشان دهند که کسر کوچکی از کاربران جهان تحت‌تاثیر افشاگری‌های تکان‌دهنده اسنودن قرار گرفته‌اند، در حالی که به اعتقاد او، این ناشی از فهم نادرست یافته‌های این تحقیق است. به گفته او، براساس این پژوهش ۶۴ درصد از کاربران گفته‌اند امسال نسبت به سال گذشته نگرانی‌های بیشتری درباره حریم خصوصی خود در دنیای دیجیتال دارند و برای حاکمیت اینترنت ۵۷ درصد کاربران از رویکرد «مشارکتی» که حاصل تصمیم‌سازی گروهی متشکل از متخصصان، فعالان نهادهای مدنی، کمپانی‌های تکنولوژیک، بخش خصوصی و دولت‌هاست، حمایت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها