وزیر بهداشت گفت: ۴۰ هزار تخت بیمارستانی برای اختلالات روانی کم داریم، بیشتر بیماران هم جوان و فقیر هستند، اما بعید می‌دانم در این دولت بتوانیم برای سلامت روان کاری کنیم چون وزرای قبلی کاری نکردند و هم اکنون مجلس و بیمه‌ها هم پای کار نیستند.
کد خبر: ۷۳۸۷۵۰

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس افزود: واقعیت این است که در مورد سلامت روان حرف می‌زنیم، اما هنوز اقدام عملی در این حوزه انجام نشده است. به نظر می‌رسد شوراهای متعددی در حوزه فرهنگ مسئولیت دارند و نهادهایی که متاسفانه تعدادشان زیاد است، اما خروجی مناسبی ندارند.

وزیر بهداشت با انتقاد از برخی تریبون‌ها گفت: در کشور تریبون‌هایی وجود دارند که بهتر است اگر برای سلامت روان پیشگیری نمی‌کنند تولید بیماری نیز نکنند.

وی نقش بیمه‌ها را در زمینه سلامت روان موثر دانست و گفت: بیمه‌ها باید در این زمینه کمک کنند و پوشش حمایتی را تامین کنند تا بخش خصوصی نیز تشویق شود. این حوزه محتاج کمک است، چون بیمار روانی گاهی یک فامیل را گرفتار می‌کند، در حالی که فرد مبتلا مقصر نیست. هاشمی گفت: بعید می‌دانم تا پایان دوره وزارتم بتوانم کار خاصی در این زمینه انجام دهم، بیمه‌ها به این بیماران که می‌رسند حمایتی ندارند و بعد از 11 روز بستری آنها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

وزیر بهداشت در واکنش به این پیشنهاد که وزارت بهداشت، شهرداری و سازمان نظام روان‌شناسی در تعاملی مشترک به پیشگیری و درمان اختلالات روانی بپردازند، گفت: سازمان نظام روان‌شناسی و روان‌شناسان بالینی می‌توانند کمک‌کننده باشند، اما این طرح مستلزم هزینه است.وی افزود: باید خدمات سلامت روان در قالب بیمه‌ها ارائه شود، چون شهرداری‌ها در شهرهایی مثل تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد ممکن است کمک کنند، ولی بیماران روانی در سراسر کشور و معمولا از خانواده‌های فقیر و کم‌درآمد هستند. در شهرهای کوچک شاهد بیمارانی هستیم که مشکلات روانی آنها برای همه اقوامشان دردسر ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: همه تلاش ما این بود که برای تامین داروهای مبتلایان به اختلالات روانی کمک کنیم که متاسفانه در آن بخش نیز بیمه‌ها پوشش خوبی نمی‌دهند. اگر بتوانیم پولی را برای داروهای آنها تامین کنیم تا حدودی در این زمینه موفق خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها