در نشست صمیمی با کادر پرستاری و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح شد؛

پرداخت به کادر حوزه سلامت

وزیر بهداشت، آخرین اقدامات انجام شده برای اصلاح پرداختی‌ها به گروه پرستاری را توضیح داد.
کد خبر: ۷۳۵۸۰۹
افزایش حقوق پرستاران در دستور کار

حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی انتقادات جامعه پرستاری درباره مباحث مربوط به افزایش حقوق و کارانه آنها، افزود: اعتراض این عزیزان واقعی و بحق است؛ البته توجیهات و مقایسه‌هایی که برخی از این دوستان ارائه می‌دهند، درست نیست، زیرا نباید طوری رفتار کنیم که جامعه احساس کند پزشک و پرستار در مقابل یکدیگر قرار دارند.

وی ادامه داد: پیش از این انتقادها نیز به فکر افزایش حقوق پرستاران بوده‌ایم، اما سرعت ما برای بررسی این موضوع متناسب با درخواست پرستاران نبوده است و دلیل هم آن است که نیروهای کارشناس ستاد وزارت بهداشت محدود است و همزمان چند طرح را با هم آغاز کرده‌اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اهمیت این موضوع بسیار بالاست، زیرا اگر تصمیم اشتباهی اتخاذ شود، بار مالی برای وزارت بهداشت خواهد داشت و توقعی ایجاد می‌کند که دیگر نمی‌توان سطح آن را پایین آورد.

هاشمی در ادامه به کارگروهی برای بررسی حقوق پرستاران اشاره کرد و اظهار کرد: هم‌اکنون کارگروهی روش‌هایی را پیشنهاد کرده، این طرح در هفت بیمارستان اجرا می‌شود و نتایج آن بزودی جمع‌آوری می‌شود. در مجموع باید نتایج اجرای طرح در این هفت بیمارستان را بررسی کنیم تا مشخص شود که زمان اجرا در سطح کشور، چقدر می‌تواند رضایتمندی پرستاران را فراهم کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مجموع در تصمیم‌گیری‌هایمان تمام گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی را مد نظر داریم.

انتقاد 38 درصد پرستاران از افزایش بارکاری

معاون اجرایی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، نتایج نظرسنجی این مرکز درباره اجرای طرح تحول سلامت را اعلام کرد که بر اساس آن مشخص شد، با آغاز این طرح به طور متوسط 25 ساعت افزایش در شیفت کاری پرستاران ایجاد شده که از این میان 38 درصد از پرستاران از افزایش بارکاری اظهار نارضایتی کرده‌اند.

فاطمه فلاح در گفت‌وگو با ایسنا افزود: همچنین در این نظرسنجی که از سوی موسسه تحقیقات سلامت استخراج و اعلام رسمی شد،30 درصد بیماران نیز از خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها رضایت کامل و 43 درصد رضایت نسبی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در این طرح از سه جامعه آماری مختلف از جمله بیماران، پزشکان و پرستاران در بازه زمانی بیست و چهارم تیر تا چهاردهم مرداد نظرسنجی شده است.

فلاح یادآور شد: همچنین مشخص شد 21 درصد از بیماران بستری از محیط فیزیکی بیمارستان اظهار نارضایتی کرده‌اند که دلیل عمده آن فرسودگی بنای بیمارستان‌های دولتی ذکر شده است. در همین راستا، به منظور ارتقای کیفیت هتلینگ، بازسازی بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز شده و تاکنون 20 درصد پیشرفت کار داشته است که به نظر می‌رسد بهبود این گزینه می‌تواند در افزایش رضایت بیماران موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها