جام جم ورزشی: دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال از مفتوح بودن پرونده چند مربی منشوری خبر داد و گفت که در موضوع خالکوبی نیز برخوردهای جدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۱۴۷۱۶
احتمال ممنوع الکار شدن متخلفان خالکوبی

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در خصوص برخورد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با موضوع خالکوبی بازیکنان فوتبال اظهار داشت: موضوع خالکوبی در مرحله اول به این شکل بود که پیش از شروع فصل به باشگاه‌ها تذکر داده شد به قوانین پایبند باشند. مرحله دوم نیز به این شکل بود که اگر بازیکنان به قوانین پایبند نباشند، کمیته اخلاق وارد کار شده و هم با بازیکن و هم با مسئول مرتبط با این تخلف که سرپرست تیم و مدیرعامل باشگاه می‌شوند برخورد کرده و با دعوت از آنها تذکرات لازم را خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر بعد از تذکرات داده شده افراد باز هم اصرار به تخلف خود داشته باشند نوع برخورد تغییر خواهد کرد، گفت: خالکوبی جزو مواردی است که با قوانین جمهوری اسلامی ایران و شئونات کشورمان مغایرت دارد و اگر افراد بخواهند به این تخلف خود ادامه دهند و رفتارشان استمرار داشته باشد حتی امکان لغو مجوز فعالیت آنها در فوتبال نیز وجود دارد و در این خصوص تجدیدنظر خواهد شد.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ادامه داد: بر حسب آئین‌نامه حرفه‌ای و اخلاقی موضوع خالکوبی تحت عنوان سوء استفاده از موقعیت و عدم رعایت قوانین بومی، محلی و حق تجاری باشگاه‌ها به حساب آمده که می‌توان با تشکیل پرونده افراد را مورد پیگرد قانونی قرار داد.

علیپور در خصوص اینکه نوع رسیدگی هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال و کمیته اخلاق به تخلفات با یکدیگر تفاوت دارد یا نه، گفت: این دو کمیته در طول هم حرکت کرده و به یکدیگر مرتبط هستند. هر کدام که به پرونده‌ای رسیدگی کنند در نهایت صدور رأی از سوی دیوان تحکیم کمیته اخلاق خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که بحث منشوری‌ها به کجا رسید و آیا همچنان مربی منشوری وجود دارد یا نه، به تسنیم گفت: تمام مربیان و سرپرستان که قصد حضور در تیم‌ها را دارند، جزو مشاغل حساس در فوتبال به حساب می‌آیند و همه تیم‌ها قبل از آغاز همکاری با این افراد باید از وضعیت آنها استعلام بگیرند. کسانی که پیش از این محرومیت خود را گذرانده‌اند یا در حال گذراندن محرومیت خود هستند، برای ادامه فعالیت خود نیازمند طی شدن مراحلی هستند و باید قبل از شروع کار وضعیت آنها مشخص شود.

علیپور یادآور شد: تخلفات افراد منشوری به سه بخش تقسیم می‌شود که سوءجریان مالی، کمک در استفاده از مواد نیروزا و زدوبند برای کسب نتیجه در مسابقات جزو این تخلفات هستند. با توجه به ابلاغیه‌های صادر شده از سوی AFC این مسائل از سوی کمیته صیانت از سلامت لیگ دنبال و صلاحیت افراد نیز بر اساس پیگیری‌ها صادر می‌شود.

وی تأکید کرد: صلاحیت‌ها باید از سوی نهادهای ذی‌صلاح استعلام گرفته شود و اگر افراد متخلف (منشوری) بار دیگر تخلفی انجام نداده باشند می‌توانند به طور مشروط مجوز کار بگیرند.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا منشوری‌ها می‌توانند در لیگ‌هایی به جز لیگ برتر مربیگری کنند یا نه، اظهار داشت: برای ما فرقی ندارد که فوتبال در چه دسته‌ای برگزار می‌شود و افراد منشوری حتی در لیگ یک و دو هم نمی‌توانند کار کنند.

علیپور گفت: لیگ‌های دسته اول و دوم در آستانه آغاز شدن است و ما به صورت دقیق موارد را بررسی می‌کنیم و مراقب هستیم که استعلام همه گرفته شود. مطمئناً به طور ویژه این موضوع را دنبال می‌کنیم و امکان دارد مجوز افرادی صادر نشود. اگر کسی محروم باشد فرقی ندارد که کجا محرومیتش را بگذارند و از حضور در همه لیگ‌ها محروم خواهد بود.

وی در ادامه از رسیدگی به پرونده مربیان منشوری خبر داد و افزود: پرونده 3، 4 مربی منشوری همچنان مفتوح است که هنوز به نتیجه نرسیده و انشاالله به زودی به نتیجه خواهیم رسید. اکنون تذکر می‌دهیم و از باشگاه‌ها می‌خواهیم این تذکرات را جدی بگیرند و قراردادها را با طی شدن تشریفات قانونی امضا کنند.

علیپور همچنین از رسیدگی به تخلف باشگاه‌ها در رعایت نکردن سقف بودجه خبر داد و گفت: از 4 باشگاهی که مدارک‌شان نشان می‌دهد از قانون سقف بودجه تخطی کرده‌اند توضیحاتی خواسته‌ایم و به آنها هشدار می‌دهیم که سقف بودجه را رعایت کنند. اگر این کار صورت نگیرد امکان دارد که نیم فصل دوم جلوی نقل‌وانتقالات این باشگاه‌ها را بگیریم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها