سارق با 30 فقره سرقت دستگیر شد

شگرد جدید کلاهبرداری از مشتریان عابر بانک

طرح دوستی بهانه ای برای سرقت بود

فردی که با ریختن طرح دوستی با دختران جوان و جلب اعتماد آنها اقدام به سرقت کارت عابر بانک آنها کرده و از این طریق به برداشتهای میلیونی مبادرت می وریزید با تلاش ماموران پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۳۰۹۵
طرح دوستی بهانه ای برای سرقت بود

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ یزدان نیکنام رییس پلیس فتای استان البرز گفت: در پی مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا استان و اظهار شکایت مبنی بر اینکه مبلغ 30 میلیون ریال از حساب بانکی اش برداشت شده است رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی پرینت حسابهای شاکی دریافتند که مبلغ برداشت شده به صورت اینترنتی و انتقال وجه از حساب شاکی کسر شده است.

شاکی پرونده در توضیح بیشتر ماجرا گفت که چندی پیش با پسر جوانی طرح دوستی ریخته و با توجه به اعتمادی که نسبت به وی داشته گاهی اوقات کارت عابربانک خود را دراختیار وی قرار می دادم تا کارهای بانکی را برایم انجام دهد، غافل از اینکه وی از این حسن نیت من سوء استفاده کرده و با سرقت کارت و رمز عبورم تمامی موجودی حسابم را که 30 میلیون ریال می باشد را برداشت کرده و چند روزی است که از او اطلاعی ندارم.

سرهنگ نیکنام افزود: با توجه به اظهارات شاکی ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

متهم پس از انتقال به این پلیس و رویارویی با شاکی لب به اعتراف گشوده و پرده از یک سرقت اینترنتی برداشت و گفت: با ریختن طرح دوستی با دختران جوان و یا دادن پیشنهاد ازدواج، اعتماد آنها را به خود جلب کرده و پس از مدتی که حسن نیت خود را ثابت می کردم رمز کارت عابر بانک و محتویات موجودی حساب طعمه های خود را به دست آورده و با سرقت کارت عابربانک آنها یا از طریق انتقال وجه و یا به صورت اینترنتی تمامی موجودی حساب را خالی و متواری می شدم.

رییس پلیس فتا استان البرز به شهروندان هشدار داد تا مراقب عابر بانک های خود باشند و به صورت میان دوره ای رمزهای عبور کارت خود را تغییر داده و با سیستم شخصی خود اقدام به انجام عملیات بانکی نکنند زیرا هرگونه جرمی که در این فضا رخ دهد ابتدا «ip» سیستم شخصی که عملیات را انجام داده است به عنوان مدرک جرم محسوب خواهد شد و قربانی اینگونه عملیات های بانکی زمان زیادی برای اثبات بی گناهی خود خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها