رییس جهاد دانشگاهی:

کشور به صورت وحشتناکی سیاسی شده است

رییس جهاد دانشگاهی با ابراز تاسف از اینکه بحثی که نمی توانیم مانع انجام آن بشویم، همان بحث سیاسی شدن بیش از حد کشور است گفت: متاسفانه کشور بیش از اندازه به صورت وحشتناک سیاسی شده است.
کد خبر: ۷۰۱۱۳۰
کشور به صورت وحشتناکی سیاسی شده است

طیبی در گفت و گو با شریان نیوز با تاکید بر اینکه باید در سطح کشور، نیروهای تندرو جناح های مختلف کنار گذاشته شوند گفت: به اندازه کافی تاوان سیاسی کاری را داده​ایم. باید کسانی مسئولیتها را بر عهده بگیرند که بتوانند وحدت رویه در کشور ایجاد کنند و تنش نباشد، زیرا اگر کارشکنی های افراد تندرو به این شکل ادامه یابد، دولت نمی تواند برنامه ریزی درازی مدت بکند.

وی با تاکید بر اینکه تندروها همیشه چوب لای چرخ هم می گذارند و در نهایت چوب لای چرخ دولت می گذارند گفت: زمانی که هر روز جامعه با یک موضوع جدید مواجه باشد، دست اندرکاران اصلا نمی تواند فکر کند.

رییس جهاد دانشگاهی با اعلام اینکه در شرایط ثبات و به دور از تنش می توان برنامه ریزی کرد گفت: باید شرایط کشور به گونه ای باشد که جامعه به سمت منطق برود و عقلای سیاسی مسئولیت ها را برعهده بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت رویکرد جامعه به تحزب گفت: باید به سمت تشکیل سه حزب فراگیر البته توسط عقلای جامعه برویم تا این احزاب برای برنامه های کشور وحدت رویه بگذارند.

طیبی با اعلام اینکه احزاب در کشورهای بزرگ دنیا 90 درصد برنامه ها را تعیین می کنند گفت: چرا ایران نباید این کار را بکند؟ باید زمینه هایی مدیریتی را احزاب بررسی کنند تا مشخص شود چه کسی بهتر می تواند مدیریت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود چه گروهی می تواند خدمات بهتری به جامعه بدهد گفت: امروزه همه ادعای خدمات دهی دارند در حالی که در گذشته امتحان خود را پس داده و موفق هم نبوده اند.

طیبی با اعلام اینکه امروزه در تمامی جهان و تمامی جناح ها بر سر مسایل جزیی اختلاف سلیقه دارند و بر سر آن دعوا می کنند گفت: در کشورهای بزرگ می بینیم که مسائل استراتژیک را تعیین کرده و بر سر آن به توافق رسیده اند و اختلافات جزیی است بدون آنکه مسیر کشور به انحراف از برنامه برود.

رئیس جهاد دانشگاهی با ابراز تاسف از اینکه برنامه های توسعه و سند چشم انداز به درستی اجرا نشده است گفت: امروزه نه تنها بر سر اجرای برنامه های توسعه اختلاف نظری وجود ندارد بلکه دعواهایی هم در مورد عدم اجرای برنامه های کلان نداریم و در مقابل می بینیم که آقایان بر سر مسایل جزیی دایم به همدیگر مشاجره می کنند و حتی مرکز قانونگذاری کشور به میدان جنگ جناحها تبدیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در کشور ما هم باید زمانی برسد که عقلا در صحنه باشند و افراد تندرو را کنار بگذاریم و اجازه بدهیم که عقلا به عنوان بازوی یاری رسان به دولت وارد عرصه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها